Ny vecka, nya möjligheter, nya tag, nya utmaningar! Lets go forward fast!

Blogginläggets grafik fick lite reggae inspirerat färgtema… Vilket inte alls var min mening, då reggae är en musikstil jag inte har nåt som helst till övers för…

Det enda lilla IT relaterade jag tänkt skriva om i detta inlägg är ett irriterande problem med nya datorn… Den kan total hänga sig, inte ens ctrl +alt +delete fungerar *suck* Jag kan inte heller hitta ett direkt mönster i varför det händer?  Det enda gemensama är att webbläsare är igång! Men det har hängt sig både med Explorer och med FireFox…

Ingen högoddsare att det har med en Windows uppdatering att göra *haha*

Har nu läst ut boken Prioritera – Fokusera – Leverera.
Jag ger boken klara 4 stjärnor då den var lättläst, man får bra grunder och det var bra förklarat. En introduktionsbok helt klart värd att läsa om man är intresserad av agila utvecklingsmetoder.


Fortsätter även läsa Berlins sista timmar. En bok av Bosse Schön (delvis) samt en nyutgåva av boken Ragnarök. Läs tidigare blogginlägg för mer djuplodande information. Kort, en svensk Waffen SS soldat under tredje rikets sista månader och framförallt under den sista striden i Berlin.
Än så länge bra, och intressant, men inte mer…

Ska även försöka läsa ut Nikki Sixx ”dagbok” The heroine diaries.
Dock känns den inte speciellt bra! Det känns som det uteslutande handlar om hur mycket han festar och knarkar och det blir långrandigt.

Jag bara måste visa två bilder på Daniels hårboll Zelda. Tyvärr dålig kvalitet från IPhonen men kvaliteten beror nog på att jag är en urusel fotograf *haha*

Amanda softar i fotöljen med Zelda tätt intill.

Natti natti dags med en omstoppad hårboll.

For-

Denna vecka har vi inplanerat några lunchträningar i kalendern, bara måste komma igång. Lunchträningar blir ju lite väl korta men klart bättre än ingenting! Verkligen längtar till gymet. Jag ska köra:

• Bröst, biceps, mage.

• Rygg, axlar och triceps.

I promise, denna vecka blir träningen av! Thats a fact! Kan även garantera att innan detta blogginlägg är klart och publicerat så har jag hunnit skriva några rader om gympasset också! Deal!?

Har ju sedan en tid skrivit en del om hockey och framförallt min son Gabriels hockey. Jag är sedan många, många år en inbiten hockeyfanatiker, kan titta på all hockey från NHL till TV pucken… Jag hittade idag en intressant hockey-blogg här på WordPress.

Läs och njut av Hockey Nights In Sweden →

Ha ha ha! Kom iväg och lunchtränade på tisdagen (och det är bara tisdag kväll när jag skriver detta)… Alltså lyckades jag hålla träningsambitionen! Nu är ju inte veckan slut, så jag har ambitioner på fler träningar!
Det jag körde var följande:

Hantel pressar – 3*10*15Kg
Preacher curlz i maskin – 3*10*37Kg
Bänkpress i maskin – 3*10*41Kg
Pec Flies – 3*10*50Kg
Z-bar curlz – 8st -6st -4st -2st *10Kg
Situps – 5*10st
Biceps curlz med rep i CableCross – 3*10*36Kg

Ett pass på: stjärnor, men hade nog inte väntat mig mer efter ett så pass långt uppehåll heller. Om nästa pass kan vara en halv stjärna bättre är jag nöjd! It’s good to be back!

Dock måste jag med största besvikelse säga detta, Kristiansborg har varit stängt under närmare sex månader för renovering av (vad jag trodde var) omklädningsrum… Nu visar det sig att det är endast duschutrymmen som är renoverade. Visserligen fräscha duschar, men omklädningsrummen är samma gamla nedkladdade träskåp som säkert vart där sedan 1960 talet. Arbetstempot med renoveringen måste varit oerhört och skattebetalarna fått oerhörd valuta för pengarna *ironiskt leende*… Vi som betalar dyra månadsavgifter för gymkort som fått byta om i baracker och fan vet vad… Löjligt dåligt!


!-

Song for Bob – Nicke Cave and Warren Ellis. The Assassination of Jesse James

Jag älskar dig – I love you – Ana Behebek – Nemehotâtse – Jeg elsker dig
Je t’aime – S’ayapo – Asavakit – Aloha I’a Au Oe –  Ani ohev otcha – Wa ai lu

Ik hou van jou – Eg elska thig – Ti amo – T’estim molt – Wo ai ni – Amo-te
.— .- –. .-.- .-.. … -.- .- .-. -.. .. –. – Phom Rak Khun – Ich liebe Dich –

Åter har jag kommit till vägs ände, eller ords ände! Inget mer att tillägga för denna gång! Men om jag känner mig själv rätt så är jag snart tillbaka med ett nytt inlägg! Med vilket värde innehållet i inläggen är, tviste de lärde!

Well, if you got nothing to say boy, you should shut the f**k up!

