Så sitter man här igen då, på Arlanda terminal 4 i väntan på flyget till Luleå.
Scandinavian Airlines – SK 10, klockan 14.00 med beräknad akomst till Kallax vid 15.20… Notera, trots bilden i rubriken är jag inte sponsrad av SAS *L*
Sedan råkar jag flyga med dom denna gång och bilden var passande…
Simple as that!


Arlanda – terminal 4 i väntan på flyget…

I dessa dagar kanske man ska vara glad för att flyga till Luleå och att man inte sitter på ett plan till Libyen, Tunisien, Marocko, Bahrain eller Jemen…
Som Dr Albans skulle sagt ”D é stabil”… Not

Man får hoppas dessa demonstrationer uppnår sina mål med demokrati.

Boken på flygbussen, Arlanda och flygresan har varit ”Män som hatar kvinnor” av Steig Larsson. Jag har i och för sig inte kommit så jätte långt ännu men den är här långt helt OK! För er som är lika efter som jag när det gäller att läsa populära författare så ingår boken Män som hatar kvinnor i en serie om tre böcker. Millennium serien. Böckerna som jag således ska/bör läsa är *L*

  • Män som hatar kvinnor
  • Flickan som lekte med elden
  • Luftslottet som sprängdes

Uppenbarligen ska det ha filmatiserats också, men även det har jag totalt missat… Men det kan ju kanske bero på att det inte sändes på TV4 fakta, Discovery Channel, National Geographics, eller Kunkskapskanalen *haha*

En skum känsla som infinner sig ibland är att man nästan känner man slösar med tid när man inte läser jobb, studielitteratur eller IT relaterade böcker…
Finns det bot mot den sjukdomen? Bäst att Googla på saken *haha*

Musik i kubik = värdelös rubrik… Men det rimmande ju *pinsam suck*

Har så oerhört svårt att hitta någon ny och intressant musik för stunden. Knappt så jag tycker nåt av det jag har för stunden heller är speciellt roligt… Letar efter något men vet inte vad? Något som känns ljust, sommar, glatt…

Nåja, spelar nåt jag verkligen gillar, så vackert, Pink Floyd och låten Marooned!

Tänk om man kunde spela gitarr och musik så som Pink Floyd, ett band så som Pink Floyd kommer nog bara en gång per århundrade…
Nu stack jag ut hakan, men så är det *haha*

En liten på bit på vägen är jag i alla fall… 12strängade hänger ju på väggen.

Risken är att jag inte kommer längre heller i musikens värld, but no loss for mankind *haha* Vissa ska spela och andra lyssna! Jag tillhör de sista…


Var som sagt till Luleå i arbete, måste säga att det gick mycket bra! Dels SharePoint och vårt eget LMS system, det är oerhört lärande, kreativt och kul när det flyter på! Att få jobba med Marcus och Daniel och grabbarna på Office IT-partner är riktigt givande. Jag är övertygad de kommande månadernas utveckling kommer bli både spännande och rolig!

Äntligen, efter några års frånvaro av en riktigt skön mus så fick jag med mig från Office en ny trackball från LogiTech. Jag tycker att det funkar perfekt!
Logitech Cordless Optical TrackMan®

Längtade så hem till min kärlek! Lång väntan på flyget tillbaka söderut vart det. Scandinavian Airlines – SK19 klockan 19.35… Det vart en sen kväll/natt…

Längtar mycket efter mina barn också, saknar er och tänker på er hela tiden!

Kör en Stig Helmer …Jag är inte rädd, jag kan flyga…*haha*

 

SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 10
