En rubrik som bara ”låter bra” samt en skum gammal film från 1991 om fem taxi chaufförer, under ett dygn på olika platser i världen. Utöver det… Ingen som helst mening med rubriken. Seriöst bloggande eller hur *haha*

Försöker läsa lite i Prioritera, Fokusera, Leverera – Din snabbguide till Lean, Agile, Scrum och XP. Problemet är fokuseringen just nu… Så det blir lite läsa och zappande mellan TV4 Fakta, Discorvery Channel och National Geographic.

Problemet är att det inte var något speciellt intressant på någon av dessa ”favvo” kanaler *suck* Kanske borde återgå till min bok…

Kan så här dagen efter tala om att det vart… noll sidor lästa i boken, noll meningar, till och med noll bokstäver… Med andra ord inga större framsteg *L*

När jag väl skriver detta, så har det som inte får hända hänt! Jag har spillt dricka i min ”ordinarie” dator, och den är helt väck *suck* Klantigt så ända in i helvete, ,men men… Nu kanske ni tycker det är konstigt att mitt uppe i allt skrivande så säger jag detta och så har jag skrivit massa annat under denna text… Jag skriver icke linjärt *haha* skriver lite här och lite där… Nu sitter man och skriver på en ”ersättningsdator” som inte har någon relevant programvara förutom operativsystem och webbläsare installerat. Inte heller har jag tillgång till all musik, bilder mm. I must rescue my harddrive! PANIC!

Kontentan är att det blir bara text ett tag tills ny dator och alla installationer skett och jag lyckast återfå min bilder mm. Så ingen grafik mer i detta inlägg förens ny dator är på plats med dess mjukvara.

Sitter och läser prylbloggen på Aftonbladet av Peter Pettersson. Han har testat Windows Phone 7 i en vecka och anser den kan ge både IPhone och Android en match. Vore spännande att testa, men jag tvivlar på att den verkligen kan matcha IPhone. Nokias operativsystem Symbian kan dom nog lägga ner omgående! Läs bloggen här →

Så vitt jag vet när jag skriver detta så är min nya dator beställd från Office IT partner. Osäker på modell men nästan helt säker på att det är en Fujitsu Lifebook av någon sort. Förhoppningsvis med ny dockningssatation så man enkelt kan docka datorn och externa hårddiskar, skärm mm redan är kopplat och klart! Underlättar och snabbar upp start-up processen mycket!

För någon vecka sedan investerade jag i ett nytt nummer av ProHockey, världens bästa ”natt-macks-tidning” *haha* Den kommer jag läsa 1000 ggr som alla andra nummer av ProHockey jag har/har haft!

Förmodligen en av de bästa/godaste mackorna du kan äta, gör du tillsammans med NHL tidingen ProHockey! Rekomenderas starkt!

PS: jag är inte sponsrad. Men om någon på ProHockey eller dess förlag läser detta tar jag tacksamt emot en prenumeration *haha*

Är mycket stolt över att se sonen Gabriel kämpa på med hockeyn! Det är inte alldeles lätt som ny att köra på och kämpa bland 30-35 grabbar på en hockeyrink! Ser fram emot när det spolas is lite här och där på planer och det blir friåkning p ABB Arena…  Eller, Rocklunda för böveln *haha*
Då blir det hårdkörning på skridskoåkning!

Det är lite skillnad att träna på ABB Arena mot att träna på Råby IP, men för Gabriel verkar det inte spela någon roll, och det är ju positivt!
När man ser killarna träna så kan man inte låta bli att få sådan lust att snöra på sig skridskorna och vara med…

Detta leder mig ju otvivelaktigt till nästa punkt, eller önskan, eller plan eller vad man ska kalla det *haha* Jag funderar på att investera i ett par nya skridskor… Funderar på ett par Reebok 6 Skate.

