Har varit i Falun för första gången i mitt liv! Litet men ganska vackert.
Om inte annat fullt av snö och väldigt kallt! Tyvärr var jag alldeles för lat för att besöka idrottsområdet Lugnet, det är dock en *stor synd och skam*!
På Lugnets idrottsområdet finns ju Actic Gym…
Att ha tränat där kanske skulle gett en mental boost för träningen?

Jag hoppas få göra om denna trip snart igen. Att sedan få dela hotellrum med sin kärlek är helt underbart! Utöver det är jag så imponerad av kärleken och hennes kunskap inom gymnastikutbildning och ledarskapsutbildning.
Ledarskap är nåt väldigt speciellt och långt ifrån alla behärskar det!


En vintrig bild från Falun, med restaurang Rådhuskällaren nere till höger.

Jag är av tradition emot alla s.k. ”högtidsdagar” och jag menar då sådana som vi inte firat speciellt länge i Sverige. Alla hjärtansdag, Halloween, kanelbullensdag, semlansdag och allt vad det heter…
Det dröjer väl inte länge innan vi har Foppa toffelns dag också?

Men nu är det ju inte jag som bestämmer över detta och när det väl är Alla hjärtans dag så passar jag på att skicka min kärlek till min älskade och mina barn! Ni lyfter mig, ni gör mig hel! ♥ JAG ÄLSKAR ER ♥

Som den enda lilla historielektionen i detta inlägg tänkte jag lite kort berätta om Falu röd färg! Anledningen till det är enkel, jag var i Falun. Som det verkar så finns inget egentligt datum när Falu rödfärg började tillverkas, men ett brev från kung Johan III daterat år 1573  om hur han ville beställa ”rostbly” till taken på Stockholmsslott.

För er hemsidessnickrare som vill har Falu rödfärg på hemsidan så är det hexdecimala talet #801818, nää det var ”nerdigt” *haha*

Från *nerdigt* till fullaste allvar tros pigmentet som gör Falu rödfärg ta slut omkring år 2090… Hamstra Falu rödfärg alla! The apocalypse is near *haha*

Har faktiskt ganska dåligt samvete för att jag inte passade på att träna på Actic Gym på Lugnets indrottsanläggning! Det känns som något jag borde ha gjort när jag väl var i Falun! Kan bara säga, nästa gång… *Promise*

En sak som dock är säker är att jag måste ta mig i kragen gällande träningen! Måste hitta motivationen att komma igång igen! *Promise again*

Ska dessutom ta mig i kragen och försöka promenera mera! Bara ut och gå…

Igen, ledsen, men det vart mer hockey…

Som jag skrev i ett tidigare blogginlägg om Peter Forsberg som gjorde comeback i Colorado Avalance… Det höll i två matcher och nu avbryter han sin comeback! Som jag skrev, han skulle aldrig gjort comeback! Nu får vi verkligen hoppas han slutar för gott, ytterligare en comeback skulle vara patetisk! Han kanske ska fokusera på golf och allt annat han älskar här i världen! Det tragisk/komiska i det hela är att legenden Börje Salming hade samma åsikt som jag… Eller jag som han. Peter Forsberg borde aldrig gjort comeback!

Aftonbladet intervjun med Börje Salming, det är ju som mina egna ord… Fast jag känner ju inte Foppa förståss →

Tråkigt är ju att han nu även hånas i USA, dom kallar honom ”drama queen” och visst, det ligger det något i det!

När jag ändå skriver om hockey så kan jag väl ändå skriva ytterligare en gång om en VIK match.
VIK tar emot Örebro! Inför matchen ligger VIK 1 poäng från slutspel…

Första perioden verkar gå bra, målsnålt men VIK gör ändå 1-0.
Målet gjordes av Jaroslav Jabrocky.
Hoppas VIK kan hålla detta i två perioder till, det skulle behövas en seger ikväll!

En ren skit start på andra perioden så Örebro kvitterar till 1-1 efter bara 1½ minut *suck*, Örebros period så här långt!
Uppenbarligen Örebros period… 1-2 till Örebro efter 6.12. Ett resultat som står sig perioden ut… Kämpa nu VIK!

Hoppas nu VIK kan ta sig i kragen i tredje perioden! Ca: 7minuter in i tredje kvitterar VIK genom Kalle Olsson! Bra jobbat, ett till nu!
Yes, Yes, Yes! 3-2 till VIK genom Jaroslav Jabrocky. Assist av Lubomir Vaic och Jason Walters. Bra spelare! 20 sekunder kvar och VIK gör 4-2 genom Jaroslav Jabrocky. Assist Evan McGrath och Lubomir Vaic!
Suverän seger, 3 välförtjänta och behövliga poäng!
 

Kvällens lirare i VIK… Jaroslav Jabrocky, who else?

Jag menar inte brev med rubriken utan b o k s t ä v e r som bildar ord som kan bilda meningar som kan bilda stycken och kapitel och kanske bildar en bok…

Läsningen har stannat av den med, som så mycket annat.
Boken Hitlers Generaler får vänta en stund, kom 3-4 kapitel men nu får den vänta en stund till. För ovanlighetens skull ska jag nu läsa en mer ”populistisk” deckare. Han har höjts till skyarna och det har skrivits och debatterats om honom och jag är så efter som inte läst hans böcker! Steig Larsson.

Jag som i vanlig fall när det gäller ”deckare och skönlitteratur” håller mig mer till anti-hjältar och kanske inte fullt så populistiska författare (dock inte medvetet), så ska detta bli spännande. Har inte läst en så ”uppskriven och omskriven” bok och författare sedan jag läste DaVinci koden.
Men min älskade säger boken är bra och jag tvivlar inte en sekund!

Jag fick jag boken ”Män som hatar kvinnor” av min älskade ängel på alla hjärtans dag, så nu ska jag ge mig i kast med den…
Jag får återkomma med min syn på boken i ett senare inlägg.

Hur patetiskt det är med medelålders (ursäkta mig) halvstubbiga (ursäkta mig) män (ursäkta mig) som spelar pajas med Rolling Stones t-shirts som kan köpas på Dressmann… Jag spryr! Känns som när det dök upp Motorhead och Iron Maiden t-shirts på HM *suck*
Känns lite som Stones texten ”i know, it’s only rock’n roll but i like it” kan bytas ut mot ”i know its only rock’n roll but cash is king”…

Eller har jag missuppfattat det hela och alla Rolling Stones fans är egentligen medelålders män som handlar alla sina kläder på just Dressmann?

Glömde jag säga jag köpt en hel del kläder på Dressmann *haha*

Vill så här innan jag avslutar detta inlägg slå ett slag för mitt jobb, det jag jobbar som mest med nu är IT utveckling av ett IT-system och lärplattform. Det är så kul när det flyter på, när man har tiden *ta i trä* när man får jobba med duktiga och lyhörda programmerare. Just det är skitkul!

Dessvärre har jag fått flytta kontor och sitter inte alls längre så bra som jag satt tidigare. För att vara riktigt ärlig så sitter jag just nu mitt uppe bland massa kartonger och vet varken ut eller in… Inte heller längre på samma kontor som min älskade ängel och det är riktigt tråkigt och ledsamt!

Sitter och funderar, vad det verkar många som drivs av rent hämndbegär? Undrar varför och varför det är så viktigt att kunna trycka ner andra, känna makt, visa sig stor och duktig? Undrar om jag någonsin kommer förstå?

By the way… 16 februari nådens år 2011 fyllde denna blogg 1år.

Nåväl ladies and gentlemen, det är slut för denna gång! 10-4…

Mirror, mirror on the wall… My love is the most beautiful of them all!


