Jag kan inte släppa Tiamat från förra blogginlägget! Det svenska bandet Tiamat, som förtjänar så mycket mer… Det känns som detta blogginlägg kommer innehålla mycket musik! Ibland det bästa för att rensa skallen på tankar och funderingar. Samtidigt som det ger lugn och förhoppningar.

Ibland är man så full av idéer. tänk om man kunde göra något av dessa! Det minsta man kunde göra var ju i alla fall att skriva ner dem. Så det blir till att skaffa sig ett ”kladd idé” block! Har så många idéer om skola, utbildning,  IT, Kina, ”Pigga barn”,  ja en massa saker som konstant snurrar i skallen!

Som jag skrev ovan, kan bara inte släppa Tiamat för tillfället, så ohyggligt bra! Dom borde vara mycket större än vad dom är anser jag. Bara för sakens skull gjorde jag en spellista i Spotify med Tiamat! Njut →

Låtarna i spellistan är följande:

• Only in my tears it last • Brighter than the sun • Do you dream of me
• Gaia • Sympathy for the devil • A deeper kind of slumber
• The return of the son of nothing • Cold seed • For her pleasure
• Best friend money can buy • As long a you are mine • Mount Marilyn

You dance like liquid fire
Like crystal methedrine
You make the stars come closer
The most beautiful girl I’ve seen

You’re everything I want
Only you can set me free
You’re an angel in the snow
You’re a shot in the arm for me
You move and whisper softly
You make me safe and sound
You’re a tranquilizer
You make the world go round

You are here beside me
You make me feel fine
I’ll go through any day
As long as you are mine

I will let your L.E.D.‘s shine
I will let your L.E.D.‘s shine
As long as you are mine

Tänker inte skriva så mycket om böcker i detta inlägg, då det blivit väldigt lite läsande senaste dagarna. Det enda jag tänkte upp är Nikki Sixx ”dagbok” The heroine diaries. Pratade med min bror och en kompis till honom om just den boken. Båda sa precis samma som jag, det är bara knarkande i hela boken och hur kan en så tung heroinist skriva dagbok varje dag? Hur kommer det sig att man inte ser ett spår av hans missbruk nu? Förmodligen har han gjort många miljoner på sin ”dagbok” men den känns inte så trovärdig!

Min bror hade slutat efter ¼ av boken. Jag har i alla fall kommit längre, men vet inte om jag ids genom hela? Det är ju inte så att jag lider brist på böcker att läsa, men hatar att inte läsa färdigt en bok.
Men i detta fall är jag på gränsen att ge upp…

Min käre klubb broder Peter Ikonen fyllde ”gubbe”, d.v.s 50år, vilket gör mig till rena rama ungdomen på endast 40 *haha*. Skämt åt sido, klubben åkte till honom och grattade! En mycket trevlig kväll hos famijen Ikonen!
Vi tackar för god mat, god dryck och trevligt sällskap!

Peter Ikonen – forever a brother by choice!

Kära Örebroare!
Jag är absolut inget fan av ”skvaller press” eller ”skandal press”, men senaste tidens skriverier om kungen och han leverne med sitt kompisgäng. De 12 eller vad dom nu kallas… Deras umgänge och partajande med s.k. kaffeflickor? Kungen kommenterade det hela till en samlad presskår, kungens kommentar till TV om det hela var enligt mig mycket roande och oroande *L* han säger: ”Jag har pratat med familjen och drottningen”… Öhh???
Familjen OCH drottningen? Är inte drottningen del av familjen eller?

Allt detta skvaller och snack kommer tydligen från boken ”den ofrivillige monarken”. En bok jag med största sannolikhet aldrig kommer att läsa…

Jag är lite av royalist och tycker det är helt OK med kung och adel, det är en del av vår historia, men kungen kanske skulle få lite mer media träning, eller helt enkelt bli ombedd att inte uttala sig i vissa frågor. Det blir ju så tokigt!

Imorgon ska jag ta tag i saker och ting! Träningen ska bli bättre, mer och regelbunden! Jag ska skriva ut material för kursen mjuk infrastruktur. Jag ska bli nyttigare. Jag ska fortsätta läsa mina böcker!
Jag ska inte vara onyttig och lat! I promise!

Jag ska försöka ta mina visoner till mer konkreta handlingar!

Think outside of the box – Visionary head…

