På rubriken låter det som man är en döende krympling men riktigt så illa är det inte *L* Men har en djävulsk värk i nacken, ner mot vänster skulderblad…
Så satans irriterande!

My Love gav mig en lång massage som hjälpte bra, men några timmar senare är värken tillbaka, förmodligen har man legat illa på något sätt. Undrar om gymet kan avhjälpa det hela, eller någon kilometer i simbassängen? Och inte släpper förkylningen helt heller *suck och stön!*

Undrar om en liter hästliniment kan lindra något? Förmodligen inte *L*

Well! Man kanske skulle sluta beklaga sig nu, men eftersom jag inte hade nåt bättre förslag för stunden på rubrik så bör väl ändå rubriken och textens innehålla ha något samband..? Men nu lämnar vi sjukstugan för stunden *L*

Tror att medicinen för dagen blir ett varmbad sedan krypa upp i soffan och läsa en bok, medans barnen spelar X-Box 360 eller tittar på TV. Jag har ju ingen chans i TV spel så där åker man på dunder-stryk *L*
Eller som barnen kanske skulle sagt: Du fet äger… Not!

Kände idag för att fortsätta på mitt ”blåa tema”… Och vad passar bättre än en video av ett av mina all time favorit band: Fields of the Nephilim.
En riktigt gammal låt och video: Blue Water.

Ibland kommer suget att köpa några nya gitarrer. Både för att spela på, om än bara A, G, D och E och H ibland *haha* och likaså ha det som konst på väggen, istället för tavlor. Tyvärr är ju de gitarrer som en annan vill ha en väldans dyr hobby, så för närvarande får det förbli en dröm.

En av de vackraste gitarrerna! Gretsch White Falcon, vilket konstverk!

Har hittat en eventuell introduktionskurs för marknadsföring via sociala medier. Till ett överkomligt pris också. 4490 + moms. Ska helt klart kolla detta med min VD. Jag hoppas jag får gå på den kursen. En kort introduktion i alla fall…

Effektiv marknadsföring med Facebook och sociala medier.

Läs om kursen här →

Lagom lång för att vara en första kurs, en dag *L*

Jag och barnen tittade på en ”tecknad” film idag, Planet 51. Jag är oftast inte så imponerad av animerad film från Pixar etc. Men denna tyckte jag var läcker!
En kul liten alien historia om en fjärran planet som får besök av en människa och hans robot. Har du småbarn, så helt klart sevärd!


Aliens på planet 51!


Var som jag skrev i förra blogginlägget iväg en lunch till gymet! Skönt att komma igång. Dock har ju inte förkylningen inte släppt helt så man blir ju helt slut fort! Och nu protesterar nacken också! Bara hoppas det släpper!

Vill så desperat till gymet och köra på med min planerade ”grym-gym-vecka”…
Grymt sugen på ett tungt biceps, bröst och mag-pass, riktigt slita skiten ur sig!

Jag tror även jag ska försöka att promenera och simma mycket mera också!


Söndag morgon, fortfarande förkyld, stel i nacken och eländig *L* Med en kopp kaffe och Aftonbladet på nätet framför mig inser jag ganska snabbt att det finns ju många som har det betydligt värre… No Shit! Bortrövade barn, otäcka bilolyckor och som vanligt i media, bara jämmer och elände!

Nåväl jag läste lite om de instängda gruvarbetarna i Chile. Ett drama som fångat hela världens uppmärksamhet. Vad som fångade min förvåning idag var frågor ställda av en f.d. journalist till gruvarbetarna via en nedsänkt videolänk.

Jag citerar ”hur de ska handskas med mediernas frågor om pengar, sexuella tankar i gruvan och de trätande familjerna.”

Ursäkta mig men… Det rör sig om 33 skitiga, hungriga, trötta gruvarbetare, instängda på ca: 55m² på 620 meters djup! Dom har suttit där på sina 55m² i mer än 2 månader. Inga sanitära möjligheter i form av toalett, bad, dusch eller nåt lyx spa… Exakt vad för sexuella tankar kan man få i en gruva då? Undrar om inte tankarna på familjer och att överleva är större? Jag bara undrar!

Nackspärr! Förmodligen en av de sämsta rubriker jag haft på ett blogginlägg… Men what the heck – Stiff neck!  Good days – bad days!

Fått massage, tagit ett varmbad, legat i soffan… Still a stiff neck…

Miss my Angel… Miss my Love… Miss my Woman…

Sore body… Tense muscles – Broken bones…

