Rubriken ska icke förväxlas med bandet Radiohead, som inte har något med detta att göra… Vad som har med detta att göra är oklart när detta går i tryck *haha* Det enda jag vet är att det inte har med bandet Radiohead att göra!

Här om dagen åt jag lunch med min älskade och två kollegor och bland samtalsämnena  var bland annat  jailbreakande av Iphones och andra data/IT/nerd diskussioner. Samtidigt som jag sett på morgon TV en debatt om Facebook och vilken påverkan det har på den personliga integriteten… Vilka problem vi har ”in this dying age”… Tänk när det största problemet man hade som barn var att det var slut på brädor och spik till trädkojan!

Nu snackar väl barn mest om WoW och vem man har som granne i Farmville…
Times are a changing, som Bob Dylan sjöng!

I helgen har vi bland annat rensat i älsklings förråd och där gömde sig ett ”TV/dator” skåp, alldeles perfekt att gömma TV’n i och med en utdragbar skiva för datorn. Så nöjd, så glad! Nu kan jag ju sitta riktigt bra vid datorn.
Om en arbetsplats/skrivbord har jag skrivit tidigare. Mission accomplished!

Jag tror att nästa steg i utvecklingen blir att koppla in min digitala ritbräda.

Fast i och för sig, först ska nya datorn installeras upp och fixas till så denna burk kan lämnas tillbaka! Så till nya datorn ska ritbrädan installeras.

Nu när man kan sitta ordentligt kanske det även blir enklare att komma igång med studierna igen? Kan låta som en lam ursäkt eller en lam anledning, men att sitta ordentligt är en viktig detalj… Anser jag!

Ytterligare en sak jag ska kika närmare på under kommande vecka är Google Apps. Molnbaseraded applikationer som ordbehandlare  mm. Google Apps tillsammans med Gmail och kalenderfunktioner är en intressant helhetslösning, ur många synvinklar. Läste att Narviks kommun i Norge går i från Lotus Notes till Google Apps, likaså har exempelvis Salems kommun i Sverige gjort.
Jag kan tydligt se fördelar och en enorm vinning i att använda detta.
Undrar just hur Microsoft och deras molmsatsning Azure samt Office 365 ska stå sig mot redan så etablerade Google i detta fall?

By the way så har jag nu påbörjat boken ”Googled, the end of the world as we know it”. Det ska bli kul att läsa historien bakom jätte företaget Google och deras succé. För annat än succé kan man väl inte säga!

Såg morgonnyheterna och läste på IDG om en undersökning av vilka varumärken som är högst värderade i världen. Intressant lista.

  1. Apple
  2. Google
  3. IBM
  4. McDonalds
  5. Microsoft
  6. Coca Cola
  7. AT & T
  8. Marlboro
  9. China Mobile
  10. General Electric

Apple hade tydligen gått om Google i år, starkt jobbat. Det som fashinerar mig är väl att McDonalds och IBM är mer värderade varumärken än Microsoft. Likaså att inte Coca Cola är starkare än IBM. IBM känns gammalt *haha*
Å andra sidan är ju mina funderingar baserade på egna tankar om de olika varumärkena, knappast någon gedigen undersökning så som ”Brandz” gjord av företaget Millward Brown.

Jag vet inte hur länge jag tjatat och tjatat om denna j**la träning som jag inte verkar komma igång med *suck* Det gäller att bryta mönster och rutiner. Kommande vecka ska jag minst gå spåret (2,5Km) varje dag! Det är det minsta. Skulle det bli gym någon eller några dagar så kan jag skippa spåret. Men banne mig ska det fungera kommande vecka! Måndag imorgon, lets go!

Jag antar att i vanlig ordning kommer detta blogginlägg kommer ta flera, flera dagar att färdigställa så jag kommer med stor sannolikhet att kunna återkomma med hur det gått eller i allafall går, redan i detta inlägg.

Vill bara tillägga att jag i detta skede har typ noll kondition *haha*

Kanske ett passade datum att starta, 9 maj, då invigs tydligen en vecka som kallas ”Ett friskare Sverige”. Undrar om detta kan motivera mig *hmmm…*

Måndagens träning vart 2 varv i spåret, som enligt Runkeeper var bara 4.34 Km, skumt… Nåväl i rask takt (för mig) promenerade jag dessa varv, med ett tappert försök till att jogga en stund *haha* Kan bara säga det kommer krävas många promenader i rask takt för att det ska bli joggande hela tiden. Men som en vis man en gång sade till mig, alla torn börjar vid marken.


Måste dock säga kartan från runkeeper ser aningen konstig ut, men men…

Nu är det 6,5 timmar till måndagens nästa sportsliga aktivitet…
Sverige – Canada i hockey VM *L*

I förra blogginlägget hade jag ingen musik med, men denna gång är YouTube tillbaka igen. Med tanke på temat på rubriken så spelar jag en gammal punk klassiker, kanske inte så klassisk som White Riot eller London Calling, men likväl… The Clash med This is radio Clash.


När jag ändå har varit inne och nosat på detta med teknik och IT tema och frågan mellan dagens IT/Facebook/blogg värld kontra tiden när TV 1 och 2 var det coolaste så länkar jag in en video till, som på sin tid ville ge sken av att vara state of the art och new techology!
Sigue Sigue Sputnik med 21th century boy.


Spana in mobiltelefonerna, knappast några Iphones, for sure *L*

Ibland längtar man tillbaka till tiden innan internet! När det fanns 1an och 2an på TV. Ibland blir man slö-surfande och bara gör noll nytta! Internet och allt där till, Facebook, Twitter mm är som ett gift. Detox!
Jag borde allt ta mig i kragen med träningen! Denna vecka it is!

Those where the days. Stockholm – Motala… No stress!

