Börjar ett blogginlägg utan att ha en susning om vad jag ska skriva… Meningslöst but still… Ett själlöst inlägg, fast det kanske går att ändra på?

I need a big kick in the ass!

Det har varit total avsaknad av träning senaste veckorna. Motivationen har helt enkelt inte funnits och så var det en vecka med förkylning.
Hoppas dock att till kommande vecka vara igång igen!

Tänkte nog både försöka träna på gym och simma denna vecka. Ta med mig barnen och simma, det är träning det med. Funderar även på att promenera betydligt mycket mer. Nu är det ju vinter så då kan jag ju inte springa, vilket innebär jag måste vänta med det *haha*

I need a big kick in the ass!

Har haft några dagar då det gått sakta, sakta att läsa! Varför vet jag inte, men så är det. Då måste jag ändå säga att boken Piraterna är mycket intressant. Nåja, man kan ju inte alltid vara på topp…

Ännu saktare går det med boken, IT ur ett affärsperspektiv. Orken, lusten och motivationen har inte infunnit sig den senaste veckan.

I need a big kick in the ass!

Måste bara skriva lite om Daniels katt Zelda. Hon är jätte gullig och hon gillar verkligen Amanda och Gabriel. Ligger och spinner i deras knä! Dom gosar med henne och hon gillar det verkligen… Den lilla hårbollen!

Utöver att vara jätte gullig så är hon väldigt väldigt intensiv och kan vara fruktansvärt dryg *L* Sitter man med datorn på köksbordet ligger hon nästan på datorn, hon jagar musen… Datormusen alltså *haha*

En sovande Zelda… Zelda in cyberspace!

Sometimes, she is a pain in the ass!

Tiden går och barnen blir större, snart är dom ännu ett år äldre! Ville så gärna göra detta lilla fotomontage på barnen. Dom är så fina! Älskar dem så otroligt, men visar det kanske alldeles för dåligt och alldeles för sällan…

Jag måste bli bättre att visa mina barn min kärlek… Jag ÄLSKAR mina barn!

I need a big kick in the ass!

Känner mig lite nere och loj, tror allt jag behöver ha lite musik bara för att få upp tempot i kroppen och hjärnan! Har spelat den förr men gör det igen…

Har laddat in denna låt i gym MP3 spelaren, some serious german NDH!

They kick ass!

Har åter igen skrivit ut delar av kurs materialet till kursen ”mjuk infrastruktur” men kommer banne mig inte vidare för stunden…
Jag funderar på om jag ska be om att få läsa en annan kurs innan för att sedan återkomma till ”mjuk infrastruktur”. Det har verkligen låst sig i denna kurs… Inte för att den är svårare än de andra jag läst, utan bara att jag kommit av mig…

Kanske det kan vara en nytändning att börja med en annan kurs istället?

I need a big kick in the ass!

Följer med visst intresse skriverierna i media om wikileaks grundare Julian Assange. Jag har själv aldrig haft orken eller det intresse som krävs för att botanisera bland alla dokument på wikileaks. Alla dessa dokument, hemligstämplade sådana från bl.a. Irak kriget. Hur som helst, Julian Assange är anklagad i Sverige för våldtäkt mm. Jag ska absolut inte förringa den anklagelsen, då jag inte vet ett smack om det hela. Men att bara läsa media och inte veta mera får en att känna en X-files känsla… Framed!

*L* Om jag någonsin får önska mig en present eller två, så står DVD/BlueRay boxar med X-files filmer/TV serien högt på önskelistan. Jag är barnsligt förtjust i just X-files filmerna och TV serien X-files. På bilden…

♦ Julian Assange – Wikileaks grundare – real life.
♦ Fox Mulder – David Duchovny – actor.
♦ Agent Scully- Gillian Anderson – actress.
♦ The smoking man – William B. Davis – actor.

They get their asses kicked – Trust no one

Lämnar detta blogginlägg med ett försök till högt buret huvud… Även om det inte alltid är lätt att vara stor, stolt och stark… Men gör ett försök!

Att oroa sig hjälper föga, men det är ibland svårt att låta bli…

I need a big kick in the ass – before grass starts growing!

