Har i hela mitt liv varit ”hockey freak”, ända sedan jag spelade hockey själv, om än en mycket kort period. Gick från hockey till bandy till ingenting, något jag ångrat bittert många gånger! Nåväl, ingen idé att gråta över spilld mjölk!

Idag var Gabriel på sin första hockey träning och jag tyckte det var skit kul!!! Jag verkligen hoppas han fortsätter! Som ny, att knalla in i ett omklädningsrum fullt av okända killar, byta om, inte ha det ”senaste/häftigaste” i utrustning och sedan vara med i 1.45 minuter på träning och därefter jogga 1.25km…
Jag är så imponerad! Det finns inte ord! Keep it up my son!

Gabriel hade i alla fall kul och gillade hockeyträningen! Han fick till och med frågan att hänga med på hockeyläger i Hedemora kommande helg, efter första träningen. Det är schysst gjort av tränare och laget! Sedan kanske det inte blir så denna gång. Han vill nog komma in i träningen och laget mer först.

Laget han tränar med är VIK Västerås HK Ungdom P-00…
Jag bara hoppas han fortsätter!

Lagets-sida på laget.se →


Gabriel avancerar framåt!

Extra kul är att dom fått (som tränarens sa) ”strö-tider” i stora ABB Arena Nord, eller Rocklundahallen som vi gamla kallar det *L* Dom kommer senare att träna på Råby IP, vilket är en utomhusrink med tak och två väggar… Typ!

Dock vart eftermiddags turbulent och jag gjorde Gabriel jätte, jätte ledsen.
Jag var väl inte alldeles smart i mina ord, vilket gjorde honom ledsen,
(jag lät saker gå ut över honom som han verkligen inte skulle haft eller hört)…
My loss, my defeat, my regrets… Förlåt Gabriel, Förlåt!

Några ord om dotter Amanda också, hon har börjat med teater och det tror jag passar henne bra! Hon har ju varit med mamma sin på teatern sedan hon var nyfödd, så hon har ju det i blodet så att säga! Hoppas hon kommer trivas med det och att hon tycker det är riktigt riktigt kul!

När man är igång kan jag ju nämna att Daniel var med i Västeråsaren här i veckan. Ska försöka scanna in reportaget som handlade om ”kroppsideal”. Daniel var med på bild, där han ”hytte med näven” *haha*

Inte för att jag har en aning om vad jag ska skriva under rubriken ”boarding”, men bara måste ju fortsätta på mitt ”hockey tema”… Seriöst bloggande eller hur? När man har rubriker men inget innehåll *haha* Å andra sidan tvingar jag ingen att läsa detta heller, så freedom of speech in ”da blog hood”…

Nåväl, jag fortsätter med hockey temat då! Jag har lovat Gabriel att vi ska gå och titta på sportaffären efter en hockeytrunk. Det är ju inte lite saker som man måste släpa på när det gäller hockey! Det är ju inte direkt dart vi pratar om… Utrustningen tar plats och den väger ju en del.

Kanske något åt detta hållet, en trunk från Bauer. Det blir till att titta på sportaffärerna vad som finns och vad det kostar. Hockey är ju inte billigt heller och det är ju en hel del utrustning. Som tur är har Gabriel så här i början fått låna en hel del utrustning från sin kompis Lukas.

*Suck* Samtidigt som jag skriver detta så följer jag direktrapportering via nätet mellan VIK och Rögle BK. 5 minuter in i första perioden och VIK ligger redan under med 0-2… Tungt!

Checking from behind är precis vad jag skulle behöva för att komma igång med mina studier… Jag har i alla fall tagit fram ”seminarieboken” som då ska lära mig att skriva korrekta ”uppsatser”. Som ska lära mig hur man korrekt källhänvisar etc. etc. En hel bok för att bara ens ”få” skriva inlämningsuppgiften. Det kanske vart hårt ”dömt”, men det känns lite som att hur det är skrivet är viktigare än innehållet! Akademisk overkill!

Lite checking from behind behövs för träningen också! Nu har man i och för sig varit sjuk,  men det ger sig ju inte! Men nu tänkte jag snart ignorera det och gå till gymet i alla fall! Har försökt att promenera lite under dagen, bara för att få röra sig lite. Det behövs, man har noll kondition! Ska börja använda Run Keeper appen till iPhonen, det gör ju att man får mer koll på hur långt man gått etc. Det blir på något sätt mätbart.

Forsätter med hockey temat ofcourse, även om jag här har lika lite aning om varför jag har rubriken ”high sticking”? Jag kan väl skicka en länk till mitt favoritlag i NHL, Toronto Maple Leafs. Anledningen till att jag har dom som favoriter är enkel och det beror inte på Börje Salming eller Mats Sundin. Helt enkelt för att jag har varit i Toronto. Jag har gått förbi den klassiska Maple Leafs Garden. Det var tyvärr inte hockey säsong när jag var där!

Klicka här för att komma till Toronto Maple Leafs officiella hemsida →

Min absoluta favoritspelare i Toronto genom alla tider är utan tvekan Nr: 93 Doug Gilmour. En mycket skicklig spelare, en stor ledare, en hård spelare.

Nu ska jag skriva en liten sak om mig själv som ganska få vet om. Jag älskar att äta kvällsmackor och läsa NHL tidningar. Ingen kvällsmacka är så god som den som intas när man läser Pro Hockey. Det är en last jag haft i säkerligen 15år. Då fanns det 2 olika NHL tidningar, Inside Hockey och Pro Hockey (om jag minns rätt). Oräkneliga är de NHL tidningar och kvällsmackor som ”slunkit ner”… Så nu vet ni det! *kategori värdelöst vetande*…

BTW 1. VIK förlorade hemma mot Rögle med 2-3…
BTW 2. Meal Pro som jag drack häromdagen var god och gjorde mig mätt!

Slut på ord… Out of words… Keine worte… No palabras… 没有 字…

When the day is long and the night, the night is yours alone,
When you’re sure you’ve had enough of this life, well hang on
Don’t let yourself go, ‘cause everybody cries and everybody hurts sometimes /REM

Game Misconduct…


