Endast någon vecka eller så har gått med snö och isande kyla och jag är redan god damn urless på vintern! If only i was a billion dollar man!
Visst skulle det vara trevligt *skratt* men vad som vore riktigt nice nu vore ett halvår på en varm ö i västindien, kanske studera mer eller mindre på heltid från, ja säg… Tobago, Aruba eller Curacao…

Men vad är väl ett halvår i västindien mot en morgon i -23° och tunna skor? Alla tips för att bli ekonomiskt oberoende mottages tacksamt *L*

Apropå studier! Som jag skrev i ett tidigare inlägg, för att komma ur denna studie koma, så har jag bett om att få byta ut kursen mjuk infrastruktur mot en annan, publicering på internet! Detta bara för att få tummen ur ar**et…

Dock när man läser innehållet, känns det lite, lite out of date precis som skolverkets gymnasiekurser. Inte direkt den nyaste tekniken. Men det känns som om det är en kurs jag ganska lätt bör fixa. Bara för att komma vidare och komma igång med mina högskolestudier igen. Men varför ska man läsa historia om internet och world wide web. Telnet och bbs’er? Det är ju så out of date!

Men väljer denna kurs för att den måste göras och det känns som en kurs jag snabbt kan beta av och komma in i studie-tempo igen! För att sedan fortsätta framåt med mer ”avancerade” kurser…

Fast det vore ju inte fel att studera från västindien under ett halvår *skratt* Fast svårt att genomföra just nu… Rent praktiskt och rent ekonomiskt *suck*
Så det blir till att gå ut i -23° och jobba 8-17 för att efter det studera i skenet av ett stearinljus… *poetiskt svammel, haha*

Hade här tänkt skriva lite om IT-utveckling, det som upptar största delen av mina arbetsdagar. Men av olika anledningar så känner jag inte för det nu…

Jag får säkert anledning att återkomma till detta med IT och systemutveckling senare, men för detta inlägg lägger jag det på is. Kanske rent utav skulle tagit bort hela stycket men det fick vara kvar. Istället fick ni läsa just detta… *urk*

Jag hoppas och vet att jag kommer att komma tillbaka till detta med IT-utveckling och IT-projektledning, förhoppningsvis med ett nytt brinnande intresse, vilja, motivation och förhoppningsvis under andra former…

Bara satt och ”spånade” svensk musik på YouTube, allt från Cornelis till Fred Åkerström till… Allt annat, och hamnade tillslut på denna låt! Absolut inget jag brukar lyssna på men tyckte den kunde få sin plats i bloggen idag…

Finns minst en annan version, en av Jerry Williams, men jag tycke denna var mer ”liv”… Förmodligen första och sista gången Monica Törnell blir ”inbäddad” i denna blogg *skratt*… Å andra sidan, man ska aldrig säga aldrig!

Tog mig själv i kragen efter att ha läst Piraterna av Anders Rydell och Sam Sundberg att fortsätta läsa boken ”IT ur ett affärsperspektiv” av Angelica Haverblad. Boken behandlar ITSM, IT Service Management, vilket egentligen innebär hur vida IT och kärnverksamhet i företag, organisationer och myndigheter jobbar mot samma mål, samma strategier, samma visioner. Något som är mycket ovanligt då IT oftast ses som en kostnad, utan att det tänks på att IT i 99% i dagens företag/organisationer är en ”livsnerv” för att kärnverksamheten ska fungera. Mycket intressant!

Mitt mål är att bli CIO/CTO där man lyfter ihop kärnverksamhet och IT till en fungerande enhet. Där IT är en del av kärnverksamheten och där kärnverksamheten är en del av IT verksamheten, där ALLAS mål och visioner är desamma även om man från början pratade ”olika språk”.

Trots att det är 2010 så är det nog alldeles för vanligt inom företag, organisationer och myndigheter att kärnverksamheten pratar ett annat språk än vad IT verksamheten gör och således förstår ingen och eventuellt med misslyckade projekt och satsningar som följd. Sådant går att förhindra!

På Idrottsgalan prisades Nicklas Lidström som Historiens störste i Västerås. Det är hans tyngsta titel på hemmaplan.
– Ja, det tror jag att det är. Det är riktigt stort lokalt, säger ”Lidas” till VLT.

Min personliga åsikt är att detta var helt rätt och riktigt! Inte en dag för sent! Dessutom förtjänar han en staty utanför ABB Arena… *Absolut*

•    VM-guld 1991
•    NHL All-Star Game 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008
•    NHL First All-Star Team 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2008
•    Stanley Cup-mästare (med Detroit Red Wings) 1997, 1998, 2002, 2008
•    James Norris Memorial Trophy 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 200]
•    Förste europe som vunnit James Norris Memorial Trophy 2001
•    Conn Smythe Trophy 2002
•    Första europé att vinna Conn Smythe Trophy 2002
•    OS-guld 2006
•    Vald till bästa europé i NHL genom tiderna 2007
•    Förste europeiske lagkaptenen att vinna Stanley Cup 2008
•    Första europeiska back och åttonde back totalt att nå 1000 NHL-poäng

Imponerande meritlista han har denne Nicklas Lidström!

Så har det igen gått en vecka sedan senaste gympasset *suck* och i ärlighetensnamn har jag inte en aning om när det kan bli av här näst?
Det känns ovisst om när det kommer finnas tid och just nu motivation. Men banne mig, måste hitta motivationen.
Man mår så mycket fysiskt och psykiskt bättre om man får träna!

Funderarpå hur man ska hitta motivationen och behålla den? Att få den ihållande? Det funkade ju tidigare, så jag vet ju att när man är igång och kör minst 3ggr veckan, då blir det ett måste, ett gift!

Mission att åter hitta tillbaka till motivationen… God damn! Dit ska jag tillbaka! Sedan får man försöka hitta tiden! VI ska hitta tiden *punkt*

Enligt kvantfältteori skapas partiklar och deras motparter konstant hela tiden. Detta påverkar vår beskrivning av vakuum på ett direkt sätt. Något vakuum i klassisk mening finns sålunda inte, då det hela tiden skapas partikelpar. Livslängden för dessa par av partiklar och antipartiklar är dock mycket kort och bestäms av Heisenbergs obestämdhetsrelation i formeln

vilket betyder att energi kan lånas från ingenting under en kort tidsrymd…

– Tänk va självklart saker och ting blir med några formler *dööhhh*



Den som aldrig gjort ett misstag har aldrig prövat något nytt  / Einstein

