Ja ha ja! Då var det halloween, en högtid som jag anser vi i Sverige inte har någon som helst tradition av att fira.
Känns mer som affärsmännens våta dröm *haha*
Å andra sidan, ägde jag en affär skulle jag säkert också fira halloween och alla hjärtans dag och allt vad det heter… Cash is king!

En gång i min ”ungdom”, tror jag nyss fyllt 17-18 så var jag i Toronto. Detta besök i Toronto skedde under halloween, dom har tradition i USA/Canada av att fira halloween… Till överdrift om du frågar mig!

Vid detta tillfälle var vi vid en bar, på denna bar firades halloween och ALLA var utklädda, ja inte vi turister då, men ändå. Vid baren stog en person utklädd till grizzly björn! In genom halsen på denna grizzly björn’s mundering stack personen in ett sugrör, så han/hon kunde dricka drinkar… Overkill? Overmuch!

Äldsta grabben Daniel har skaffat sig sällskap… En kattunge vid namn Zelda, stackarn, döpt efter en figur i ett TV spel. Annat är det att vara döpt efter en gitarr *haha* Till 100% är detta Daniels katt och hans fulla ansvar att det finns mat, kattsand, att katten trivs och mår bra! Men man kan ju inte säga annat än att hon är söt den lilla hårbollen…

När man ändå är inne på TV spel och äldsta grabben…
Han gick och gaddade sig för ett tag sedan…
Motivet, ja en handkontroll från gamla Nintendo… Vad ska man säga?

Inte nog med det, han har tatuerat sig på halsen också, han har hål i läppen, näsan, mellan ögonen och hål stora som infödingar i öronen… Men det är väl jag som är gammal och inte fattar grejjen *haha*

De va bättre förr… *haha*

Min bonus dotter Mathilda fyller 13år och eftersom jag sjunger som en kratta så gratulerar jag så här  istället! Grattis Mathilda!

Mathilda är jätte duktig på att laga mat, baka och hon är duktig och intresserad av att rita och måla, bra intresse områden om jag får säga mitt.

På tal om katter… Mathildas katt Disel som är en lite halvt om halvt inne/ute katt, har nu för andra gången släpat hem ett ”villbråd”. Första gången var det en ”söt liten mus” som hon demonstrativt lagt på hallgovlet.
Här om dagen var det en stor j**la råtta, som hon åtminstone hade den goda smaken att lämna utomhus, om än mitt framför dörren *haha*

Mathilda uppfostra din katt *L*

Jag är egentligen ingen fantast av skäckfilmer, har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig att bli. Men genom åren har man ju lyckats se några i alla fall… En favorit är Jurtkyrkogården. Nu tycker säkert alla skräckfilms-fantaster jag är skit B, men det skiter jag i *haha*

Några filmer jag dock tyckt varit ”hyfsat bra” är:

† Djurtkyrkogården
† Det
† Hellraiser
† Psycho
† Excorsisten
† Evil Dead

Sedan kan man nog diskutera definitionen ”hyfsat bra” i detta fall, men jag lägger ner det för stunden *haha*

Bates Motel från filmen Psyco. Från en studio tour på Universal Studios – Hollywood/CA. Värt ett besök om du är i Los Angeles.

Vad kan väl passa bättre idag än The Ramones – Pet Sematary?
Kan nog inte komma på något annat… Möjligtvis någon låt från Nick Cave’s CD Murder Ballads. Men börjar med Ramones… Hey Hoo Lets Go!

Man kunde, om man ville, spela musik med det tyska metal bandet Halloween, men som så många andra tyska heavy metal band så suger dom enligt mig… Nu kommer säkert 80tals metal freaks hytta med näven *haha*.
Men faktum är att extremt många tyska metal band suger! Tyskar ska hålla sig till NDH – Neue Deutsche Härte. Rammstein, Eisbrecher, Megahertz m.fl.

Bara just därför ska jag ”länka in” just Eisbrecher… Eiszeit!
Tysk NDH när den är som bäst…

Ladies and pigs, nog med musik för denna gång eller…
Någon gång under nästa år, hoppas jag, för innan dess har jag tyvärr inte råd, ska jag greja min lilla dröm musikspelare… Har visat den förr men gör det igen.

Vore så perfekt, kopplad till TV, man kan spela CD/DVD och BlueRay samt att man kan docka sin IPhone i den, vad mer kan man önska?

Notera… Inget om träning, inget om jobb, inget om böcker, inget om IT i detta inlägg *haha* snacka om att vara enkelspårig egentligen. Eller begränsade intresseområden.

Från det ena till det sista, säger som David Bowie i Heroes…
I Love her – And that is a fact…
I Love her – And that is that…

Today is thanksgiving day for cats.
But only if they came back from the dead. (Pet Sematary).

