På något sätt är det skönt med bloggen, möjligheten att skriva av sig sorg, frustration, glädje och alla andra miljoner känslor som som sköljer över en…

Det är bara att konstatera att vissa dagar är mer helvete än andra dagar, medans å andra sidan vissa dagar är mer himmelrike än andra.
Livets gilla gång kanske…
Men när det klumpar ihop sig av helvete, är det lätt att hålla sig för skratt!

Älskar de dagar där skratten är betydlig fler än tårarna! Som tur är, är dessa dagar fler än de ledsamma dagarna. Tack min ängel för du håller mig uppe!

Aningen pissed på WordPress! Höll på experimentera med slideshows och gallerier men ingendera fungerade bra. Så jag bestämde mig att ta bort skiten ur förra inlägget. Med resultatet att varenda j**la bild försvann…

Så förra inlägget tog en ohyggligt lång tid att göra. Tröttsamt. Rekommenderar inte att försöka infoga ett galleri i en post. Sedan finns den någon 3e parts variant, men den var så ful så kunde inte använda den… Tror jag, kanske försöker jag en gång till *L* …Kanske!

Å andra sidan, man kan via webbhotell så som surftown och one.com faktiskt installera en egen installation av WordPress och sedan ta del av alla de tusentals add ons som finns för WordPress. Jag är bara lat och använder WordPress.com och får sedan nöja mig med de som bjuds.

För dig som är intresserad av att skapa en egen installation av WordPress, så kan du läsa mer här WordPress svenska sida →

Som sagt, WordPress, för den som skapar en egen installation på ett webbhotell med stöd för WordPress så finns det tusentals olika plugins. Bara att titta här, du hittar nog vad du söker *L* WordPress plugins →

Grattis på födelsedagarna mina underbara barn! Fast jag är frånvarande innebär inte att jag inte ÄLSKAR er, för det gör jag av hela mitt hjärta!

Omständigheter gör att det är som det är, men en vacker dag kommer allt vara bra igen! Jag vet och lovar! ÄLSKAR ER så otroligt, även om det inte märks!

Grattis Gabriel som nu blir tvåsiffrigt, 10 år! Stora killen!
 Grattis Amanda, som blir 11 år! Med stormsteg mot tonåren!
Grattis Daniel, min lilla-stora kille som nu blir 18! Var tog åren vägen?

Detta skulle egentligen varit med i förra blogginlägget, men av anledningar beskrivna tidigare med problematik angående slideshows och gallerier här på WordPress, så vart det inte så… Hell – Crap – Shit  and Bullf**kers!

Nåväl, detta är vad första passet på veckor erbjöd… Triceps – axlar – rygg.

1. Cablecross lyft åt sidan 3*10 14 Kg
2. Cablecross pulldowns 3*10 36 Kg
3. Super pullover 3*10 50 Kg
4. Overhead press 3*10 32 Kg
5. Overhead pull i Cablecross 3*10 32 Kg
6. Compund row 3*10 60 Kg


Jag ger passet 2 stjärnor
Det får 2 stjärnor för att det var ett OK pass för att vara det första på länge. Dock börjar jag misstro min MP3 spelare. Den satt på laddning hela dagen innan, men när jag kom till gymet var den död *suckar*

Innan passet drack jag en ”pre-trainer” drink, Rage. Men då träningen och användandet av Rage varit minst sagt oregelbundet kan jag inte uttala om ”drycken” varken gör från eller till då träningen som sagt varit kraftigt oregelbunden. Jag hoppas på en bättring där *L*

Hmm… Hoppas är dock ett helt fel ord, då det är helt och hållet upp till mig!
Så jag ändrar från ordet hoppas till ordet SKA!

Till och från brukar jag lyssna på musik av KMFDM… Ett band som faktiskt hållit på sedan 1984. Underskattat många gånger, okänt för många…
Videon är  Juke Joint Jezebel! En av säkert 100 olika mixar *L*

If i could leave my burning skin
That has been used up in your sin
Is there a tiny part of me
untutched-unsoiled by misery

KMFDM är en akronym av Kein Mitleid Für Die Mehrheit, ”inget medlidande för majoriteten”.

Enda orginalmedlemmen som är kvar sedan starten 1984 är frontmannen Sascha Konietzko.

Precis när man ligger och läser boken ”Piraterna” om Piratpartiet, The Pirate Bay mm, så faller nu domen mot The Pirate Bay. Jag måste säga att jag själv är ganska neutral i frågan om piratkopiering, om seeda filer m.m. Jag kan förstå båda sidors argument. Speciellt då jag har en bror som spelar musik, klart man vill att dom ska kunna tjäna en slant på sin musik.

”I dag föll hovrättsdomen mot tre av männen bakom fildelningssajten The Pirate Bay. De döms ännu en gång till fängelse – men får sänkta straff.
Och nu ska piraterna även betala skadestånd på 46 miljoner kronor.”
Läs artikeln på Aftonbladet →


-Läs

Likstelhet (latin rigor mortis) är den förlust av en biologisk kropps normala rörlighet och plasticitet som successivt inträder inom de första timmarna efter döden och är fullt utvecklad efter 10-14 timmar efter dödsögonblicket. Stelheten uppkommer av att muskelcellerna i kroppen får syrebrist och därmed slut på energimolekylen ATP (adenosintrifosfat). ATP krävs för att muskelcellerna skall kunna slappna av. Även stigande mängd mjölksyra orsakar de kontraktila proteinerna aktin och myosin binds samman till en rigid gel. Detta får effekten att musklerna stannar i det läge de befann sig i när bristen uppstod. Likstelheten försvinner när autolysen sätter in och nedbrytning av muskelfibrerna tar vid. (Wikipedia)

Dags att avsluta dagens blogginlägg, eller dagens, det tar ju numer flera dagar att skriva ett inlägg… Anyway… Slut på ord… End of days!

Gabriel     10 år…
Amanda   11 år…
Daniel      18 år…
Sofia        25 år…………………*hmm*
And i am an old man now… Rigor Mortis *haha*


Ashes to ashes, dust to dust, if god wont help you, then the devil must!

