Det har varit en oerhört vacker dag, ljust, fullt med snö och så satans kallt! Vackert är det men jag är så trött på det kalla, så trött på vintern, så nu får det allt bli vår och sommar! Sommar, sommar, soooommaaaar!

Så mycket lite ljus kan göra för ens välmående, jag har nog aldrig reflekterat över det så pass mycket som det senaste året. I’m light addicted *haha*

Under ördagen kom vi iväg och tränade och hur skönt var inte det på en skala? Helt underbart skönt. Måste nog säga det gick över förväntan då man så sporadiskt tränat senaste månaderna.
Körde närmare 1.45 i gymet, 10 övningar med hyfsat resultat. Men man märker ju hur mycket man tappar om man inte tränar regelbundet.
Förhoppningsvis kommer styrkan och uthålligheten tillbaka snabbt.

Compund Row… 3*10 64Kg
Bänkpress maskin…

1*10
2*10
46Kg
36Kg
Overhead Press maskin… 1*10
2*10
36Kg
27Kg
Hantel Curlz… 2*10
1*7
12,5Kg
12,5Kg
Upright Rows i Smith maskin… 3*10 20Kg
Overhead Pull i CableCross… 3*10 32Kg
Biceps Curls i CableCross… 3*10 32Kg
Hantel pressar i bänk… 2*10
1*7
12,5Kg
12,5Kg
Hantellyft åt sidan… 3*10 5Kg
Seated Dips i maskin… 2*10
1*5
43Kg
43Kg


Sätter totalt 2,5 stjärnor på träningen i sin helhet.

Vi hade tankar på att träna två dagar på raken, men ack vad jag bedrog mig… Träningsvärken kändes betydligt mer än jag trodde den skulle göra.
Hmm..! Ett tydligt tecken på att man är otränad. Ändring krävs banne mig!

Fast hur ska man få en stel gammal gubbe ung och vital *hahaha*

Har kommit fram till att jag accepterat att använda min IPhone som MP3 spelare på gymet, även om den är aningen stor och klumpig. Men har ingen lust att investera i en ny MP3 spelare.

Har för just gymet skapat mig en ny spellista som fungerar. En hel del Rammstein, Eisbecher, Emigrate och annan NDH. Neue Deutsche Härte.

Ett av banden som är med på spellistan är Emigrate med låten Wake Up!

Jag har tidigare berättat om mitt ”dimmade” problem med att ordna bland apps i IPhonen. Jag har hittat lösningen och egentligen var den pinsamt enkel att lösa. Bara man läser och klickar sig runt lite. Hade med synkronisering att göra och att även synkronisera program som inte är standard i IPhonen.
Glad är jag i alla fall att jag löste problemet!

Efter att ha tittat på Mauro och Pluras kök så fick vi lust att testa en egen variant av deras hummerpasta. Istället för hummer så använde vi salami.
Hummer få det bli en annan gång när ekonomin tillåter *L*

Läs Mauro och Pluras reccept här →

Våran egen variant bestod av följande:

• Olivolja
• 3 finhackade vitlöksklyftor
• 1 röd paprika i stora bitar
• 1 rödlök i stora bitar
• Tärningsskurna bitar av salami
• Spagetti
• Ajvar
• Salt och peppar
• Parmensan

Vi fräste vitlöken, paprika, rödlök och salami en panna medans vi kokade spagettin. När spagettin var färdig blandade vi ner den tillsammans med övriga ingredienser. Sedan tillsatta vi ajvar för smak och färg. Smaksatte med peppar. Serveras sedan tillsammans med parmensan.
Denna rätt kommer vi nog experimentera lite med för att få den tipp topp.

En sak som vore kul är att gå på ”mat jakt” till de små ”oaserna” som Mauro och Plura besöker i sitt program. En sommardag i Stockholm…

Hmm, bloggen har tappat ”humor” om det nu någonsin funnits någon. Men det känns som om det inte finns nåt ”humoristiskt” att skriva om… Tragiskt nog!
Nåja, det går upp och ner med det ”humoristiska” att skriva om.
Kom igen nu Maria Montazami, säg något briljant och smart *haha*

Snart en ny vecka… Jag får se hur mycket bloggande det blir, om något…

I veckan bär det av upp till Luleå på jobb, om man nu kommer dit *L*
Swebus Arlandabuss brann ju upp på E-18 här om dagen…


Foto: Per G Norén

Nähepp… Slut i rutan! Tack och adjö – trött på snö…

Smält nu dååå… förb(piip)ade snögubbs j(piip)el…

