Jag har läst minst EN bok om Nick Cave och minst en bok AV Nick Cave och jag har inte på något sätt en liknande uppväxt eller på något sätt i närheten av hans talang. Jag har i stort sett alla hans skivor. Det är möjligen någon Bitrhdayparty eller Grinderman platta som jag inte har.

Men jag kan ibland verkligen känna en förståelse för hans texter.
Hans glädje och sorg, hans vemod och hat, hans melankoli och ironi…
En man som verkligen kan skriva musik och texter!

Han skriver poesi och litteratur och presenterar det med musik… I love it!


Måste säga jag hittils är helt såld på Stieg Larsson’s ”Män som hatar kvinnor”. När man väl börjar är det svårt att sluta. Många namn i början, men det klarnar efter ett tag… Kanske jag är slö i förståndet *haha*

Har innan detta inlägg blivit färdigskrivet, läst ut ”Män som hatar kvinnor”. En mycket bra bok, mycket bra deckare! Vet inte dock om jag är så begeistrad som media verkar ha hyllat Stieg Larsson men utan tvekan en mycket bra deckare! Ser redan fram emot att börja på bok nummer två.

Jag ger boken ”Män som hatar kvinnor”

Har medvetet undvikit att titta på filmatiseringarna på TV, snacka om att man är efter i populärlitteraturen *haha*

Men den som spar han har… Synd jag inte kunde säga det samma om pengar…
Trots budgetunderskott har jag nu investerat i pocket nummer två i Millennium serien, ”Flickan som lekte med elden”.

En liten kortis om film, dock ingen kortfilm…*dhhöö*
Jag brukar ju knappt titta på film alls utan bara dokumentärer och program om mat på  TV *haha*

Men för ett tag sedan tittade jag och ♥ LOVE ♥ på filmen om Cornelis. Den var helt OK och värd att se. Det var ju en hel del man inte visste om Cornelis.

Tycker att f.d. Turbo Negro sångaren Hank Von Hell eller som han egentligen heter, Hans-Erik Dyvik Husby gjorde en bra insats som Cornelis. Kan faktiskt inte komma på någon annan som skulle passat lika bra som Cornelis i en film!

Om jag sk-

Med denna rubrik menar jag inte att min andra son Daniel skulle vara mindre bra, inte heller min dotter Amanda, jag älskar dom alla! Men då alla rubriker i detta blogginlägg är titlar på Nick Cave låtar så passade denna titel så bra.
Jag tänkte skriva lite kort om Gabriel som med sin klass var och spelade länsfinal i schack fyran.


Gabriel är glad för en av sina segrar i schack 4an.

Länsfinalen gick av stapeln lördagen den 2/4-2011 i Bombardier arena.
31 klasser tävlade om 8 platser i finalen i Globen. Tyvärr gick inte Gabriels klass vidare men jag är oerhört stolt att dom kämpade på så som dom gjorde! Sex matcher var spelade killarna och tjejerna i varje klass.

En sak är säker! Jag skulle få storstryk av Gabriel i schack! Thats a fact…

Med tanke på att alla rubriker i detta inlägg är titlar på Nick Cave låtar vore det ju inte mer än rätt att länka in nån eller några videos på Nick Cave…

Jag lovar det vore svårt att välja, det skulle lätt kunna bli ett par hundra låtar…
Fast faktum är att jag tänker inte alls spela Nick Cave utan ett band och en låt som min bror spelade för mig. Min bror är en outömmlig källa av band, låtar och artister som jag aldrig hört talas om! Detta är Snow Patrol med låten Run.


Jag kan inte annat än säga det är oerhört vackert! Ska nog allt lyssna lite mer på dessa herrar och se om det finns mer bra låtar med Snow Patrol.

Sunday’s got a slave, monday has got one too…
Då var det snart måndag igen… Nu drar det ihop sig och jobbet med det nya e-lerarning systemet intensifieras. Det är mycket stimulerande och roligt. Speciellt när man jobbar med proffs!

Suck! Jag har skrivit det tidigare om alla dessa ”internationella dagar”… På morgonnyheterna visade dom nu bilder från internationella kuddkrigs dagen… Visst, en kul grej i dagens värld som har krig på nästan alla kontinenter, men ändå… Lite väl många internationella dagar…

Har–

Dags att avrunda detta inlägg! Inläggen tar längre och längre tid att skriva, vad det beror på är säkerligen tid, ork, lust, motivation. But it is what it is…
Slut på detta Nick Cave grafik/rubrik inspirerade inlägg!

Håller alla tummar för Hon förtjänar det allra bästa!

O Preacher, come closer, you don’t scare me anymore…

