Anledningen till rubriken är i grund och botten elementär mina kära Watsons…
Svaret får ni om ni vänder skärmen upp och ner och läser, mystik…

Sen passade ju rubriken med tanke på hur pass många deckare det blivit på slutet. Stieg Larsson och Jan Mårtensson. Om det inte vore för både tid och pengar skulle jag nog gå med i Homan sällskapet, ett sällskap för de som tycker Homan är bra och som finner historia, god mat, mysterier intressant…

Nu var detta en klart misskrediterande beskrivning av Svenska Homan sällskapet, det är så mycket mer, så mycket intressantare och ”lyxigare”. Läs gärna mer på deras hemsida om du är intresserad. Länk till hemsidan här →

Lite trivial information om Cluedo, spelet utkom första gången redan 1948. Tänka sig att Pastor Grön, Fröken Röd, Fru Blå, Fru Vit, Professor Plommon och Överste Senap har varit anklagade för mord om vartannat i 63år!

Funderar på om man kunde göra en ny svensk version på Cluedo… Palmesutredningen? Terror Kurden Lila, Knarkar Christer Gul,
Fru Elisabeth Röd, Patriot Polis Blå och några andra suspekta misstänkta!
Ähh jag tror jag lägger ner den iden *L*

När jag väl skrivit lite onödigt vetande om spelet Cluedo kan jag väl lika gärna fortsätta med lite annat smått och gott ur historien.

När jag skriver detta är det den 26/4-2011, det är då på dagen 78 år sedan (1933) Gestapo, Hitlers fruktade hemliga polis grundades.

26/4-1986 inträffar Tjernobyl olyckan i forna Sovjetunionen. Tjernobyl ligger i Ukraina och stavas på Ukrainska: Чорнобиль.

26/4-1564 Föds William Shakespeare. Att vara eller inte vara, det är frågan? Shakespeare var men är nu mer död!

26/4-1894, Föds Rudolf Hess. Höjdare inom Nazityskland. Hess tog sig friheten att flyga till England utan herr Adolfs vetskap för att mäkla fred, vilket misslyckades kapitalt. Rudlof Hess ställdes tillsammans med många andra Nazi höjdare efter kriget inför rätta i Nürmberg och fick livstidsfängelse.
Han dog i Spandaufängelset den 17 augusti 1987.

Jag tycker jag har svårt att hitta ”ny” musik att lyssna på, till och från.
Ibland känns det inte ens som om det man har eller musik man gillat känns speciellt kul längre. Naturligtvis med en mängd undantag! Musik är för mig väldigt beroende av humör… Idag kände jag för att spela ”träsk amerikanerna”
Sixteen Horsepower och låten Heel on the showel!


Märkligt att de flesta band och låtar jag väljer inte har ”ordentliga” videos. Måste vara ett tecken på att jag knappast är mainstream *haha*

…Står en genom-jävlig-ordentlig-helvetisk-never-before-seen-uppryckning!

Jag har en plan, eller många planer… Sen om det fungerar är en annan femma. ”Kvällssnacks” från och med nu är morötter, blomkål, gurka, paprika och dip… Genial plan va… *haha* Men ni vet heller inte anledningen. And i wont tell!

  • Ändring av kvällsrutiner… vanor över huvudtaget!
  • Betydligt mer aktiv, strukturerad och regelbunden träning
  • Komma igång med studierna
  • Mer fokuserad läsning (avkopplande)
  • Planera och strukturera mera (anteckna, skriva upp)
  • Börja rita och måla (avkopplande)
  • Nu j***ar ska jag leta gemensamt boende till mig och och alla barn.

Har även en deal med min son Daniel att när han slutar att röka (efter sitt sista paket i limpan) ska jag försöka sluta snusa! Utöver det gjorde vi en deal att vi kanske tillsammans ska försöka börja springa då och då.
Min och hans kondition är nog ungefär densamma *haha*

Nu gäller det att vi är starka, jag älskar dig gränslöst! ♥ LOVE YOU ANGEL ♥

Det nalkas mot helg och jag vet inte om det blir något bloggande då?
Until next time, Good Bye!

Jag anklagar… Överste Senap med ljusstaken i biblioteket!

