Egentligen började jag denna vecka med att göra ”image rubriker” med ett vår tema. Det var grönt, vackert och varmt men det kändes inte bra nog..?
Typsitt etc fungerade inte alls… Så helt plötsligt fick jag en känsla att jag behövde lyssna på Motorhead och sen vart det hux flux ett Motorhead tema.
Hade ju Nick Cave tema för nåt inlägg sedan so what the heck… *haha*

Ett konstaterande är ju att Motorhead har varit mitt favorit band no:1 under lång tid. Nu mer så är dom inte no:1 men fortfarande en av favoriterna…


En av Lemmys Rickenbacker basar! Ornamenterad!

Återkommer garanterat under inlägget till Motorhead och Lemmy Kilmister!

Under förra veckan kom jag  och ♥ LOVE  ♥ iväg och tränade en gång i alla fall. Första gången på länge och tiden, 17.30 är långt ifrån optimal… Mycket folk och köer till många av redskapen. Denna gång (start-upp pass för vilken gång i ordningen vet jag ej) körde jag endast maskiner. Detta för att alla fria vikter, Smithmaskin och Cablecrossen var konstant upptagna.

Overhead press maskin 3 * 10 36Kg
Preacher curl maskin 3 * 10 36Kg
Seated dip maskin 3* 10 50Kg
Bänkpress maskin 1 * 10
1 * 5
1 * 4
41Kg
Super pullover maskin 3 * 10 46Kg
Triceps extension maskin 3 * 10 27Kg
Compound row maskin 3 * 10 50Kg


Under lördagen tog jag och ♥ LOVE ♥ en skogspromenad på 6,7Km i eländig terräng, vilket tog 1.40 minuter. Det var skönt i skogen men det var blött som ett träsk på sina ställen, så inte undra på det tog tid… Det var träning det!

Det är inte alldeles enkelt att få ordning på ett ”Damage Case” *haha*

Metropolis får symbolisera rubriken för mina litterära äventyr… Metropolis är ju en futuristisk film från 1927 om hur en framtida värld kan se ut…  Men nu ska jag inte skriva om Metropolis, utan om det jag faktiskt läser för stunden.

Flickan som lekte med elden var betydligt lättare att komma in i än första boken, Män som hatar kvinnor. Action och intriger kommer igång snabbare och det känns inte heller som fullt lika många namn på personer i början. Mycket läsvärd så här långt! Intrigerna och mystiken tätnar *L*

Som mystiken tätnar tillkommer i mitten av boken även en hel del namn på poliser som utreder ett antal mord… Då var man där igen, det blir många namn… Svensson, Olsson, Nilsson mfl… Namnminne som en guldfisk *haha*

Från en bok till en annan. Jag har inte tänkt att recensera den då det var så länge sedan jag läste den, men den passar så bra in i detta inlägg…
Lemmys bok White Line Fever.
Boken är både rolig och intressant. Många roliga anekdoter från mr: Ian ”Lemmy” Kilmister.

En liten bok recension från Groove:
”Med sin ständiga förtjusning för just sex, droger och rock levererar han allt det som jag kan förvänta mig av dumheter, dråpligheter och faktiskt, en ganska intressant musikhistoria.”


Som sagt, jag har inte tänkt ge denna bok några stjärnor i detta blogginlägg då det är så pass länge sedan jag läste boken. Men jag vet att jag låg med ett stort leende mesta tiden när jag läste! Väl värd att läsa!

 

Jag vill så gärna komma igång och rita och måla igen! Det ska väl inte vara så svårt kan man tycka men det är en tröskel man ska över… Vore kul inte bara för mig utan även för mina barn om vi ibland kunde sitta och rita och måla tillsammans! Dock får man väl försöka återta detta med konst i liten skala. Har en liten uppsättning Pro Markers som man kan börja med.

Problemet är ju att när man börjar har man i huvudet sådana visioner om hur det ska se ut men slutresultatet är aldrig ens i närheten *suck*
Men det gäller att komma över det och bara ha kul!

Min absoluta favorit att måla med är egentligen gouache färger. Det kräver dock att man har akvarellpapper, ett flertal olika färger och utrymme… Man vill helst inte behöva plocka undan efter sig varje gång man målar. Utrymme för detta känns det som jag saknar tyvärr. Men en vacker dag så..!

Eller som min son Gabriel sa; varför måste det vara en vacker dag?

Nåja, bara för att få känna lite av konstnärskänslan *dööhh* så visar jag mina absoluta favorit färger på bild…
En liten del av paletten färger från Winsor and Newtons gouache färger!

Då jag ändå är inne på konst och det är lite Motorhead tema på hela inlägget kan jag väl passa på att skriva en länk till konstnären som gjort majoriteten av Motorheads alla album omslag, Joe Petagno. Kika in hans hemsida här →

Ska nog ge mig ut på jakt efter vad jag kallar en ”ritplanka”, typ en mindre skåpdörr/köksskåp med hårt laminat, som man kan tejpa upp papper på. Det har fungerat utmärkt för mig genom åren att använda som ritbord.
Fyndhörnan på IKEA är nog ett lämpligt ställe att leta ”ritplatta” på!

Utöver det har jag ett mindre ritbord som jag fått ärva efter min morfar. Dock har jag aldrig riktigt kommit överens med det *L* men jag kanske skulle göra ett tappert försök i alla fall!

Man kan ju inte ha ett Motorhead tema utan att inte spela något med Motorhead! Problemet är bara vad man ska spela, det finns ju så mycket bra låtar med Lemmy och Co… Med över 25 plattor är det svårt att välja!

Well, well jag kör på en klassiker… Iron Fist från 1982!


Dom gamla klassiker plattorna med Motorhead är naturligtvis de som man kommer ihåg mest, från sina tonår men även de senare plattorna med Motorhead har sina klara höjdare! En låt till med Motorhead från plattan Inferno som kom 2004. Whorehouse Blues.


För er som gillar Motorhead och inte har sett dokumentären Live Fast Die Old så finns den i ”upphackad version” på YouTube, bara att söka på Motorhead och Live Fast Die Old. Mycket kul att följa Motorhead under en turné och även lyssna på intervjuerna med Lemmy. En intressant film och några goda skratt!

Dags att runda av detta inlägg och i vanlig ordning har det tagit över en vecka att skriva. En veckoblogg mer eller mindre… Undrar när det går ner och blir en månadsblogg? Hade tänk fota eller scanna in en gammal Motorhead teckning jag gjorde för över 20år sedan, problemet är bara att jag inte hittade det så kallade konstverket. Shit happends.

Har även någonstans ett antal av Motorhead’s fanclub tidningar från typ 1986… Motorheadbangers! Dessa kan vara till salu för seriösa samlare av Motorhead memoribilia… Om jag hittar dom vill säga *L*

Mitt älskar dig, du är det största!

If you think you are too old to rock ‘n roll then you are – Lemmy

