Vadan denna rubrik? Ja, jag vet inte riktigt! Delvis efter allt man läser i media,  Aftonbladet, Expressen om Egypten och ”upproret” där och upproret som var i Tunisen för inte allt för länge sedan… Mycket är upp och ner! Förhoppningsvis till det bättre för alla inblandade!
Det är i och för sig svårt att säga när det gäller de 60 kvinnor som vart våldtagna i Kongo, som man kunde läsa om i Aftonbladet här om dagen,
en sjuk, sjuk värld! För att inte tala om Maud Olofsson och elpriset *L*

Om mig…
Min annars så stora inspiration, idéflöde, kreativitet känns också för stunden upp och ner… Men som jag skrev i förra inlägget, tror att just detta höst och vintermörker sugit musten ur källan. Kreativiteten behöver rehab *haha*

Jag känner hur de ljusa timmarna på dygnet riktigt laddar batterierna, jag ser fram emot fler, längre och ljusa dagar! Comming back to life.

Min vana trogen ska jag följa VIK hockey på nätet via Everysport.com och raporteringen från matchen VIK – Oskarshamn. Well! Vana trogen och vana trogen? Missar ju även matcher via nätrapportering. Men som en ”bright” man en gång sade: ”en återkommande engångsföretelse”…Öhh?

Nåväl, inför denna match har VIK värvat två slovaker för att öka på målproduktionen! Många gånger har man (utan att vara hockey scout) slitit sitt hår åt VIK värvningar. Men denna gång ser det lovande ut… I alla fall på pappret! Dom får direkt visa vad dom går för i kvällens match!

Lubomir Vaic med förflutet i bland annat Vancouver Canucks och nu senast i slovakiska topplaget HC Slovan Bratislava.

Jaroslav Jabrocky, som leder den slovakiska skytteligan detta år och lämnar MCH Martin för VIK! Läs mer om värvningarna i VLT →

Samuel Bargabriel rapporterar i vanlig ordning från matchen och gör det mycket bra! Intrycket är att VIK pressar på ordentligt i början av första perioden! Trots ett övertag av VIK förblir perioden mållös.

En avvaktande start av andra perioden med flera icing av båda lagen… Det är ingen rolig hockey! Spelet böljar fram och tillbaka. Men det är väl självaste FAAAN…
12.56 in i andra period gär Oskarshamn 0-1 *suck*
Tyvärr verkar inte tredje perioden gå något bättre än andra *suck* mitt tips på 4-3 till VIK är nautiska sjömil bort!
PowerPlay i slutet av tredje… Kom igen VIK!
JAAAA!!! Bara minuter innan slutsignal gör Thomas Mitell 1-1.
 

Tunga suckar! Oskarshamn vinner på straffar…
Fjärde förlusten på raken för VIK!

_
Men varför ge upp hockeyn där? När det har spelats en NHL All Star Game!

I år var det inte Team East mot Team West utan lagen byggdes kring spelare, det var Team Lidström mot Team Staal. Bara det Lidtröm fick vara kapten i ett lag, vår störste NHL spelare genom tiderna vågar jag påstå.
Sen får Börje Salming, Ulf Samulesson, Markus Näslund, Calle Johansson, Peter Forsberg, bröderna Sedin och alla andra vänligen men bestämt kliva åt sidan!

Se den kompletta laguppställningen för 2011 års All Star Game här →

Noterbart från matchen är:

  • Bröderna Daniel och Henrik Sedin ställdes för första gången mot varandra i en match. Hög tid vid 30års ålder *L*
  • Boston Bruins jätte back Zedno Chara slog nytt rekord i att skjuta hårt! 105.9 miles/hour. Nästan 170 km/tim. Jag vill inte stå i vägen!
  • Niklas Lidström hade bästa plus/minus statistiken med sina plus sju. Utöver det var han All Star matchens äldsta spelare på sina 40år.

