Äntligen, tillbaka online! Nu tror jag att jag installerat och konfigurerat allt, eller i alla fall det mesta på nya datorn. Det vart en Fujitsu Lifebook S710.
Förmodligen har man väl glömt installera något, men i det stora hela verkar det fungera. Nu vore det ju toppen med en ny dockningsstation då den gamla dockningsstationen från Fujitsu inte fungerar med den nya datorn *grrr*

Den funkar för mig i alla fall, Photoshop, Dreamweaver, Office, Spotify, Webbläsare och Itunes… Vad mer kan man behöva *haha*

Dock funderar jag på om jag skulle ta mig i kragen och börja öva lite på kvällstid med ritplattan…

Enda lilla nackdelen är ju att den tar lite plats och har för närvarande inget s.k. ”definierat” utrymme för dator och ritplatta!
Det blir ”the old fashion way”, plocka fram och plocka undan efter sig *haha*

Anyway! Ritplattan kom inte med hem idag!
Alldeles för trött i skallen för att orka påbörja övandet just ikväll…

I vanlig ordning så kan jag inte sluta läsa flertalet böcker samtidigt…
Nåja, bara att gilla läget, ingen annan än jag som kan ändra på det *L*

För er som är intresserade av agila utvecklingsmetoder, men som jag, inte vet så otroligt mycket kan jag rekommendera denna svenska bok som introduktion. Enkelt och lättförklarade grunder om: 

  • Lean
  • Scrum
  • XP

Jobbar tillsammans/mot Office IT-partner med just utvecklingsmetodiken Scrum.

Det har dock stannat upp lite i läsandet av Nikki Sixx biografi ”the heroine diaries”… Detta mest för att det uteslutande känns som han sitter i sin garderob och skjuter heroin.

Trovärdigheten tappas då man funderar på om en så tung heroinist skulle skriva ”lappar/dagbok/anteckningar” varje dag. Likväl som man sett honom tillsammans på TV i LA Ink med Kat Von D… Inte ett spår av flera års tungt heroin missbruk…

Fördrev lite tid på Stockholms-central här om dagen och botaniserade i Pocket shopen. Fick då syn på boken Berlins sista timmar som fångade min uppmärksamhet.

En bok av Bosse Schön (förord och ett kapitel) men framförallt en åter-utgåva av Thorolf Hilleblads bok: Ragnarök.

”Ragnarök är ständigt efterfrågad på antikvariat men har varit nästintill omöjlig att få tag på, fram tills nu, då den ges ut under titeln Berlins sista timmar.”

”Under Berlins sista timmar slåss en handfull svenska SS-soldater för sina liv mitt inne i den tyska rikshuvudstaden som ligger i dödsryckningar och står inför ett totalt sammanbrott. Slutstriden om Berlin är en av de mest fasansfulla strider som överhuvudtaget rasat i en stad i modern tid.

I rikshuvudstadens hjärta strider också den 23-årige Erik Wallin från Hägersten. Han var SS-Unterscharführer i division Nordland och en av de absolut mest meriterade svenska SS-soldaterna. Några månader efter kriget, i november 1945, berättar Erik Wallin om sina upplevelser av krigets sista dagar i boken Ragnarök som spökskrevs av hans vän Thorolf Hillblad, då 28 år gammal. Hillblad hade stridit i den fruktade SS-divisionen Liebstandarte Adolf Hitler.”


När jag botaniserade bland pocket böckerna såg jag även två andra böcker jag bara måste lägga beslag på en vacker dag, dock höll jag mig i styr denna gång och köpte bara Berlins sista timmar.

De två andra böckerna som fångade mitt intresse var:

Läs mer om böckerna på Bokus.

Googled – The end of the world as we know it →
 

Piraterna – De svenska fildelarna… →

 

Och nu menar jag inte tillbaka på tunnelbanan utan mer musik från YouTube…

Sitter och läser i tidningar om vulkaner, tsunamis och andra tragedier, det får mig att tänka på  en U2/Green Day video som gjordes vid tiden hurricane Cathrina trasade sönder New Orleans.

Men nu är det ju fredag och man ska inte bara tänka på död och elände, utan nu så går jag raskt till sen 80tals glam/sleeze med bandet Faster Pussycat från LA… Inget större avtryck i musikhistorien förmodligen. Sångaren både låter och ser ut som en gammal kärring men har förmodligen en av musikhistoriens coolaste artistnamn: Tieme Downe *haha*

Suspekt underrubrik… Back on the job, jag har ju inte ens varit ifrån jobbet… Men jag skyller på konsekvent användande av ”back on the…” i detta blogginlägg. Det gör att den underrubriken helt enkelt får duga *haha*

Veckan har varit full av jobb i vanlig ordning. Det har varit möte i Stockholm, det har varit två introduktioner till vår lärplattform för nyanställda och jobb i Share Point samt nyutvecklingen av den nya lärplattformen pågår parallellt. Utöver detta en salig blandning av andra saker som dyker upp på daglig basis.

Semester..! Semester, en utlandsresa någonstans skulle sitta fint! Vet inte ens om man vågar drömma om en sådan, sätter man sig och tittar på resor blir man väl bara besviken att man inte kan åka… Inte nu i alla fall *suck*

Då haro denna predikan kommot till sin ände… Gingo de som skulle ginga…
Slut på detta inlägg kort och gott, på återseende some other day!

Rubrikskub i kubik… Sanity 105³ ± 74 ÷ 99¼ × ‰ = No point!

