Jag har den senaste tiden helt och hållet kommit av mig på många punkter…

  • Träningen har helt utebliven och det är för jävligt!
  • Studierna, man har inte orken på kvällarna efter jobbet.
  • Läsningen, jag har inte funnit ron att läsa.
  • Bloggandet, har gått på sparlåga, men det kan jag leva med!

Har skrivit det förr och skriver det igen. Tar tacksamt emot förslag hur man ska komma igång med sådant som man kommit av sig med! Att hitta lågan igen! Motivationen, orken, lusten och glädjen!

Det har helt enkelt varit svårt att hitta glädjen i saker och ting den senaste tiden. Ljusglimtarna är att det går mot vår nu, dagarna blir längre, varmare och ljusare och naturligtvis min ♥ stora kärlek ♥ som ger mig glädje och hopp!

Idag var det studiedag för Amanda och Gabriel så jag hämtade dem och en kompis för en dag på badhuset. Badhus är lika med full rulle och ett stim och stoj utan hejd! När man ser barn hoppa, dyka och göra volter från 1ans, 3ans och 5ans trampolin blir man livrädd!

Själv vill jag knappt ha huvudet under vattnet när jag simmar *haha*
Att teorier säger att den första landvarelsen för miljoner år sedan kröp upp från havet för att genom år miljonerna bli den fauna av djur vi idag har på jorden ter sig för mig förkastlig, jag har inte ett uns av vatten-DNA i mig…
Duschar är det bästa vattnet och det vackraste att titta på är akvarium…

Sedan naturligtvis Egeiska havet som jag och ♥ älskling ♥ ska sitta och titta på från vårt hus på en ö i Grekland på ålderns höst! Man måste få drömma!

Nåväl, kom av mig där! Medans Gabriel lekte frenetiskt med sin kompis Lukas passade jag och Amanda på att simma lite. Totalt var det 2*1 Km vilket jag tycker är helt suveränt av Amanda! Jag är jätte imponerad!
Det var dessutom det närmaste träning jag kommit på väldigt länge…

  • Simma 1 Km.
  • Fikapaus.
  • Simma 1 km till.

Efter detta pratade jag med badvakten och fick ett ”simhäfte” till Amanda där vi kan fylla i hur mycket hon simmar på ett år. Det kan bli en lång sträcka…
Sedan köpte vi kilometermärket. Det var ju bara för 1Km, halva sträckan hon simmat, men ändå! Nästa steg är 5Km. Det kommer hon fixa galant!

Idag, när jag skriver detta, 23/3-2011 dör Elisabeth Taylor, kanske en av tidernas största kvinnliga skådespelare. I alla fall en av de sista med den ”gudomliga statusen” som en ”stjärna” kan ha…
Sen är jag för ung för att fatta hennes storhet dock *haha*

23/3-1912 föds vetenskapsmannen Werner Von Braun, mannen bakom V2 raketen som skulle bli det ”magiska” vapnet som vände krigslyckan för Nazi Tyskland under andra världskriget.
Efter kriget började dock herr Braun att jobba för USA. Han blev Amerikansk medborgare och jobbade bl.a. med projekten Saturn I, Saturn IB och Saturn V.

23/3-1958 föds El Duce, trummis och sångare i det mycket absurda bandet The Mentors. El Duce dör 1997.

23/3-1994 kraschar Aeroflots fligt 593 i Sibirien, detta p.g.a. pilotens 15åriga son av misstag råkat stänga av autopiloten!? Alla 75 ombord omkommer.

23/3-2001 faller den ryska rymdstationen MIR isär och delvis brinner upp i atmosfären. Dock slår vrakdelar ner i Stilla Havet utanför Fiji.

Har åter igen öppnat en bok för att försöka komma igång med läsningen igen. Steig Larsson bok, Män som hatar kvinnor.
Än så länge, intressant och spännande. Dock har jag inte kommit så långt…


Millenium serien.

När jag ligger i sängen så blir jag även stirrande på hyllan mitt emot sängen, där står två tjocka böcker om Service-Oriented Architectue, SOA. Undrar just när jag ska orka komma igång med dessa?


SOA böcker.

Utöver detta finns ett antal olästa böcker liggandes! Måste få igång läsandet, både skönlitteratur och facklitteratur.
Med det tror jag även pluggandet kan komma igång!

Det är dags att avsluta detta inlägg, som tagit en evighet att skriva.
Inte för det är ett litterärt mästerverk eller av något större intresse för allmänheten utan för jag har varit inspirationslös!

Jag måste bara säga, världen är en förunderlig plats! Allt kan tydligen hända! Arbetslivet är förunderligt, allt kan tydligen hända…

Jag kan i alla fall tillägga att jag och  ♥ hjärta ♥ promenerade en 6-7 Km i blåsten här om dagen. Det kändes bra. Ett steg i rätt riktning!

Framåt marsch! Vänster, vänster, vänster, höger, vänster!

