Tänk att en dag kan gå från strålande solsken till svartaste mörker… Och fort… Tungt och jobbigt att skriva idag och vet inte egentligen varför jag ens ids? Kanske kan det vara för att skriva av sig sorg, smärta, saknad etc för att åter kunna se ljuset som finns så nära men hamnar bakom mörka moln ibland…

Jag är lycklig och tacksam att min ängel blåser bort de mörka molnen!

Jag är lyckligt lottad som har en så underbar tjej, hon verkligen lyfter mig när jag är nere! Hon får mig att må bra, skratta och vara glad.
Jag undrar vad jag skulle ta mig till utan henne?

♥ I LOVE YOU ANGEL ♥


Att musik kan göra så mycket, göra en omåttligt glad eller kan få en att bli så tyngd. Musik gräver fram de djupaste känslor… Tårar av glädje, tårar av sorg.

Får bli en låt av ett favorit band som kan få mig att känna både glädje och sorg. Ett live klipp från 2004. The Mission UK – Wasteland.


Har egentligen ingen aning om varför jag tog just det klippet, var nog mest för jag slötittade på YouTube. Får bli ytterligare en låt…


Nick Cave och Warren Ellis, Song for Bob från filmen ”The assasination of Jesse James”. Oerhört vackert om ni frågar mig. Men varför skulle ni?


Ett av många stort glädjeämnen är matlagningen som jag och älskling fixar med… Vi köpte kolja hos fiskegubben och av det gjorde vi baconlindad kolja med potatismos med gräslök i ung. Det var toppen gott! Idag ska vi ge oss i kast med kalops, ett söndags långkok.

Tror allt jag ska börja fotografera maträtterna, även om det verkar lätt för andra så för mig är färsk kolja en helt ny upplevelse och matlagningsförsök!

Vi var även förbi delikatessbutiken på Brunnby gård och tittade! Mysigt att det finns sådana ställen att besöka. Mycket god mat hade dom att erbjuda men denna gång fick det bli en kall sås på ”burk” med smak av basilika och parmesan! Otroligt gott.

En annan mycket rolig sak är att VIK nu är klara för playoff efter att ha slagit Växjö borta med 3-0. Helt suveränt gjort! Heja gul/svart!

Ytterligare några matcher att följa VIK via everysport.com! Det tackar jag för.

Ibland kan tankar och känslor vara som Dantes inferno…
Jag skriver från mitt hjärta och ingen annans, om man inte tycker om det jag skriver, well… Skit i att läsa!

Nåväl slut för denna gång! Detta inlägg kändes till en början så gråsvart, det vart bättre efter ett tag men hoppas att nästa inlägg ska vara mycket ljusare och positivare! Nu går det från mörker till solsken! Tack ängel!

Seasons in the icecage… Black hole sun… Now sunrise…

