Bara-bam-bam-bam-BAA!!!! Mina damer och herrar, inlägg nummer 100!

Trodde nog aldrig jag skulle orka blogga så ”länge”… Men där hade jag uppenbarligen fel! Nu är ju bloggen för mig ett sätt att skriva av mig saker utan att egentligen alla gånger ha en åsikt om saker och ting! Det är ingen pekfinger-blogg där jag basunerar ut politiska åsikter, religiösa åsikter eller annat mambo jambo… Även om det kanske hänt en eller två gånger *haha*

Jag skriver om idéer, funderingar, leker i Photoshop, länkar in musik från Spotify och Youtube etc. Kanske mer personligt klotterplank än blogg…

Nu raskt vidare efter denna djuplodande analys av mitt bloggen *haha*
Alla kan vi enas om att den är värd stora journalistpriset… Or not *haha*

En av människans största friheter är att få drömma! I alla fall i de flesta länder… Så jag tar mig friheten att göra just det!
Tittar ut och ser snöslasket och drömmer mig bort till en grekisk ö eller ett hus på Cypern. Det vore suveränt om man delar av året kunde bo på en ”exotisk” plats, en annan kultur, ett annat tempo…

Rent praktiskt, i mitt jobb skulle det faktiskt gå att jobba från exempelvis Grekland. Visst en och annan flygresa till möten i Sverige vart nog nödvändigt. Samtidigt kanske mötena skulle bli mer planerade så tillvida att man lade flera möten till samma besök när man väl var i Sverige. Drömma får man *L*

Men som sagt, rent praktiskt…
• Internet
• Mobilt
• Skype
• Teamviewer
• Online möten
• MSN
• SharePoint

Sen är det ju barnen naturligtvis, så rent praktiskt på det sättet fungerar det ju inte. Men när de blivit vuxna då jäklar *L*

S-

Karjala Cup fortsätter och idag möter Sverige – Ryssland i Helsingfors. Förra matchen mot Tjeckien gick ju mycket bra, trots det ett tag såg riktigt illa ut! Men vinst vart det! Mycket kul för Per Mårts, *applåder*

Så idag, åter klistrad vid TV’n. Riktigt kul att se så många nya spelare i Sverige och dom gör ju inte bort sig tycker jag. Än så länge 2-1 efter första perioden.

Det fortsatte bra med 3-2 efter andra perioden. Många duktiga spelare måste jag säga! Premiär i Tre Kronor för f.d. VIK spelaren Pär Arlbrandt.

VIK Västerås levererar målskyttar till Luleå Hockey *L* Eller vad säger mina kollegor i Luleå om det? VIK → Luleå → Tre Kronor…

Men i ärlighetens namn har han ju även spelat i andra klubbar innan VIK.  HV71, Troja/Ljungby, Rögle BK, Södertälje SK…

Det är bara att gratulera Tre Kronor till 3-2 segern mot Ryssland. Mycket bra match av Sverige. I morgon söndag, Sverige-Finland, bänkad igen *L*

Visst är tekniken i sina bästa stunder underbar! Kollade hockey matchen via SVT Play och deras live sändning, Spotify, Youtube… Världen är så mycket närmare nu än aldrig tidigare. Allt finns tillgängligt, på gott och ont!

• Spotify
• Voddler
• SVT Play
• YouTube
• Facebook
• Twitter
• GoWalla
• And all the other million sites…

Oavsett om man tycker det är ”storebrors övervakning” så tycker jag det är fantastiskt. Att kunna vara online, via dator eller mobil från alla världens hörn, när man vill… Bara en sådan sak som Google Maps, Google Earth…

Intensionen av appen för IPhone, Rabble, att via GPS bestämma din position och där igenom kunna erbjuda ”erbjudanden/rabatter” baserat på var du befinner dig! Helt suverän ide. Snacka om att kunna vara dynamisk i sina erbjudanden. No need för pappers-utskick…

Om jag nu bara kunde få skiten att funka som det skulle på min IPhone så *haha* Jag har bara 2 erbjudanden konstant, från Eskilstuna? Tror jag får avinstallera och ominstallera det hela… Men iden är ju briljant.

Oavsett vad någon anser, så tycker jag att Facebook är en suverän ”community”. Det knyter samman vänner och bekanta på ett sätt som sällan (förmodligen aldrig) skådats tidigare. Aldrig tidigare har man kunnat hålla den kontakt man har via Facebook, online… Utöver det anser jag och tror, tillsammans med många andra att Facebook är en av framtidens stora kommunikations och reklam kanaler!

Att ignorera Facebook och liknande sociala nätverk, är som att blunda för morgondagens mottagare av information, reklam och kommunikation.

Som ett exempel så kommer jag nu följa en bekants resa tll Los Angeles via Facebook, med mycket nöje. Det skulle inte heller förvåna mig om han ”checkar in” lite här och där med GoWalla också. Sedan kan man tycka det är utelämnande av privatliv, men så länge man gör det man själv vill så anser jag det OK! Ha det gott i LA, Lollo… PS: glöm inte Hollywood boulevard!

Jag tänkte så här i inlägg nummer 100 passa på att pusha och berömma WordPress. Kan inte annat än säga det fungerar klockrent att ha bloggen här.

Tillgången på mallar för utseende, olika tillägg man kan välja (widgets) och framförallt det generösa utrymmet för media. 3Gb. Allt detta gratis! Rekommenderar helt klart WordPress som ”blogg space”…

 

Ska du börja blogga? Jag rekommenderar ett besök på WordPress.com →

_


Vill bara skriva, JAG ÄLSKAR DIG MIN ÄNGEL! Du lyfter mig, får mig att andas, får mig att brinna! Du håller mig uppe när det är tungt! JAG ÄLSKAR DIG!

 

Åt lunch med mina kära barn idag, farsdags-lunch och så fick jag en farsdags-present. Tack min små underbara barn! Pappa älskar er! För alltid och alltid…

_–

Slut för 100ade gången… Trött i ögon, trött i huvud, trött, trött, trött…

Tack, Nobel kommiten för Nobelpriset i litteratur.
Tack Bonniers för stora journalistpriset.

Tack WordPress som stått ut i 100 inlägg…