Skrivandet går nu makaalöst sakta så det hann bli en till VIK match innan ens hela ”hockey stycket” vart klart. Så följer matchen VIK – Sundsvall via Everysport som vanligt och sammanställer lite efter bästa förmåga *L*

Enligt rapporten ser VIK taggade ut i kväll, hoppas dom kan peta in några mål också! Tyvärr är ju Damien Fleury skadad… Vi får hoppas slovakerna gör en bättre insats idag. Första perioden får vi vara nöjda med då den slutar 2-0 till VIK. Men det verkar ju som om andra och tredje perioderna är VIK’s Akilles häl! Håll ut nu VIK!
Rasande öppning i andra perioden, Sundsvall gör 2-1 men VIK svarar med att göra 3-1. Datorn hängde sig… Ovanligt, knappast! Under tiden jag startade om datorn drar VIK ifrån till 5-1.
Mitt tips på 2-1 till VIK är kört, tack och lov!
Några sekunder innan slutsignal gör Sundsvall 5-2.
Ska i ärlighetensnamn säga att tredje perioden somnade jag ifrån efter att ha ätit mat *haha*. Vilken ”kommentator” man är… Men VIK gick ifrån ytterligare i tredje till slutresultatet 6-2. Tack för det VIK!

För er icke Västeråsare som inte vet vad Bellevuehallen är, så är det ett ”idrottskomplex” med squashbanor, tennisbanor, badmintonbanor, gymnastikhall, innebandyhall och bowlinghall, fik och gym.

I den totala avsaknaden/uteblivandet av mitt gymmande, så tog jag istället med mig barnen till Bellevuehallen för lite bowling och badminton. Jag har inte spelat badminton sedan jag gick i grundskolan och resultatet var därefter!
Jag torskade stort *haha*… Oväntat… Not!

Gabriel bowlar.

Amanda på G mot strike?

Pappa platsade inte ens på bild när det var badminton *haha*

Man kan lätt konstatera man blir utspelad av sina barn *L* Men huvudsaken var att vi hade roligt tillsammans, så detta var inte sista gången vi åkte till Bellevue! Får pappor smygträna?

Jag måste helt klart revidera min åsikt om Marou Scucco och Plura. Deras program Mauro och Pluras kök är ju faktiskt riktigt roligt. Kanske inte så jätte mycket matlagning som i vissa andra matlagningsprogram men betydligt mer laidback. Mauro kan ju vara riktigt vitsig och rolig och Plura en ”skön lirare”.

Sen tycker jag programmet Sveriges Mästerkock är riktigt kul.
Ett tävlingsprogram där ”amatörkockar” lagar mat, hittar på maträtter med ingredienser som dom inte vet om i förväg för att sedan bli bedömda och en del röstas ut. Dock långt ifrån under sådana former och förnedring som många andra ”dokusåpatävlingar”… Inga Big Brother eller Idol fasoner.

Finaly! Vi kom iväg och tränade, det kändes underbart. Inget gympass som kommer gå till historien och jag tänker heller inte betygsätta passet.
Jag körde helt fritt utan någon som helst planering av övningar.
Ett ”komma iväg till gymet pass”. Man märker direkt att man tappar/inte orkar om man inte kör kontinuerligt, både i vikt, antal repetitioner, utförandet av övningar har sämre fokus… Bäst att bättra sig *L*

I ett tidigare stycke i detta blogginlägg så skrev jag att träningen uteblivit och att det sportande som varit,  var att vara med barnen till Bellevuestadion. Nu tar det ju (som det verkar) år och dar för varje inlägg att bli klart. Så lite stolt ändå att vi hann iväg och tränade innan detta blogginlägg vart klart!

Denna dag fick Iphonen duga som MP3 spelare.
Den är ju lite väl stor och klumpig för gymet, men det fungerar ju!

Ett inlägg som tog lång tid att skriva, ett inlägg som innehöll väldigt mycket ishockey… Sorry för det till er som inte gillar hockey!
Inläggen tar längre och längre tid att skriva, men det är som det är.

Dax att lägga side by side with my love!

Goodnight world, wherever you are – Sweet Dreams!


