Sunday bloody sunday – U2, Sundays slave – Nick Cave, Söndagsskola – Gud.
Själv tyckte jag mig uppleva en tung, tung söndag. My fault only…

Börjar detta inlägg en söndag men vet med all säkerhet det kommer ta flera dagar att bli klar. Inspirationen för bloggande ligger för närvarande på en låg nivå. Men några ord kanske man kan skriva, kanske inspirationen återkommer?

Jag vet, jag vet! Jag har spelat den tidigare. So what? Megaherz – Heuchler.

Har just lyckats rippa en video från Youtube med ”hyfsad” kvalitet som ska in på MP3 spelaren och med till gymet!
Apotygma Berzerk och deras version av Metallicas Fade to Black!

F**K, HELL and NO, det visar sig att MP3 spelaren vägrar ladda… Kina kopian till MP3 spelare har gjort sitt *suck – stön – skit och förbannelse*… Verdammt!

Magsjuka, förkylning och lathet har helt satt stopp för träningen. Men nu ska det igång! Jag är så satans morgontrött så träning innan jobbet är nästan omöjligt *haha* Men jag har ju lyckats tidigare och det är den bästa träning jag haft! Gymet öppnar vissa dagar klockan 06.00, då hinner man träna 1.20, duscha och sedan till jobbet. Det är kanon dagar! Break a bad trend!

F**K, HELL and YES, nu ska latheten övervinnas *haha*…… Gott Mit Uns.

I all kaos, i all ovisshet, i all sorgsenhet och inte minst i all glädje, så är jag lycklig det finns en ängel som håller mig uppe, som får mig att må bra!
Tack min ängel,  mitt hjärta, ♥ ich liebe dich mien herz ♥

Jag passar så här i efterhand ännu en gång på att tacka min brother by choich, Peter Ikonen för en jätte trevlig 50års fest! In togheter, there forever! MKMC!

Peter Forsberg! Peter gör tränings comeback i Colorado Avalanch. Han är en stor hockeyspelare inget snack om det, men hur många gånger kan man mer eller mindre dra sig tillbaka för att man har en trasig fot, sedan försöka sig på comeback efter comeback och foten alltid sönder? Jag tycker det börjar bli lite tragiskt! Ställer upp i VM, foten foten går sönder, spelar i Modo, foten håller inte, nu åter till, om än bara träning i Colorado Avalanche! Varför skulle foten hålla nu? Han har ju provat alla skridskor i världen… Är det inte bättre att han drar sig tillbaka som den super spelare han var! Bara en fundering…

Läs artikeln i Aftonbladet här →

Från Peter Forsberg och Colorado Avalanche till hockey på hemmaplan. Ska följa live rapporteringen på everysport.com när VIK tar emot Almtuna.

Sju minuter in i första perioden och det verkar som VIK pressar på ganska bra. Trots massivt tryck av VIK så förblir perioden mållös.
VIK lyckas inte utnyttja sina numerära överlägen.
Nu blir det korv och pommes i period pausen *L*
VIK börjar andra perioden i numerärt underläge. På grund av Chorizo koma, så föll ögonen ihop något under andra perioden. Så följde inte med så noga. Men även period två förblir mållös. Mitt tips på 4-2 VIK känns långt borta.
Verkar onekligen som Almtuna är ganska tråkiga… 10 icingar på 45 minuter. Tio minuter kvar och fortfarande mållöst, kämpa VIK!
Period 3 mållös och det är förlängning! Förlängningen mållös…
Förlust efter straffar… *suck*

Det är nu söndag igen och detta inlägg har således tagit en vecka att skriva, och ändå är innehållet ganska fattigt! Kan det vara så att jag tappat intresse att blogga för stunden? Det verkar inte bättre! Kanske det återkommer när årstiden blir ljusare, kanske det återkommer när träningen kommit igång, kanske det återkommer när jag tagit mig i kragen…

Skrivkramp – Gott Behüte!

