Första inlägget 2011 – Anno Domino.
Nytt år, nya möjligheter, nya krafter, nya tag, nytt hopp! Nya 365 dagar…

Det här är året då jag ska läsa mycket mera, försöka hitta ny musik, träna mera, mycket mera, bli en bättre människa (oj vad det lät pretentiöst) *haha*


Träningen har totalt uteblivit den senaste månaden, kanske till och med senaste två månaderna… Men nu j****r är det ändring på det!

  • Till att börja med kolla om öppettider på gymet ändrat efter nyår.
    Sedan sätta upp (försök) till fasta träningsdagar och tider.
  • Försöka att variera gymträningen med att simma.
  • Börja promenera mera för att sedan så sakteliga börja springa.
  • Se över Mp3 spelaren så det funkar, musik är ett måste på gymet!
    Har dock inget större förtroende för den gamla MP3 spelaren…

Trots texten i ett stycke ovanför så har jag noll musik inspiration för stunden. Men ville ändå spela något! Framförallt ville jag hitta något ”glatt” och ”lättsamt”… Vet inte om jag lyckades men det är inte speciellt dystert!

Lemmy med sina trotjänare, Phil Campbell och Mickey Dee. Whorehouse Blues.


Avslutade året med fläskfile med mozzarella och egengjorda potatisklyftor.
Till det ”slog” vi vår egen ”bea”. Ursäkta om jag verkar vara nybörjare, vilket jag är och som alltid köpt färdig ”bea”. Men det är slut på det nu *haha* Mycket roligare att göra/slå sin egen bearnaisesås!

Med facit i handen så för att vara första gången mycket lyckat! Men jag tror övning ger färdighet! Långt ifrån sista gången vi gjorde vår egen ”bea”.
Även vår egengjorda rödvinssås vart god! Mat är kul! Banne mig!


Jag bara måste hylla Hollywood frun Maria Montazami och Ving resors reklam!

– ”de romerska bågarna som är en väldigt gammal klassisk egyptian grej”
– ”det här är lugn och stilla med vissa vågor som hoppar fram då och då”


– ”det här vattnet fantastiskt… slutet av… marken…
”tummen upp för att hoppa ner i ett svalkande dopp, det ger en känsla av… kallt”

Det går inte att frambringa bättre reklam *haha* Helt suverän!


På nyårsafton fick jag ett trevligt sms från en vän jag inte hört av på mycket länge, en sisådär 1½ år. En nyårs hälsning från Christian Wilcke. Christian var med mig och Peter när vi jobbade i Kina under ett par veckor 2007 och ett par veckor 2008. Jag hoppas vi får tid för en fika någon dag!


Christian och jag en kväll på Himmelska fridens torg, Peking, Kina – 2007


Christian och Peter på hotell Jiangou, Peking, Kina – 2007

Även om det bara rörde sig om en kortare tids jobb tillsammans minns jag det med glädje, Christian är en man med många järn i elden och en enorm förmåga att knyta kontakter. Christian är en vän för livet!

Som jag skrev i förra årets sista inlägg, 2011 är året jag tänker läsa ännu mer! Det är bra för intellektet, det är bra för kunskapen, det är bra för avslappning, det är bra för fantasin och psyket!

På med läsglasögonen och ”grotta ner sig”…

Jag har en uppsjö böcker som väntar på att bli lästa, så det är ju inte så jag lider brist på bokstäver och boksidor *haha* Efter boken om Bono har jag nu bestämt mig för att ”byta spår” och läsa lite militärhistoria i form av boken Hitlers generaler. Förutom det tror jag min mani att börja samla kokböcker kommer hålla i sig… Och även används *förhoppningsvis*


Öhh… Gör ett litet tillägg till det hela, börjar nog även med boken Googled, the end of the world as we know it… Och IT ur ett affärsperspektiv *haha*

Kan inte annat än lägga in bild på barnen igen, saknar dem, älskar dem, även om läget är som det är… Älskar er oändligt, även om jag känns frånvarande!

Daniel – Gud är min domare.
Amanda – Den älskvärda, Den som bör älskas.
Gabriel – Guds kämpe, Den som kämpar för gud.

Kan inte påstå att ”betydelsen” för barnens namn tittades upp innan dom fick sina namn! Så belive me, det finns ingen religiös anledning till valet av namnen *skratt*, dom var bara vackra och är fortfarande vackra! ♥ ETERNAL LOVE

Det sista jag gjorde söndagskvällen den 2/1-2011 innan ögonen gav upp var att göra en examinationsuppgift i kursen IK1043 Publicering på Internet.
Det var en självrättande examination bestående av 15 frågor.
50% rätt för godkänt, jag fick 83% och är missnöjd… Hatar att göra slarvfel!

Nåja, jag får väl lov att se det som att nu är jag på gång i kursen i alla fall!

Avslutar detta, årets första blogginlägg med många förhoppningar på år 2011. Tack alla som läste bloggen under 2010, även om det kanske var få…
Men vem vill vara en ”mainstream” bloggare *haha*

♥ PS: I LOVE MY ANGEL ♥

Med tillförsikt på det nya året and rolling on…


