Hade säkert en bra ide till varför jag valde denna rubrik, men anledningen har försvunnit så att så bra kan den inte ha varit *haha*

Det är inte alltid lätt att bryta mönster, ibland skulle man behöva hantera problem och motgångar bättre än vad jag gör. Inte fundera, klura, gräva ner mig, grubbla så mycket innan jag försöker hitta lösningen. Visst att vara för impulsiv är inte heller bra, men ett mellanting kanske…

Nåväl, problem är till för att lösas, en del är bara svårare att lösa en andra, men skam den som ger sig… Och jag tänker inte ge mig!

Eller som sir Winston Churchill sa: Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

I detta blogginlägg blir det lite Rammstein och lite KMFDM. Har haft förmånen att se Rammstein på en konsert i Stockholm. Jag satt ca: 20 meter från scenen, jaja… jag satt! Men till mitt försvar så börjar ju man bli gammal *haha* Vilken fruktansvärd hetta det var när dom ”blåste på” med alla sina eld-grejer i sin scenshow! Undrar hur det känns på scenen då? Helvetesvarmt *L*

Rammstein med låten Benzin från skivan Rosenrot.


På tal om benzin, så har vi ju en katt, eller Mathilda har en katt, vid namn Dizel (med Z om jag får stava *haha*). Om vi blir med fler katter i framtiden så har jag katternas namn redan klart för mig *L*

  • Dizel
  • Benzin
  • Gaz

På tal om katter… Zelda din lilla hårboll… Hon hårar som en jag vet inte vad, drygt men inte förvånande och inte hennes fel *L*
Daniel du får kamma din katt, för katten!

Moving on från Rammstein och katter till nästa video…
KMFDM och deras låt KRANK!


Jag har även i slutet på detta inlägg, den lilla avslutande bilden/ikonen lånat delar av omslaget till just singeln KRANK.

Nu är det inte så illa som rubriken antyder med helvetes alla nio cirklar som beskrivits i Dantes, Den gudomliga komedin. Det var helt enkelt bara en rubrik som skulle ”måla en bild” om att nu blir det boktips *L*… Inte ett helvete!

Jag har nu läst ut Stieg Larssons andra bok i Milleniumserien, Flickan som lekte med elden. Jag tycker den var mer lättläst, inte fullt så mycket namn att hålla reda på i början som det var i första boken. Dock kan jag väl kanske tycka att slutet vart lite anti-klimax då det visade sig att ”the bad guys” var några man absolut inte kunde tro att de var… Vilka? Läs boken om du inte gjort det redan.

Flickan som lekte med elden; får av mig…

Jag har naturligtvis genast gett mig i kast med sista boken i serien, Luftslottet som sprängdes. En tegelsten på 700 sidor, men ser med spänning fram emot att läsa mig genom den. Har hittils bara kommit en ytterst liten bit och lär således få anledning att komma tillbaka till den boken i framtida blogginlägg.

Böcker, böcker, böcker… Jag och kärlek var på stan här om dagen och gick på stora torget där en äldre man stod med några bord och sålde begagnade böcker. Jag kunde inte låta bli att investera i Peter Englunds ”klassiker” Poltava för hela 25:-  När jag ska få tid att läsa den tvistar de lärde…

Bokhögen växer med olästa böcker, eller delvist påbörjade böcker…

  • Googled – The end of the world as we know it
  • SOA – Principles of service design
  • SOA – Concepts, technology and design
  • Hitlers generaler
  • Att arbeta med IT projekt
  • IT ur ett affärsperspektiv
  • IT service management i praktiken
  • Seminarieboken
  • Agile project management with scrum
  • Poltava

På jobbet står det nu och väntar en ny dator. Efter två stycken av modellen Fujitsu LIFEBOOK S710 som bägge två hängt sig mellan 5-10ggr per dag så hoppas jag nu att den nya funkar som ”clockwork”. Den nya datorn är en Fujitsu LIFEBOOK S760. Jag har höga förväntningar på den… Minst sagt!

Så fort jag installerat upp allt nödvändigt så som skrivare, webbläsarna IE, FireFox, Google, Safari och Opera samt en hel del annat nödvändigt kommer jag installera Adobe CS5 web premium, vilket ska bli riktigt spännande.

  • Adobe® Photoshop® CS5 Extended
  • Adobe® Illustrator® CS5
  • Adobe® Acrobat® 9.3 Professional
  • Adobe® Flash® Catalyst™ CS5
  • Adobe® Flash® Professional CS5
  • Adobe® Flash® Builder™ 4 Standard
  • Adobe® Dreamweaver® CS5
  • Adobe® Fireworks® CS5
  • Adobe® Contribute® CS5
  • Adobe® Bridge CS5
  • Adobe® Device Central CS5
  • Adobe® Media Encoder CS5
  • Adobe® Extension Manager

Ska det vara så j***la svårt att komma igång med träningen? Uppenbarligen! Ändå har jag ganska klara tankar om varför det är så satans svårt…
Tid är den ena, det är omständigt att komma iväg den andra och det finns fler orsaker än så tyvärr! Det gäller att hitta en morot och det är fort som tusan!
Men att ändra ett beteende är inte alltid lätt…
Jag har världens mest outnyttjade gymkort känns det som *suck*

Det har blivit en del promenerande, men inte på långa vägar så mycket som det borde. Visst det är alltid en början men nu gäller det F A N att ta sig i kragen och inta gymet igen, inta simbassängen och fler och längre promenader/löprundor. Att löpa är dock en framtidsvision *haha*

Då var den första säsongen av Sveriges mästerkock slut, tyvärr, vi gillade verkligen det TV programmet. Som tur var vann i alla fall rätt tjej av de som var i final. Vinnaren Louise kändes betydligt mer ”down to earth” än ”satmaran och besserwissern” Jennie. Hon hade en sådant sätt och attityd till sina medtävlande som man verkligen irriterade sig på!

Ett annat matprogram som nu ”tutar” vidare i TV är Pluras kök. Förra säsongen var det Mauro och Pluras kök och jag saknar Mauro i programmet.
Visst kanske gästerna i Pluras kök känns lite bättre, men programmet som helhet var bättre när Mauro Scucco var med…
-MAAUUROOO kom ut i kväll, vi väntar vid TV’n eller SÄÄÄVEN ELÄÄÄVEN!


Satt och zappade på TV’n på eftermiddagen och råkade knäppa förbi programmet Babel. Jag har aldrig tittat på det tidigare (och tittade inte på hela nu heller) men gäst i studion var Leif GW Persson. En oerhört intressant man denna Leif GW. Jag skulle tycka det var extremt roligt och intressant att få sitta ner och prata med honom, kanske över ett glas rött eller en kall. Måste nog finkamma nåt antikvariat efter hans romaner. Jag har läst ett antal av hans böcker, men skulle gärna vilja ha dem i vårt framtida bibliotek *L*

Nu ska jag inte gnälla! Jag har länge längtat efter sol, ljus och värme och nu är den här för fullt. Nästan så att det räcker med denna värme för mig. Det behöver inte bli så mycket varmare *L* För varmt för att blogga nu… Adios!

Mien Hertz  tack för du finns och allt ditt underbara stöd och kärlek.

We wont give up, we will never surrender!

