Jobbar, jobbar och jobbar på att hålla en positiv attityd och hålla humöret uppe! Man mår onekligen så mycket bättre om man är glad och positiv.
Lighten up boooy!

Sedan känns det ju att vi är på väg mot ljusare tider, för mig får det gärna bli riktig vår och sommar och ljuset återvänder! Underbart! En känsla av… Ljust!

Ska försöka starta ett ”projekt struktur och organisation”. Där jag på papper börjar strukturera upp hur jag fullt ut ska komma igång med träningen, med studierna, läsandet… Ja allt egentligen, nu går det mest på gehör och lust, vilket inte producerar speciellt bra resultat… Struktur ger motivation och motivation ger resultat… Tror jag *haha*

Undrar varför tankar på MS Excel dök upp när jag skrev förra stycket *öhh*

Måndag 28/2 musarmensdag?? Öhh..!
Ja vad var det jag skrev för några inlägg sedan… Det är alla hjärtans dag, halloween och snart har vi väl även Foppa toffelns dag men innan det kom nu alltså internationella musarmsdagen!

I veckan avled även den tredje sista överlevande soldaten från första världskriget. En Amerikansk ambulansförare vid namn Frank Buckles.
Frank vart 110år gammal. 110år, det måste klassas som lång tjänstgöring *L*

En annan som dog, eller rättare sagt blev mördad denna dag fast för 25år sedan var den svenske statsministern Olof Palme. 25år har gått och ingen mördare gripen. Christer Pettersson iof. Men han vart väl släppt också? Alla dessa spår… PKK, polisen, en ensam galning, allt och alla har åkt med över kammen. De enda som det inte varit misstänkta för mordet är väl de som inte var födda då och de som redan var döda… Och knappt dem *haha*

Kommer ihåg då det hände, mest för en så annorlunda kommentar från en person som intervjuades  i TV (kanske hon var mördaren *hmm*).
SVT intervjuade folk på Stockholmscentral om deras första reaktion när dom fått höra att stadsminister Olof Palme blivit mördad. En dam svarade:
”jag hade just varit på Pressbyrån och köpt en yoghurt *paus* …För att äta”…
Vad annat gör man med en yoghurt? Jag bara undrar…

Nåväl…
28/2-1954 säljs för första gången färg TV till allmänheten. Färsystemet var NTSC (amerikansk standard), lite skämtsamt kallat Never The Same Color. Idag är det IPhones, Androids, IPads, laptops, smartphones, video on demand och nästan allt är uppkopplat mot internet.
Men det är bara 57år sedan man första gången kunde köpa en färg TV!

Det går sakta med läsandet, varför vet jag ej? Det bara går sakta… Boken ”Män som hatar kvinnor” är så här långt bra, även om jag bara kommit en ytterst liten bit. Men även läsning av annan litteratur får sakta, IT/jobb eller studielitteratur går pinsamt och plågsamt sakta…

Första boken i denna serie ligger på sängbordet… Tillsammans med en uppsjö annan litteratur… Struktur är ledordet, tror jag *haha*

Hade faktiskt satt en liten ”pling” i MS Outlook om att denna vecka skulle jag ta mig lite tid på kvällen att läsa Computer Sweden på nätet regelbundet, vilket så här långt fungerat, för att hålla sig lite ‘a jour med vad som händer i IT branschen! En rolig artikel jag läste; i dagens ”café och fika Sverige” var det om ett café som hade wi-fi (som om det vore konstigt..?), men istället med fokus mer på att folk satt på caféet och jobbade! Att man använder det lite som ett ”kontorshotell” samtidigt som det är ett socialt ställe.
Perfekt namn dessutom, Coffice *det är ju lysande*…

Läs hela artikeln på Computer Sweden →

Sitter och spånar på YouTube och lyssnar på massa olika musik. Samtidigt som jag funderar på något jag läst på Facebook, någon skrev om hur det är 25år sedan Guns ‘n Roses släppte sitt debutalbum, Appetite for destruction. Guns debut album kom 1987, d.v.s. 24år sedan. Nothing else *nope*

Anyway, jag tänkte inte spela Guns ‘n Roses utan en låt av den briljante gitarristen Izzy Stradlin den absolut coolaste medlemmen i Guns n Roses!


Izzy Stradlin är för mig precis som Nasty Suicide i Hanoi Rocks, bakgrundsfigur men coolare och mer intressant än förgrundsgitarristen i bandet.
I Guns ‘n roses – Slash och i Hanoi Rocks – Andy McCoy. Även om Andy McCoy är en skum lirare så vilar det mer mystik över Nasty Suicide.

Spelar inte en låt av Nasty Suicides eget band, Cheap and Nasty utan med både Nasty och Andy McCoy och deras band efter Hanoi Rocks, Suicide Twins… Detta är 1986… Appetite for destruction med Guns ‘n  Roses hade inte ens släppts… Då hade Hanoi Rocks redan haft sin storhetsperiod, Guns är och kommer alltid vara efter… Liksom Hanoi Rocks alltid kommer vara efter
New York Dolls,  Jonny Thunders, Iggy Pop and the Stooges mf.l.

Suicide Twins med Sweet Pretending, från 1986… Kanske inte det som snurrar på skivspelaren så ofta nu mer. Hmm! har ju ingen skvispelare längre ju…


Tycker att ni absolut ska läsa på Wikipedia om Nasty (Jan Stenfors) Suicide och hans aningen märkliga livsresa från rockstjärna i Hanoi Rocks tillbaka till studier och jobb inom medicin… Nasty Suicide på Wikipedia →

Mitt studerande går pinsamt och plågsamt sakta tyvärr. När det väl är kväll och helg så har man inte riktigt orken att plugga. Jag försöker hitta en morot…

Måste försöka bli mer strukturerad, mer organiserad och komma fram till ett fungerande upplägg. Om någon sitter på tips om hur man kvällstid/helger orkar, kan och får en rutin att komma framåt i distansstudier är jag tacksam.

Läser ju nu en delkurs som heter publicering på Internet, som jag egentligen borde kunde beta av fort och som jag valde just bara för att komma igång igen, men inte ens det hjälpte! Trampar och stampar på startlinjen fortfarande.

Organisation, rutiner, schema och struktur så tråkigt det låter men ett måste för att få ordning och reda och framsteg i studierna *nickar medvetet*

Det är inte alltid enkelt att hålla humöret uppe när saker är som dom är, men jobbar på konstant på att försöka hålla humöret på topp. Även om jag kan se en eskalering av saker och ting så gäller det att försöka vara glad!

Längtar så mycket efter min älskade ängel… LOVE YOU

Jag kände efter jag skrivit mitt förra inlägg ett behov av att få skriva ett glatt och positivt blogginlägg, för man mår ju ändå så mycket bättre av att skratta och vara glad, även om det inte alltid är lätt med tanke på omständigheterna.

Keep the fire burning and lighten up!

