Kära medborgare! Jag sjunger en trudelutt av Cornelis Vreeswijk…

Det ska vara nässlor från vikens kant,
och inga sneda nässlor från ruinens brant,
bevare oss från dem; som dessa saluför!

Snart måndag, bright new week, nu börjar vi hjärtat, have faith in me!

Bortsett från saknaden av min kära ängel och livsglöd, så det som stör mig mest är en förkylning som vägrar ge sig.
Ont i skallen från ögonen och bak ner över nacken.
Börjar tro det kan röra sig om bihåleinflamation *suck*

Om ni undrar varför rubriken är nässlor… Jag har inte den blekaste aning!

Hockey VM har börjat och snacka om plattfall för Sverige i första matchen!
För första gången på 12 eller om det var 14 gånger får vi stryk av Norge…
Man saknar ord! And that was just an understatement!

Man får hoppas och ta för givet att kvällens match mot Österrike går vår väg! Det vore skandal om vi torskade även denna match. Har alltid gillat Per Mårts som gammal VIK’are, men skulle det bli pisk idag, ja då får jag omvärdera vår *vänskap*… Då är det slut Per, förstår du det *haha*

Det är bara måndag…
Saknaden av min ängel är så stor, efter bara någon timme ifrån henne känns det alldeles tomt… Känslan är alldeles överväldigande, jag hoppas kunna lösa detta! Jag saknar min älskling när hon inte är nära! Aldrig känt något liknande!

Måndag… Hell, hell, hell on earth for me! Vaknar strax efter 02 och har drömt jag pratat med Uri Geller. Skruvat att att vakna till en tysk som pratar dålig engelska… Sicket jävla fenomen!

Tisdag… Sicken tur för dig Per Mårts, vi är fortfarande kompisar *haha*

Onsdag och jag ser fram emot Sverige-USA i hockey VM. I övrigt många funderingar som kretsar i huvudet. Hur bryter man trender? Någon som sitter inne på ett extra jobb, riksdalerna skulle vara behövliga!

När jag ändå är inne på önskningar, någon som känner till en lägenhet eller hus med 6-7 rum och kök för uthyrning? …3 timmar till hockeyn!

Torsdag… Måste säga Sverige spelade riktigt riktigt bra hockey igår när dom vann över USA med 6-2. Hoppas bara Loui Eriksson repar sig!

I lagom takt läser jag min nu igenom Steig Larssons sista bok i Millenium serien, Luftslottet som sprängdes. Jag måste säga att det är den absolut bästa boken hittills i serien… Och det är ju även den sista.
Dock är den på 700 sidor så det är lite läsning kvar innan den slutgiltiga domen faller *L* Men so far, riktigt bra!

Undrar vilken bok man ska ge sig an härnäst, när man väl läst ut Luftslottet som sprängdes. Tror jag ger mig i kast med Googled – the end of the world as we know it. En bok på engelska nu när jag snart betat av 3 deckare på svenska! Eller en bok om SOA kanske… Time will tell!

Redan innan detta inlägg vart klart hade jag läst ut Luftslottet som sprängdes. Anser detta vara den bästa i trilogin Millenium. Spännande rakt igenom och en upplösning som var mycket bra enligt mig! Boken får av mig

Spännande att samma dag som jag läst ut sista boken i Millenium serien, se Aftonbladets löpsedel, där kungen och drottningen dömer ut Stieg Larssons böcker för att de inte återspeglar det svenska samhället på ett korrekt sätt. Vem har sagt att en deckare ska återspegla något helt korrekt… Läs en fakta bok eller lev utanför kungahuset om ni vill uppleva det svenska samhället som oss vanliga Svenssons, eller ja..! Larssons i detta fall.

Jag känner mig nu manad att få se filmerna om Lisbeth Salander och Co.
Men enligt säkra källor är TV serien bättre än filmerna.
Hur som helst, inget brukar slå böckerna i alla fall!

Likstelhet inträffar vanligtvis några timmar efter döden och jag rör ju på mig så det bör vara betryggande. Så alltså pre och inte postmortem *L*

– Bring out your dead, bring out your dead – Monty Python, Life of Brain

Dessa rader skulle egentligen ligga under rubriken ”denna vecka” men då jag skriver icke linjärt *haha* så får det bli här!
Fredag och dags att avsluta detta inlägg.

Nio timmar och femton minuter till hockeymatchen Sverige Frankrike *L*

My precious little kiwi heart, plz have faith in me!


