Om mitt förra blogginlägg var fullt av hat, avsky och hämndlystnad och enligt mig, befogad sådan så ska jag försöka hålla detta inlägg mer positivt!
För trots det tragiska, tråkiga, jobbiga och rent förjävliga som hänt så finns det saker som lyfter mig…

Missförstå mig rätt!!! Inget kommer någonsin att rättfärdiga den handling eller ta bort hatet jag känner för vissa braindead white trash bimbos…
Men i allt negativt måste man försöka hitta tillbaka till en ström av positiv energi… Låter som man är någon yoga-meditations-dalai lama-guru *öhh*

Vad jag menar är att om man kan uppbringa en positiv attityd och känsla kanske det kan överspela allt negativt och i alla fall, i bästa fall, lindra det negativa och då menar jag inte bara lindra det hos mig själv utan hos andra också… Or is it just a dream?  Det gäller att ta till sig av allt det positiva som ges! Och det finns mycket positiv kraft som lyfter mig! My Angel… My Precious…

Vet inte varför det ”ploppade upp” men fick sådan lust att kolla och länka in ett gammalt glam/sleeze band från England som under en tid i min tidiga 20årsålder tillhörde favoriterna. The Dogs D’amour. Jag har inte lyssnat på dem sedan jag senast hade en fungerande skivspelare… Jepp, har deras skivor bara på vinyl! Men vinyl i både svart, blått, rosa, rött och gult och säkerligen som bildskiva också *haha* Det roliga med Dogs D’amours skivor är att flertalet, nästan alla skivomslagen är tecknade/ritade av frontmannen Tyla!

Letade och lyssnade på dom, via YouTube och i ärlighetensnamn så sjunger ju Tyla som en kråka… Dom var bättre för 20år sedan i mina öron! Har man blitt kräsen *haha* Läs gärna lite mer om Dogs D’amour på Wikipedia →

Skrev i ett tidigare blogginlägg om hur jag i ”unga år” tecknade och ritade mycket. Bland annat höll jag på med en serie om min brors dåvarande band Grimjacks. Under den tiden var Tyla en stor inspirationskälla. Även om våran stil skilde sig ganska mycket åt. Jag gillar hur som helst Tylas sätt att teckna och måla… Åter igen får man lust att plocka fram penna och papper, penslar och färger… One day, one day…

När jag ändå är inne på detta med musik så ”ploppade” även ett annat suspekt band eller kanske mer ett suspekt projekt upp! Sigue Sigue Sputnik!  Framförallt tänker jag på mannen bakom detta alster/projekt, Tony James. Medlem i det gamla punkbandet Generation X (tillsammans med Billy Idol), skapare av Sigue Sigue Sputnik, medlem av Sisters of Mercy, m.fl.

Deras första och största och kanske enda riktiga hit: Love Missile F1-11

Inte för att Sigue Sigue Sputnik gjort något större avtryck i musikhistorien men lite grand satte dom musikbranschen i gungning. Där dollar, utseende, rubriker, merchandise  och förhandsbetalning var viktigare än musiken. Tänk då på att detta är minst ett årtionde innan Marilyn Manson, Lady GaGa och andra ”posers”, som till stora delar lever på sin stil och image!

Jag tror att denne Tony James är en ganska intressant ”karaktär”… Innan han vart musiker på heltid (för 100år sedan) så har han alltså ”graduated” från universitet med Full Class Honors Degree i mattematik och programmering!
Jag tvivlar på att han är något ”dumhuvud”…

BTW…Har faktiskt sett Tony James live vid ett tillfälle, som medlem i Sisters of Mercy, när dom spelade i Stockholm, någon gång under 90talet. Kan faktiskt inte komma ihåg när och exakt var! Tror det var Solna hallen??? Då var dom riktigt riktigt bra! Dom hade just släppt skivan Vision Thing! Betydligt bättre konsert än senast, 2009… Då var ju inte heller Tony James med *L*

När man ändå är inne på Tony James och hans ”Full Class Honors Degree” så kan jag skriva ett par ord om mina studier, eller så kallade studier… Inom citationstecken så återanmälde jag mig till högskolan förra veckan, eller i alla fall meddelade att min avsikt var att fortsätta mina studier. Att mina sex månaders frånvaro var av helt andra skäl än att jag tänkt sluta.

Nu gäller det bara att ”musta upp” kraften, motivationen, fokus och orken att komma igång och köra vidare. Jepp! Nu ska jag vidare med studierna.

Apropå det ska jag även fortsätta ”tjata” på honey om att skriva klart sin D-uppsats/magisteruppsats som skulle ge henne magisterexamen i Folkhälsovetenskap.
En magisterexamen har ju en annan några hundra ljusår till *haha*

När jag skriver detta, 2/10 nådens år 2010, så har bland annat följande hänt samma datum under historiens-gång.

2/10-1941.
Tyskland påbörjar ”Operation Typhoon” en ”all out offensive” mot Moskva.
Wikipedia om Operation Typhoon →

2/10-1944
Tyskarna slår ner upproret i Warzawa.
Wikipedia om Warzaw uprising →


Ett foto från Ghettot i Warzawa. Upproret 1944.

Nehepp… Slut med historielektionen för idag! Åter med historia ett annat år…
Eller i alla fall, någon annan gång!
_


Från sleeze med Dogs D’amour till sneeze och utebliven träning… Och för att av någon anledning återknyta till historielektionen ovan niesen på tyska… Kontentan är att förkylningen håller tyvärr i sig och för närvarande är träning helt uteslutet *suckar tungt* Längtar till gymet! Jag hoppas verkligen att det släpper så fort som möjligt.
Jobbar hårt på att behålla ambitionen om en ”grym-gym-vecka”

När väl förkylning, hosta och alla andra krämpor släpper *haha* så ska det bli flerdagars gym-pass:

  • Axlar – Rygg – Triceps
  • Bröst – Biceps – Mage
  • Axlar – Rygg – Triceps
  • Bröst – Biceps – Mage
  • Ben – Ländrygg – Underarmar

Ovanstående är en ambition… Sedan kan det naturligtvis bli variation i det hela, men man har en grund att utgå ifrån… Kanske en vacker dag kan jag länka till ett Excel dokument som jag försökt skapat för träningen. När jag har korrigerar, dubbelkollat och är nöjd med det dokumentet ska jag dela med mig… I promise!

Kan i alla fall meddela att Meal Pro Regular i chokladsmak är mer än OK! Riktigt gott faktiskt! Avvaktar och ser om det ger någon större mättnadskänsla också!

Regain The Pain!!!!

”Unos, dos, tres, catorce = one, two, three, fourteen…
That is a correct math for a rock’n roll band, for in art and love and rock’n roll the whole better equal more than the sum of its parts or else you’re just rubbing two sticks together in search of a fire…”

Belive me Angel, I’m on Fire!

Need no other cards, than my Queen of Hearts!

