Konstig rubrik? Tjaaa, jag vet inte… Men ibland finns det många sår som ska läka! Tiden läker alla sår sägs det och man får väl hoppas det är sant, problemet kan ju vara att ibland känns det som tiden kryper fram!

Nu mer än någonsin får man plocka fram allt man kan för att hålla en positiv attityd och positivt tänkande! ♥ LOVE ♥ i will carry you!

Snart en ny vecka och nya tag. Hoppas och önskar en bra kommande vecka!

Ja ha ja! Undrar vad jag menade med denna rubrik? Förmodligen hade det att göra med mitt läsande…Och kanske mitt bloggande! Förvirrande? Ja något…

Håller som bäst på med Stieg Larssons bok ”Flickan som lekte med elden” och den är riktigt, riktigt bra. Dock har takten på läsandet sjunkit något under helgen, men så kan det vara.

Jag kunde inte heller låta bli att investera i tredje och sista delen i Millenium serien ”Luftslottet som sprängdes”. Visst är det oerhört vackert med inbundna böcker men jag gillar även pocket böcker. Tegelstenen till bok kostade 77kr, vilket är fullt överkomligt pris för en bok på långt över 500 sidor.
Länge leve pocketen *L*

Vill så gärna att ♥ LOVE ♥ ska börja läsa igen då jag vet hon älskar det så mycket! Det är ju faktiskt hon som fått mig att läsa ”populärlitteraturen” som Stieg Larsson skrivit… Älskling, hitta en bra bok och läs. Varför inte prova en bok av Leif GW Persson eller Jan Mårtensson och hans ”Homan” deckare.

Jag lovar att detta inte är en tribute till Bertil Perrolf. Men rubriken fick duga *haha*… Det blir en liten trudelutt av Cornelis Vreewijk i detta inlägg.
Vilken mästare på texter! Tänk att han aldrig ens vart svensk medborgare.


Jag rekommenderar att ni tittar på filmen om Cornelis, den var helt OK. Man kanske skulle se sig om efter någon samlings CD med Cornelis låtar.
Ett kulturarv utan tvekan.

Mitt hjärtas ängel har äntligen plockat fram och börjat jobba vidare på sin D uppsats. Jag verkligen, verkligen vill hon orkar ta sig an den. Det vore så kul om hon kunde få den gjord och få sin magisterexamen i folkhälsovetenskap.

Tänk om jag själv kunde få tummen ur det beryktade mörka hålet och komma vidare med min studier också… Man fastnar lätt på att det är så ”akademiskt”. Viktigare att skriva på korrekt sätt än att innehållet som presenteras är rätt och riktigt. Det känns inte riktigt adekvat *L* i en bransch så som IT branschen där tekniken går så oerhört fort.

Från mina egna taffliga försök till studier till en betydligt mer påläst person…

I morse på TV 4as morgon TV intervjuades Herman Lindqvist. Jag är så imponerad och fascinerad av den mannens kunskap! Det är för mig en fröjd att lyssna på honom eller att läsa hans böcker! Vilket otroligt intressant jobb han har! Författare, journalist, historiker och TV personlighet.
En intressant detalj som jag inte kände till om Herman Lindqvist var att han endast bott 7år i Sverige! Jag rekommenderar varmt hans böcker.


Bokserien Historien om Sverige av Herman Lindqvist.

När jag ändå är inne på historia och böcker… Jag vet att jag någon gång tidigare skrivit i bloggen om mitt intresse för militär historia. Om ekonomin var bättre så skulle jag åter bli medlem i Svenskt militärhistoriskt bibliotek. En bok-klubb med som namnet antyder militärhistoria. Dock är jag inte så glad åt att det skickas månadsböcker och man ska skicka tillbaka eller avbeställa om man inte vill ha en viss bok. Det vore bättre man istället verifierade om man ville ha en bok eller inte.
Bok-klubben gör även resor till olika platser av militärhistoriskt intresse.

Från historia och militärhistoria till något helt annat men även detta med militär anknytning. Träning! Vadå militär anknytning tänker du nu… Jo serru…
Hittade en app till Iphonen som heter Navy Seal fitness som jag funderar på att köpa, ‘a 15kr. Inte för att jag tror jag har någon som helst användning av den men det kan ju vara kul ändå… Nerdigt!

Förra veckan vart tyvärr träningslös…igen! Dock förra helgen vart det en hel del promenerande vilket känns bra! Det har under veckan varit lite grand av promenerade. Borde dock promenera betydligt mer och ♥ LOVE ♥ vill så gärna komma igång och springa. Jag är livrädd för tanken på att springa *haha*… Hjärtattack nästa!

_

Avslutar detta inlägg med en del av texten till Cornelis låt Mördar Anders.

Detta är min avskedslåt avskedslåt
Detta är min avskedslåt avskedslåt
Detta är min avskedslåt
Snart blir bödelns yxa våt
Ingenting att göra åt ta mig fan

Dags att avsluta detta inlägg, krama min älskade och tänka på alla när och kära! Många kramar till mina barn!

Plåstrar om dig hjärtat och önskar såren läker!

