Sitter och läser Computer Sweden online om Microsoft och Adobes enade front mot Apple. Denna enade front ska ha att göra med Apples stora framgångar på den mobila marknaden och att Apple vägrar Flash på sina iPhones och iPads. På så sätt verkar nu Microsoft och Adobe göra en enad front för att möta det hotet!

Som jag ser det har ju naturligtvis Microsoft att vinna på denna allians, medans det är tveksamt om Adobe har det, jag tror inte med tanke på alla Adobes produkter som vida används inom både PC och Mac miljön att Adobe skulle vinna nåt på att gå i ”strid” med Apple. Allt från Adobe Photoshop, Illustrator, Flash, Dreamweaver och alla andra produkter dom har! Framförallt får man hoppas inte Microsoft köper upp Adobe, isåfall lämna Adobe som ett fristående företag med sin egen utveckling etc. Vem kommer inte ihåg Frontpage… Microsoft ska inte göra programvaror som Adobe gör *L*

Det enda stället som på rak arm slår mig att en kombination av Adobe och Microsoft skulle kunna bli ett vinnande koncept är om man på ett eller annat sätt integrerade Adobe Connect med säg Microsoft SharePoint, BizTalk och andra server programvaror för ”kommunikation och online plattformar”.

Likså tror jag folket på Adobe skulle kunna tillföra en hel del när det rör Internet Explorer. Även om Adobe inte har någon direkt erfarenhet av en egen webbläsare, tror jag med all kunskap om Flash-spelare, Shockwave-spelare mm. att dom skulle kunna tillföra en hel del.

Läs den mycket intressanta artikeln www.computersweden.se →

Har av den simpla anledningen att bryta den negativa trenden, trenden av att inte komma nånstans i mina böcker för tillfället, påbörjat läsningen av Nikki Sixx ”dagbok”. The heroine diaries istället för facklitteratur. Lite halvjobbigt typsnitt och sättet det är skrivet. Som att läsa ett gammalt punk fanzine. Skrivmaskin, klippt och klistrat in på olika sidor. Men man behöver heller inte reflektera och tänka på allt för mycket, så som man måste fokusera på när man läser facklitteratur.

Jag hoppas lite punk, sleeze, crap, junk litteratur i ”biografi” form kan avhjälpa lässvårigheterna jag upplever just nu?! Hoppas kan man alltid. Har dock svårt att se denna bok ska komma i närheten av Lemmys bok ”White Line Fever” som jag starkt rekommenderar. Köp White Line Fever på AdLibris →

Ibland skriver jag lite om historiska händelser, ofta relaterat till någon form av krigshistoria som jag av någon anledning (och alltid har) funnit intressant.
När jag skriver detta är det den 10/10-2010.

För er som är intresserad av militärhistoria i alla dess former, kan jag rekommendera bokklubben, Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek →


10/10-1938:
München överenskommelsen, utan protest och utan att Tjeckoslovakien gavs en röst, annekterande Sudetenlandet till Nazi tyskland.

10/10-1944:
800 zigenarbarn avrättas i Auschwitz. RIP.

…Och en helt orelaterad händelse *L*

10/10-1911:
Rock’n roll dryckens fader, Jack Daniels dör. Grundaren till alla rock’n roll artisters number one image, Jack Daniels old no:7 Tennessee Whiskey…

”År och dar” sedan man drack den drycken! Och tur är väl det…

Mitt allt detta elände av krig och misär som jag skriver så behöver vi lyfta fram fred och kärlek också. Vilka gör det bättre än U2? For you all:
Love and Peace från the Vertigo tour 2005. Live from Chicago.

Från samma konsert, Bullet in the blue sky…

One more live from Chicago…

From the bridges of Selma, Missisippi to deltas of the river Nile
From the swamplands of Louisiana to the high peaks of Kilemanjaro
From doctor Kings America to Nelson Mandelas Africa
The journey of equality moves on!

Åter igen har krämpor så som en envis förkylning och nack-ont satt stopp för gym träningen. Även motivationen för dagen var så låg så den nådde botten resultat… Det gäller att hitta tillbaka, för som jag skrivit så många gånger tidigare, gymmet håller en kroppsligt och mentalt friskare.

Idrottsmässigt/motionsmässigt det närmaste dagen uppbringat är att Gabriel äntligen fått sin hockeytrunk. Hockeyutrustning tar plats, bara att inse…
Bra pris om man var medlem på Stadium, vilket var en ”peace of cake” att bli. Scanna ditt ID kort och info skickas hem som du returnerar.
Kanske man kan köpa träningskläder där framöver, till rabatterade priser? Den dagen några nya sådana nu skulle vara nödvändiga? För i den takt jag tränar, lär jag köpa nya träningskläder hos Fonus, i ek och röd sammet *haha*

Det vart en Reebok Wheelbag. Rymlig och bra hoppas jag…


Har fortfarande inte varit förbi Västerås Kampsport Center och kollat in deras gym. Billigare än Actic och så kan man ju passa på att fightas lite också *haha* Verkar vara ett bra ställe faktiskt! Man kanske är i ”magraste laget”, ”otränade” och ”vekaste”  laget för ett sådant gym *haha*

But what the heck – a kick in the neck!

1 0 1 0 0 1 1 0 1 1 | − | − − | | − | | x o x o o x x o x x y n y n n y y n y y
− | − − | | − | | x o x o o x x o x  1 0 1 0 0 1 1 0 1 1 | − |  | − | | x o x o
x o x o o x x o x x y n y n n y y n y y 1 0 1 0 0 1 1 0 1 1 | − | − − x o x o o
_

Syntax_error _’något vettigt avslut förväntat’; …But not this time!

Cyberwar is conducted in a suit and black tie!

