Rubriken till trots är det inte så allvarligt som det kan låta. Första delen, insane ska jag strax förklara medans andra delen straightjacket hell bara finns där för att grodan har tvångströja, samt att brors band, Psychopunch har en låt som heter så. Alltså ingen djupare psykologisk innebörd *haha*

Insane, om än en kraftig överdrift är att jag kan banne mig inte sluta läsa flera böcker samtidigt. Fast jag skrev här om dagen att jag skulle sluta med det, så har jag istället utökat högen med böcker som läses samtidigt, smart, Not!
Men, men, det är så jag funkar uppenbarligen…
På läslistan är:

• Nikki Sixx. The Heroine Diaries.
• Prioritera, Fokusera, Leverera om Lean, Agile, Scrum och XP
• Seminarieboken
• IT ur ett affärsperspektiv. (den ligger jag dock lågt med).
• SOA – Concepts, Technology and Design (även denna på sparlåga)

Samma sak gäller alla idéer man går omkring och bär på. Hur ska man lyckas få ur sig dessa? Kanske dags att åter igen ”skapa” ett ide block, där man fritt kladdar ner alla idéer och uppslag man har om allt och inget. Det blir allt som oftast lika mycket ”kladd” som det blir text och idéer.
Ska ha ett antal sådana ”text, ide och kladd” block någonstans, alltid lika kul att gå tillbaka och begrunda vad man haft för tokiga idéer!

Många ideer kretsar kring friskolor, ämnesområden, inriktningar, IT plattformar, KY- utbildningar, webbaserade utbildningstjänster och ibland även om hur jag borde ta upp mitt målande/ritande igen.
Men hur skulle jag då hinna blogga? Sicket dilemma *haha*

Måste i alla fall fortsätta lite på inslagen väg och skriva om IT, då det är en betydande del av min vardag. Så här, snart en vecka efter installation av Beta versionen av Internet Explorer 9 så är jag inte det minsta imponerad. Exempelvis vägrar den acceptera att INTE vara standard webbläsare. Man får tala om det var eviga gång man startar webbläsaren. Dessutom hänger den sig om vart annat så man får starta om den.
Inte imponerad! Nu är det ju en Beta version, men ändå!

Nu ska jag inte göra nåt längre inlägg om Windows Phone, men fick en kommentar av en kollega angående Windows Phone i mitt tidigare inlägg. Frågan gällde icons vs tiles. Min kollega PA hade åsikt att Windows behöver ju bara 3 ikoner, eller tiles som dom nu så vackert kallar det…
Ctrl + Alt + Delete, *ha ha ha ha*

När jag suttit och skrivit så här långt i bloggen för idag, så har jag åter igen haft online bevakning på VIK matchen. Jag borde nog sluta då VIK förlorade igen när jag väl följde dem online. 3-4 till Borås HC, om än efter förlängning. Borde nog ta mig i kragen och gå och se dem live på Abb Arena Nord.
Eller Rocklunda som det heter för böveln!

Funderar starkt på att köpa ”online licens” för NHL Hockey via Live Hockey Channel. Erbjudande just nu, 70kr/år om man köper 3 års VIP pass. Undrar hur ett 3G modem klarar att streama live hockey *L* Bredband fixar det ju lugnt, men 3G modem? Så j***la coolt att ha tillgång till alla NHL matcher via datorn!

Check it out at: http://www.live-hockeychannel.com/

Hade tänkt skriva lite om mitt tidigare målande och hur mycket jag uppskattade guasch färger! Så jag sökt på Google på guasch färger och upptäckte till min förvåning, min fasa.. mitt, ja what ever, att mina blogginlägg låg 1a och 2a på Google sökningen. Sjukt!

Nu visar det ju sig att jag omedvetet stavat fel på ordet guasch. Det gör nog att jag hamnat där *L* Det ska vara gouache… Sorry my mistake!
Jag får återkomma en annan dag med mitt ”konstnärs-snack”…

Några trevliga affärer som du kan besöka online:
♥ Kreatima →
♥ Artistica →
♥ Zinkvit →

Är så sugen på att börja måla och rita igen! Kanske ta upp en ”long time dream” att måla airbrush. Kanske tatuera, kanske motivlackera?
Men som alltid, en utrymmesfråga och en kostnadsfråga. Well, att bara rita kostar inget, kanske skulle börja där då… Det är konstigt, istället för att bara ta upp pennor och papper och börja, tänker jag 100 steg längre fram om airbrush etc och blir bara anti-motiverad och ger fan i det helt? Fel inställning!

Projekt Prioritet är att leta fram allt konstnärsmateriel jag har, pennor, papper, färger etc! Sen ska jag börja igen. Om än på en blygsam nivå *haha*

Jag vet att min kära syster skulle bli oerhört glad om jag började rita och måla igen! Hon har genom alla år verkligen pushat mig att göra det. Likaså har min storebror gjort det, fast på ett mer ”manligt” sätt… -” Jocke, inse du suger på att spela gitarr men du är duktig på att måla, håll dig till det” *haha*

Nu ska jag också lova en sak! Ska försöka fotografera och lägga upp lite bilder på min morfars konst! Sven Ankarswed! En otrolig man! Byggherre, arkitekt, konstnär och en underbar personlighet! Hoppas jag någonstans inom mig ärvt lite av hans egenskaper! Den dolda drömmen om att bli arkitekt kommer nog därifrån! Som sagt, ska försöka fota och lägga upp lite av min morfars konst!

Från det ena till det andra när det gäller att rita, måla och konst i det stora hela. Skulle ju med enkelhet börja öva med ritpenna till datorn istället för mus. Hmm. Kanske skulle ta det som en ”uppgift” också att öva med mitt ritbord.

Kan bara säga att det är mycket svårare än man tror. Men som jag skrivit tidigare, övning ger färdighet. Ska allt ta och börja öva!

Tanken var igår att gå en jätte promenad… Men mitt temperament gjorde att det sket sig! F**K jag hatar mitt temperament! Jag måste jobba på det…
Nästa vecka SKA det bli gym! Om än korta pass på lunchen! HELL YES!

Nummer två! Det ska promeneras och simmas denna vecka också!
It is time to get in shape!

Inshape, innebär mat också…
Har inte skrivit så mycket om matlagning på länge, men det beror mest på att my love gör så god mat så jag inte ”behöver” laga någon. Men denna vecka är annorlunda, nu blir det till att laga maten själv. Nu är jag inte ens i närheten av att laga  så god mat som my love gör, men övning ger färdighet sägs det!

På barnens önskelista står bland annat:
· Egengjord pizza
· Pytt i panna
· Pannkakor
· Lasagne
· Spagetti och köttärssås

Vi får väl se vad som kommer från spisen under veckan *L*

Jag saknar my love så otroligt mycket! Miss you madly much! LOVE

Länkar in en låt från YouTube, The Mission UK. Tower of Strength.
Skulle gärna se The Mission UK live. Hade kanske hellre sett dom under sina glansdagar än nu, men ändå… For you my love!

You rescue me
You are my faith
My hope
My liberty
And when there is darkness all around
You shine bright for me
You are the guiding light
You are a tower of strength to me

Jag har nu kommit fram till vägs ände… Eller inläggs ände! Inget mer att skriva för denna gång! Fast å andra sidan räcker väl detta gott och väl?

Ten – Four!


