Det har varit stiltje på bloggandet ett tag nu, men har inte haft orken, lusten att skriva något… Sådana stunder kommer och går, over and over again!

Sitter och grubblar och funderar… Jag verkligen ogillar och föraktar småpåvar som tror sig vara chefer, utan kvaliteter för ledarskap, som endast skapar en tråkig stämning, som istället för att lyfta och pusha sina medarbetare, trycker ner och tar död på arbetsglädje! Jag är säkert, för vissa, en småpåve jag med. Men jag predikar jävligt sällan och aldrig med hela handen…
Framförallt inte om det är saker jag inte har någon koll på!

När jag börjar skriva detta lilla historiska dokument är det den 10/3.

10/3-1876 rings det första telefonsamtalet någonsin, Alexander Graham Bell ringer och säger ”Mr. Watson come here, i want to see you”.
Vem denne Mr. Watson är har jag dock ingen aning om.

10/3-1969 erkänner sig James Earl Ray skyldig till mordet på Martin Luther King. Ironiskt nog är även att 10/3 James Earl Ray’s födelsedag.


James Earl Ray föddes 1928. Han dör 1998. Dock inte på sin födelsedag…

Ett band som jag gillar heter just James Ray and the Performance och senare James Rays Gangwar. Sångaren/frontfiguren har i en intervju fått frågan varför dom tagit namnet efter en person som mördat Martin Luther King?
James Rays hävdar dock bestämt att dom tagit namnet efter en bildlärare i skolan som enligt utsago coolt presenterat sig som James Earl Ray!
Hur vida det är sant kan man ju bara spekulera i!

Ibland kan det vara bra att besöka sin bror på jobbet… Var in på Skivbörsen och just då spelades ett band jag aldrig hört tidigare. White Lies!
En ny bekantskap som jag allt tror jag ska lyssna mer på!
Spelar en låt som jag tycker var bra! Holy Ghost!


När vi ändå är inne på musik och musiker så läste för någon dag sedan om en annorlunda tvist på karriären. Bassisten Duff McKagan från Guns ‘n Roses. Duff har efter en ”tung” karriär gått och blivit ekonomisk rådgivare till musiker.

Inte illa pinkat Duff McKagan! Från trashcan till businessman…
Läs hela reportaget på E24 →

Läser och ser TV nyhetsrapportering om jordskalvet och tsunamin i Japan, vilken tragedi! Som tur är, verkar Japan så mycket mer förberedda än var Thailand var år 2004. Hur det än är, är det mycket tragiskt! När det gäller Japan är det dessutom en fråga om världsekonomi. Japan är världens tredje största ekonomi efter USA och Kina. Det kan få långtgående konsekvenser för världsekonomin! Då räcker inga lyxfällan ekonomer inte *L*

Lördag, 12/3-2011… Explosion i Japanskt kärnkraftverk! Förödelsen från jordbävningen och tsunamin blir allt värre! Bara att hoppas det inte blir värre! Positivt är ju att höra, att många verkar ha klarat sig från helt otroliga situationer. Tåg som spolats bort efter tsunamin, ett fartyg som varit spårlöst försvunnet! Hoppas läget stabiliseras!

Ja ha ja! Så har man blivit ett år äldre också… Nu mer, eller snarare sedan många år känns det ju som det kvittar. Man firar inte födelsedag som man gjorde fram till 20-25. Gick på Kina restaurang med barnen på födelsedagen, Choys Garden och åt buffé. Barnen fick välja och det gjorde dom med bravur!


Sitter och grämer mig för att jag måste gå till en foto-automat, körkortet måste förnyas…  Drygt och jag fattar inte varför… Suck! Vill inte fotograferas!!!
Kan jag inte ta en bild på Harpo Marx eller en Lego figur? På tal om Lego så hörde jag reklam på National Geographics om att barn värden över spenderar 5 miljarder timmar per år till att bygga Lego. Undrar hur mycket tid som läggs på data och TV spel?

Nåväl… Avlat…
I katolska kyrkan efterskänkande av botgöring för begångna synder.
Men jag är ju inte katolik… Är inte ens religiös!

Småpåvar ska hållas i koppel…

