Faktum är att det är inlägg nummer 99. One to go! Försöker att blogga lite, nerbäddad i sängen med feber och allmänt hängig… Tröttsamt tråkigt… :(

Om man ska försöka hitta någon fördel med att vara hemma och sjuk är det ju:

1. jag kan jobba hemifrån, så hinner ändå beta av mycket av det man ska.
2. Man hinner läsa en hel del mer än vanligt.

Fast just nu känns det som en blygsam tröst… Tröttsamt tråkigt… :(

Utöver att det är blogginlägg nummer 99, så är rubriken även en mycket bra låt med bandet Social Distortion. Från den helt suveräna skivan:
Somewhere between heaven and hell.

Listen at Spotify →

Mike Ness, en Rock’n Roll ikon! En röst som få Rock’n Roll band kan skryta med!

Ikväll blir man bänkad, eller ja nerbäddad framför TV’n… Det är hockey! Karjala cup börjar! Tre Kronor mot Tjeckien i Prag! Direkt i SVT1 och SVT Play.

Kvällens match är min gamla VIK idol, Per Mårts första match som förbundskapten för Tre Kronor! Good Luck! Håll fanan högt!

När det ändå är blogginlägg nummer 99 och jag skriver om hockey är det ju rent kriminellt att inte skriva en rad om ”the great one” nr: 99: Wayne Gretzky!

NHL klubbar Wayne Gretzky spelat för:

Edmonton Oilers: 1979-1988
Länk till Oilers officella NHL sida →
Los Angeles Kings: 1988-1996
Länk till Kings officiella NHL sida →
St Louis Blus: 1996-1996
Länk till Blues officiella NHL sida →
New York Ranger: 1996-1999
Länk till Rangers officiella NHL sida →


Wayne Gretzky har vunnit fler individuella utmärkelser än någon annan, vunnit Stanly Cup 4 gånger med Edmonton, Vunnit Canada Cup. Att ens försöka sammanfatta hans karriär i en simpel blogg som denna vore idioti.

För att inte tala om den ”ambassadör” han varit för ishockeyn genom alla år. Nu mer är Wayne Gretzky delägare i NHL klubben Phoenix Coyotes!

Åter igen ligger en uppsjö böcker på nattduksbordet… Ovanligt? Not! *haha*
Jag har påbörjat i jobb och utbildningsrelaterat syfte nu läsa ”IT ur ett affärsperspektiv”. En intressant bok om skillnader och samspel mellan IT verksamhet och kärnverksamhet inom företag. Som jag ser det, ett steg i linje mot mitt mål som CIO eller CTO.

Sedan hade mina senast beställda böcker kommit, även dessa delvis för att hålla lite koll på IT världen, men ur en mer underhållande synvinkel.
…Samt boken med Bono. Så nu blir det simultan läsning igen *haha*

Jag får ole – dole – doffa om vilken bok jag ska börja med *haha*

Låg här i sängen och funderade över mitt läsande, om hur mycket det egentligen betyder för mig! Redan som barn, när jag vart läskunnig så plöjde jag igenom Tvillingdetektiverna av psynonymen Sivar Alhrud, böcker som etsat sig fast i minnet. Läste min fars böcker om tvillingdetektiverna, sedan köpte jag egna. Om man läser på Wikipedia om tvillingdetektiverna…

”Böckerna om Tvillingdetektiverna hör till de mest lästa svenska ungdomsböckerna under 1900-talet. Första boken, Tvillingdetektiverna, kom redan 1944, men det var under 1950-, 60- och 70-talen som böckerna rönte sin största popularitet. I den samlade produktionen kan den historieintresserade följa en stor del av Sveriges utveckling under 1900-talet.

Just de faktum att man kan följa delar av Sveriges utveckling under 1900 talet är något som fascinerar. Beskrivningar av människor och miljöer, språkbruket genom årtionden… Löjligt? Möjligt, men det formade garanterat mitt läsintresse!

Har under en period i livet läst det allra flesta böcker om Sherlock Holmes.
Under en period plöjde jag igenom allt jag kom över om Palme mordet.
Har läst alla (tror jag) Sven Hassel böcker…

Läst Mankells böcker om Wallander, läst Sjöwall/Wahlöö’s om Beck, läst Olov Svedelid’s böcker om Hassel,  läst  Jan Gilliou, läst Leif GW Persson.

Läst Herman Lindqvist hela serie om, Historien om Sverige.
Läst Jan Mårtensson deckare om John Kristian Homan. Antikhandlaren som hamnar i diverse mysterier. Alla med mycket miljöbeskrivningar av svensk och även utländsk historia, kultur. Deckarböcker utan en droppe blod egentligen.

För att inte tala om alla böcker om WW2 jag läst, alla konst böcker man läst, alla biografier och framförallt, alla IT böcker man läst…

För att inte tala om alla böcker jag nu glömmer att nämna…

Om jag skulle nämna två böcker på rak arm som får 5 stjärnor

· Herman Lindqvist – Axel Von Fersen
· Antony Beevor – Stalingrad

_

Tar allt och bordlägger detta inlägg. Klubbat och klart, inlägg 99 till handlingarna. Ytterligare ett av miljoner andra blogginlägg no one cares about. … Nåväl fram med partyhattarna och ballonger, nästa inlägg är nr: 100…

Locked up inside a blog… 99 to life…

