När jag blir gammal och vis… … … … Kommer det någonsin att hända *skratt*

Inte för jag har en aning om varför jag började inlägget så, men det lät speciellt, och dessutom återspeglade det titeln på inlägget, in futurum…
I framtiden på latin. Tack återigen Google! Fast det borde jag vetat ändå för det lärde man sig på högstadiet, sägs det!
Fast då hade jag ingen som helst förståelse för varför man skulle kunna futurum, imperfekt, pluskvamperfekt och allt vad det kan heta…

Det har jag inte nu heller egentligen, det finns ju korrekturläsare *haha*

Men säg inget till mina barn om att man inte behöver kunna detta eller till journalistförbundet, för vem vill göra korrekturläsarna arbetslösa?

Hmm… man kanske kan sälja in konceptet som preventiv coaching *haha*

I min ungdom… *öhh* det vill säga för länge sedan var jag faktiskt till Canada och Toronto.  Och varför skriver jag då detta, jo för jag sitter/halvligger i sängen hostande, frustande, kippande efter andan och bloggar och har kokboken ”grilla med Salming” som musmatta *haha* Boken köpte jag av Gabriel när han sålde ”jultidningar”, vilket var mer julböcker… Hur som helst, det får mig att tänka på just Toronto där Börje Salming var och är en legend!

Bara att titta ut på snön, frosten på tak och fönster och att läsa lite i Salmings grillbok får en att desperat längta efter sommar och sol! Att få grilla igen!

En vacker dag, eller som min son Gabriel brukar säga när jag uttrycker mig så, ”varför måste det vara en vacker dag” så skulle jag vilja återvända till Toronto. En oerhört vacker stad. Men det känns minst sagt ”remote” att återvända dit, men visst vore det nice! Men kanske, kanske någon dag. Vacker eller ej *L*

Fyra legendarer i Toronto Maple Leafs.
Börje Salming, Wendel Clark, Doug Gilmour och Mats Sundin.

Nej man kanske skulle bädda ner sig ordentligt och drömma om sommar, sol och grillande! Till sommaren blir det en ny grill, till 100% en ny grill…
Spanat in följande el-grill, om det ska grillas på balkong. Vilken skönhet *L*


För den intresserade kan jag tipsa om boken Grilla med Salming.
Ica Bokförlag | ISBN: 9789153434863 | Länk till boken →

Apropå grillning och kokböcker…
På grund av hostan från helvetet och denna feber fick det bli inställt julbord detta år! Detta år hade det arrangerats med bussresa från jobbet ut till Frösåker brygga och ett julbord där. Enligt den rapport jag fått från min gode vän Peter så var det mycket lyckat och uppskattat! Han är duktig på arrangera saker, Peter! All credit till honom och de som hjälpt honom!

Nåja vad är väl en köttbulle och en prinskorv mot egen-gjord carbonara och vitlöksbröd tillsammans med min darling! Julbord blir det fler år!

Även om det känns som om jag spenderar mindre tid på sociala nätverk så som Facebook för stunden så är det ett mycket intressant fenomen. Ett fenomen jag är övertygad är här för att stanna. Jag känner mig mer intresserad av ”fenomenet” ur företagssynpunkt. Om marknadsföring via sociala medier så som Facebook, Twitter, MySpace m.fl.

Har noterat och kollat upp, det finns ett antal böcker i just ämnet marknadsföring via sociala medier. Men för stunden känns det som jag har böcker så det räcker och blir över *L*
Betar av de jag har först, innan jag tittar på detta ämne något närmare.

Det finns bara ett enda att göra! Att hitta tillbaka tilll maximal träning! Det är bara ett MÅSTE! Allt annat är uteslutet! Psykiskt och fysiskt mår man så mycket bättre! Träning tre dagar i veckan minst! Men först är det nog läge att bli 100% frisk. Just nu så hostar jag så lungorna är på väg ut… Men efter det!!!

Ska försöka lägga upp mer strikta träningspass… Försöka få en rutin och struktur på träningen! Färdiga och upplagda pass. Sedan borde man nog konditionsträna mer också! Till sommaren blir det löpning också! I promise *L*

Teknik-freaks-nerd som man är så ska jag försöka använda mig av appar till Iphonen som hjälp. Dels GymGoal och dels Runkeeper.

Bara för att bryta trenden lite och inte bara läsa IT relaterad litteratur, tar jag mig nu an boken om Bono i samtal med Michka Assayas. Tipset om den boken kommer från min vän Johan ”Belsen” Elofsson och jag litar på hans omdöme då jag vet han gillat U2 sedan så länge jag kan minnas… Urminnes tider *haha*

En helt underbart låt med U2. Bullet in the blue sky! Live från Chicago 2005.
Jag lovar att återkomma med en recension av boken längre fram!

One more post has come to an end… Down the trashcan maybe! Många ord och funderingar blir det, sällan något direkt konkret dock, vilket vore betydligt bättre än bara ord. Som exempel detta med träningen, handling, inte bara ord.

Fast det är svårt att vara konkret och handlingskraftig när man ligger nerbäddad med hosta och feber. Jag får helt enkelt skylla på det *L*

Världens skummaste känsla infann sig… Jag fick lust att hålla på i PowerPoint? Måste vara feber frossa, kan inte minnas senaste jag skulle velat hålla på i PowerPoint? Treo, Alvedon och Ipren kanske kan ta död på känslan *haha*