Vore onekligen kul att börja spela rinkbandy… Nån som vill vara med?
Vi ställer upp i Korpens pensionärsliga *haha*
Halt och Lytt BK…

När jag väl är inne på hockey (om du inte har förstått det *haha*) så missade direktrapporteringen via nätet igår. Detta på grund av jobb, men det var tur det, för i kväll vann VIK hemma mot Almtuna IS med 4-1. Alla andra matcher jag följt via nätet har dom förlorat… Undrar om det är ett omen?

Möblemang, ja det var ju också en jävla underrubrik! Men jag är så sugen på att skaffa mig ett gammalt rustikt skrivbord! Har fått för mig jag skulle plugga bättre och börjar rita och måla då. Inte för att jag varken har råd med det eller plats med det just för stunden, men drömma får man väl? Kanske en chiffonje vore nåt, i körsbär! När jag nu varken har råd eller plats så har jag ju tid att fundera och drömma. Men en vacker dag ska vi ha det!

Ångrar att jag inte fotograferade på en möbelmarknad jag var på i Anshan i nordöstra Kina. Där såldes gigantiska skrivbord i ädelträ för ett spottstyver… Man fick helt klart idéer om att börja importera möbler. Men den idéen har lagts  på permanent is *haha*

Nåja, an other day perhaps!


Ytterligare en vecka utan någon träning och nu finns bara motivationsbrist att skylla på. Har helt enkelt inte haft någon som helst motivation att gå till gymet. Detta måste arbetas bort, gymet ska vara ett måste, ett krav, ett absolut!

Säger som så många gånger tidigare, i veckan ska det banne mig kommas igång på allvar igen! och denna gång ska det banne mig bli så också!
No more bullshit!

Då dottern varit sjuk torsdag-fredag och fortfarande lite hängig under helgen, så vart det inget badhus denna gång, inte heller någon cheerleadning för henne, som hon annars har på söndagar. Men bara för att vi alla skulle få lite friskluft och motion så borde vi ta en liten promenad. Dock snöar det och blåser ganska kallt. Vintern är på intåg och jag är inte så förtjust i vinter, snö och blåst… Vilket kan te sig konstigt med tanke på att jag gillar hockey så mycket! Men det spelas hockey i Sydafrika och Nya Zeeland också *haha*

Varför inte en hockeykarriär i Pretoria Icehawks, Sydafrika *L* Check it out →


Saknar min älskade så mycket, så det är svårt att riktigt njuta av musik.
Men spelar mycket U2 just för stunden. 4-U-My-Love!

Vill så gärna se U2 live, men tittade just på deras hemsida och de verkar inte ens vara i närheten av Sverige under resten av 2010 eller 2011 *suckar*

Finns några band jag skulle velat/vill se live, som jag ännu inte sett. Vissa kommer jag aldrig ens kunna se *suck*

• Pink Floyd
• Fields of the Nephilim
• The Mission UK
• U2
• Tiamat
• Simple Minds
• Rolling Stones

Kanske, kanske hinner man se några av dessa innan de lägger av, dör, splittras eller vad som nu må hända i rock’n roll branchen.

Helt otroligt vad jag saknar my love! Jag hittar inte ord för det! LO VE

LO VE – LO VE – LO VE – LO VE – LO VE

LO VE – LO VE – LO VE – LO VE – LO VE

LO VE My life, my air, my breath, my heart, my dream, my forever angel!


Detta blogginlägg var/är nummer 90! Inte illa pinkat av en amatörskribent utan några större kunskaper i skrivandes konst! Det tog betydligt längre tid än vanligt på grund av datorhaveri, datorbyte och allt vad det innebär med installationer etc… It’s a small step for man but a giant leap for mankind…

PS: sedan jag började skriva detta blogginlägg har jag faktiskt kommit en liten bit till i min bok: Prioritera, Fokusera, Leverera, din snabbguide till Lean, Agile, Scrum och XP…

…Och fan vore väl annars, för det har tagit över en vecka att skriva allt detta!

PS2: När ni läser detta har jag fått, installerat nya datorn och gjort klart blogginlägget, annars hade inte grafiken varit klar *hehe*

Ten-Nine-Eight-Seven-Six-Five-Four-Three-Egnition-Lift off to Hundred!


