Ibland går bara luften ur en helt och hållet… Det är då det känns oerhört viktigt att hitta något positivt för att återfå ork och motivation, lust och glädje. Det är sådana dagar man önskar man var en enegrgizer bunny, som bara gick och gick och gick…  Om än bara en liten del av gick och gick och gick… *L*

Skönt att det mitt bland allt det tunga som är ibland, finns stjärnor som lyser upp tillvaron, som fyller på med ork, hopp och kärlek! Jag älskar er!

Nu smäller det igen i ABB Arena. VIK tar emot Leksand och jag följer det hela via nätet. I och för sig text rapporterat, men jag tycker det känns helt OK samtidigt som jag bloggar lite! Nedsläpp 19:00.

Då var matchen igång! Konstigt, men jag gillar denna ”text rapportering” via everysport.com. Inget ljud, ingen bild men ändå uppskattar jag den.

Ja ha ja… 1-2 efter första perioden och ändå vann VIK skottstatistiken med övertygande 15-7… Det verkar inte helt natt svart!

Hmm, fortfarande 1-2 till Leksand efter två perioder. Inte VIK’s period alls uppenbarligen. Ett bortdömt mål för spark. Ett matchstraff…

Tyvärr lyckas aldrig VIK komma ifatt, så matchen slutar 1-2 till Leksand. Bara att komma igen i nästa match.

Nerdig som man är, så registerade jag mig på everysport.com och fick då en ”snygg liten avatar”…
Det kanske kan vara kul, vem vet *L*

_

Hmm, det verkar som appen för IPhone, Rabble ännu bara fungerar i Stockholm och Göteborg. Man kanske skulle läsa på lite mer innan man funderar varför det inte fungerar. Det knepiga är, när jag först installerade Rabble, så fungerade kartan och GPS’en visade var jag var. Samt att jag hade två erbjudanden, från Eskilstuna. Avinstallerade och installerade på nytt, nu har jag varken karta eller erbjudanden… Men det är knappast någon panik *L*

Vad värre är, eller snarare drygare är ju ”det dimmade fenomenet” med min IPhone. Har i och för sig inte hunnit ta itu med eller ens leta en lösning.

Fortfarande ingen som har en lösning på detta fenomen? Tacksam för tips…

Kan ju ärligt säga att med det krångel jag har med nya datorn, som tvär hänger sig 7-8ggr om dagen så blir jag mer och mer sugen på en MacBook. Å andra sidan så skulle det nog kunna innebära en del problem i jobbet. Så som SharePoint och andra rena Microsoft produkter jag jobbar med.
Tilläggas bör att jag varken haft tid eller ork att felsöka nya datorn, all programvara och drivrutiner, bios rutiner uppdaterade. Varför får jag känslan av att Windows har nåt med saken att göra..?
Kanske av gammal vana *haha*

Jag måste bara citera några stycken ur senaste Sjövall/Wahlöö boken…
Nej fan det var visst en artikel från Aftonbladet från 2010-11-15…

17.25: PÅ ICA

Klockan 17.11 lämnar Mona Sahlin Socialdemokraternas högkvarter i centrala Stockholm. Hon följs åt av ett enormt pressuppbåd som precis fått veta att partiledaren tänker avgå.

Mot Nacka

Mona Sahlin går med samlade steg ett 50-tal meter till Säpobilen.
Tillsammans med sina livvakter åker hon sedan i riktning mot Nacka.

Men i stället för att åka hem till maken Bosse svänger den svarta Säpobilen
in på Gamla Landsvägen och parkerar utanför Ica Supermarket Ektorp.
Med två vakter vid sin sida promenerar partiledaren in i butiken och börjar
plocka ner frukt i en påse.”

Vad är det frågan om? Är detta journalistik? Får man betalt för att skriva något dyligt? Det är ju knappast fråga om någon Beck eller Wallander bok… Eller?

Den spännande fortsättningen lyder:

Köpte Häegen-Dazs

Människorna runt omkring tittar nyfiket på Mona Sahlin.
De flesta av dem är troligtvis ännu omedvetna om att partiledaren just meddelat sin avgång.

Innan Mona Sahlin ställer sig i kassan åker glass från Häegen-Dazs ned i korgen,
liksom en bit choklad. Hon står tyst i kön innan hon slutligen får betala och lämnar butiken med vakterna vid sin sida.”

Jag är stum av beundran, eller är det förvåning eller bara funderande över vilket nyhetsvärde en artikel likt denna kan ha? Får man betalt för att skriva sådant? Å andra sidan, jag noterade ju artikeln och kom ihåg den, men bara för innehållet var så fruktansvärt dumt! *hmm*

Läs hela artikeln här Aftonbladet →

Har just påbörjat boken ”Piraterna – Svenskarna som plundrade Hollywood”. En oerhört intressant och kul bok. Det går snabbt framåt, man har svårt att sluta läsa! Man ler lite när man läser om Napster och Kazaa mfl… Flashbacks!

Så här långt, en mycket bra bok. Jag rekommenderar den starkt, so far! Kanske bäst att återkomma när jag läst ut hela boken… För den intresserade:

Piraterna | ISBN: 978-91-7037-461-6 | Länk till boken på AdLibris

Dags att säga farväl till detta blogginlägg, nummer 101…
Tror inte jag har mer att tillägga… Slut i rutan…

Jo förresten… Det var en j**la rosa färg i detta blogginlägg *haha*

Hunt that bunny down… And grab that energy!

