I vanlig ordning, en i raden av meningslösa rubriker, men även meningslösa rubriker har existensberättigande, eller? Å andra sidan, skiter i vilket…
Min blogg, mina rubriker. Har någon åsikter om det ta upp det med BlogO…
Bloggombudsmannen *haha* Kanske det rentutav är Jan Gilliou…

Nää, slut på gnäll och misär även om dagen känns som en tung dag… Man får försöka rycka upp sig och se de positiva saker som finns! My Angel heals me!

Måste erkänna att jag har snäppet träningsverk, men fan vore det väl annars! Var ju första träningen på länge igår! Drack både en Rage Pre trainer drink och en Meal Pro innan träningen… Vet inte om jag inbillar mig, men Rage verkar ha en effekt av att det sticker i händer och ansikte. Nu ska jag testa det lite till innan jag dömer produkten. Hur vida den ger extra boost vid träning eller ej!

Nästa träning blir ett axel, rygg och triceps pass. Ska bli riktigt skönt att mosa axlar, rygg och triceps! No Pain No Gain! Återkommer här när passet är klart…

Då träningsvärken kändes värre än jag trodde så får jag vekt nog lov att skjuta på gymet någon dag eller två. Jag vet, det är vekt gjort… Istället tog jag mig en promenad bara för att röra på dö-fläsket lite. Jag hoppas dock att träningsvärken ska ge med sig och att det kan hinna bli ett pass till denna vecka. Så korrekt term är: No gym update…

Böcker, böcker, böcker… Bara för att hela nattduksbordet ska rasa har jag tagit fram ännu fler böcker. Nu ligger alla olästa böcker liggandes på bordet… Man gör det ju inte lättare för sig *haha*

  • Att arbeta med IT projekt
  • IT ur ett affärsperspektiv
  • IT service management i praktiken
  • Agile project management with scrum
  • SOA – Concepts, technology and design
  • SOA – Priciples of service design
  • Nikki Sixx – The heroine diaries
  • Berlins sista timmar
  • Hitlers generaler

Sedan har jag ju faktiskt Seminarieboken också, som skall/bör läsas för att jag ska kunna skriva korrekta inlämningar/uppsatser/examinationer i mitt högskoleprogram. Vilket jag för övrigt borde ta tag i…

På önskelistan över böcker står även följande tre böcker…

  • Googled – The end of the world as we know it
  • Piraterna- De svenska fildelarna som plundrade Hollywood
  • Bono – I samtal med Michka Assayas

Som jag skrev under förra rubriken, jag har en bok, Seminarieboken som jag behöver läsa. Detta för att jag ska ”kunna skriva acceptabla examinationer” till mitt högskoleprogram. Viktigt det där med Oxford eller Harvard modeller *L* Hur som helst, ska installera skrivaren på datorn och skriva ut material samt examinationer under denna vecka. Ska banne mig igång igen!

Delkursen som det stannade upp på var/är Mjuk Infrastruktur. Men det berodde nog inte på kursen i sig, utan snarare livets omständigheter… What ever, ska köra vidare, ska ta mig igenom det här!

Introduktion till IT o eTjänster – Informatik A – 7,5 hp

Kommunikation , gruppdynamik och eTjänster – Informatik A – 7,5 hp

eTjänster, perspektiv och utvärdering – Informatik A  – 7,5 hp

Nätjuridik – Rättsvetenskap A – 7,5 hp

Publicering på internet – Informatik A – 7,5 hp

Människa-, datorinteraktion för eTjänster – Informatik B – 7,5 hp

Programutveckling, grunder – Informatik A – 7,5 hp

Design av eTjänster – Informatik B – 7,5 hp

Design av IT-system – Informatik B – 7,5 hp

Databassystem – Informatik B – 7,5 hp

Programutveckling för mobila enheter – Informatik B – 7,5 hp

Mjuk infrastruktur – Informatik B – 7,5 hp

Hård infrastruktur – Informatik A – 7,5 hp

Datasäkerhet och integritet – Informatik B – 7,5 hp

Examensarbete – Informatik B – 15 hp

* Genomförd delkurs
* Påbörjad delkurs

Som ni ser är majoriteten av delkurserna kvar att läsa och i min takt lär jag ju inte ha en högskoleexamen förens jag är 45-50 *haha*
Är det inte: bättre sent än aldrig eller..?
Om man fick  betyg i allt annat man läste och jobbade med  (IT relaterat), ja då borde man ha en högskoleexamen nu *haha*… Eller, i alla fall nära *L*

En tanke som roar mig lite är kursen Design av IT-system och mitt jobb. Att designa IT system är ju det jag pysslar med mest hela dagarna. Inte själva programmeringen men designen, arkitekturen, funktionaliteten och användbarheten.

Kände för att lyssna på ett mycket bra svenskt band, det tyngsta vackraste, svensk metal uppnått någonsin enligt mig! Tiamat.

En snyggt, fränt animerad video till en underbar låt ”Do You Dream Of Me”…

En video till, om än en stillbild!
Tiamat gör en Stones cover ”Sympathy for the Devil”…

Några ”måste ha” plattor med Tiamat:

  • Wildhoney
  • A Deeper Kind of Slumber
  • Skeleton Skeletron

Läs mer om Tiamat på deras hemsida: Church of Tiamat →

Rekommenderar starkt er som har Spotify att kolla där, många, många bra låtar med Tiamat!

Sveriges bästa metal band genom tiderna!

Vackert – Tungt – Underbart…

_

Nu får det vara slut för denna gång! Har inget mer att kommunicera ut…
Min monolog är över för denna gång. Lock and load, Fire at will!

The good news today is, that there is no good news!

