Egentligen vet jag inte om jag har något att skriva, men skriver ändå…
Rubriken ”Online 24/7” har inte heller någon egentlig betydelse, för online hela tiden är jag inte längre. Försöker att vara ”offline” och inte bara ha datorer, IT och tech gismos i huvudet… Med varierande framgång.

En liten app till IPhonen jag dock bara vart tvungen att prova är Gowalla. Visst kan det kännas lite storebror/övervakning att ”publicera” var man befinner sig hela tiden. Men det är ändock en läcker app! Tekniken är ju underbar att den via GPS plockar upp position och man kan kolla vad som finns i närheten etc. Man kan skapa sina egna ”spots” mm. Kanske inte livsnödvändig men kul… Finns för IPhone, Android, Blackberry, Ipad och Palm.


Kolla in deras hemsida: http://www.gowalla.com

Har varit i kontakt med högskolan i Dalarna om mina högskolestudier. Programmet ”Utveckling av e-tjänster”. Jag har haft minst sex månader ”off” från studierna. Har inte haft orken, motivationen, lusten alls!
Men samtidigt vore det oerhört dumt att sluta plugga, det är ju ändå individuell studietakt. Jag vet bara inte var och hur jag ska lyckas uppbringa motivationen och orken? Men det vore ju suveränt om man lyckades…

Det tog stopp i kursen Mjuk Infrastruktur, men det beror nog på fler faktorer än ork och motivation. Hur som helst, har ju en bok att bara fortsätta med i den kursen, för att ens komma vidare med skriftliga examina… Seminarieboken, om hur man skriver uppsatser.
Oxfordmodell eller Harvardmodellen, det är frågan!

Om du är intresserad av programmet, läs mer här →

Försöker att läsa men det går painfully slow! Känns som alla bokstäver bara flyter ihop och jag måste läsa varje mening ett flertal gånger.
Fokus infinner sig inte… Tyvärr!

· Seminarieboken
· Photoshop Elements 8 grundkurs
· Photoshop Elements 8 för digitalfotografer
· Att driva IT-projekt
· SOA – Concepts, Technology and Design

Det kanske är en övermäktig sak att försöka sig på så många böcker samtidigt *L* Men nåja, några rader här och några rader där så vips ett vackert årtionde har man läst ut dom böckerna.
Inväntar dessutom två böcker om agile development, Scrum.

Total avsaknad av träning… Suck! Hoppas förkylning och matthet släpper så fort det går. Börjar bli riktigt jobbigt och tråkigt att vara från gymet.

Tyvärr är det nog så också, i alla fall just för dagen att motivationen finns inte riktigt! Får hoppas det har med förkylning att göra… Träningen har ju annars en positiv effekt, både fysiskt och psykiskt!

Jag tillhör väl inte den kategorin av människor som brukar följa TV serier, men nu verkar det dykt upp en serie som jag i alla fall ska försöka se. The Event. Den verkar vara lite åt mitt håll… Arkiv X, mystik, en konspirationsthriller…

Se första avsnittet på SVT Play →

Slutar lite som jag började… Hade nog inte mycket att skriva egentligen, så det var ett innehållslöst innehåll *haha* Anyway, slut för denna gång!

ERROR_STACK_OVERFLOW 1001 (0x3E9)

