Förkylning och hosta håller i sig! Det är för jävligt! Men, men bara att gilla läget och försöka behålla ambitionen om en ”grym gym vecka” när det väl släpper!
Min kropp och själ är i desperat behov av det!

No mans land – Wasteland – Fatherland – Loveland – Heartland…

And as mr: Nick Cave sings…”From her to eternity”

I kväll blir det nog att jag och darling går och tittar på bror och ”hans” band, Psychopunch, när dom spelar på 25an. Det måste varit något år eller så, sedan dom spelade i Västerås… Eller Sverige över huvud taget kanske? Nåväl, det lutar i alla fall åt att vi går på spelning med Psychopunch.
Dom har just släppt sin 9e fullängds CD, The Last Goodbye.

Har ”länkat” in denna låt tidigare, men gör det igen!
Från nya CD’n, den officiella videon. The way she’s kissing…

För er som är intresserade av hur videon är gjord, men programvara etc. Så titta x antal blogginlägg bakåt. Där står det vilken programvara, vilken DV kamera m.m. som användes för att göra denna video.

Tänkt på en sak gällande konstellationen av Psychopunch. Om nu Jarmos bror Karri kommer på spelningen vilket jag är nästan helt övertygad om, så skulle han greppa trumpinnarna en låt så vore det ju gamla Grimjacks som spelade. Någon som kommer ihåg Grimjacks?

Vet att jag i ”yngre år” lade ner oerhört mycket tid på att teckna och måla en serie om Grimjacks. Hade skrivit manus, skissat bildmanus m.m. Tyvärr var man så petig och allt tog sådan tid så jag tror jag kom 3-4 sidor, inklusive ett omslag. Allt var målat med tusch och guasch färger. Om jag någonsin hittar på dessa teckningar/målningar ska jag försöka scanna in dom och lägga upp dom. Allt var gjort i A3 format. Men det var ju innan bloggens tid *haha*
_

När jag väl är inne på detta med teckna och måla… Var in till bror på Skivbörsen igår, på kontoret hänger det en A3 reklam som jag tecknat åt skivbörsen, 1995! Den bara måste jag gå ner och kopiera! Kändes oerhört kul att dom fortfarande har den sittande på väggen! Allt i tusch, svart/vit, 15år gammal reklam. Har för mig den var för någon tidning eller nåt. Kul tycker jag!

Här om dagen öppnade jag en gammal portfölj jag har, jag har flyttat runt på den portföljen, jag vet inte hur länge, men här om dagen öppnade jag den. Innehållet i den var stora delar av mitt konstnärsmateriel. Det var guasch färger, penslar, passare, maskeringsfilm m.m. Tyvärr var tuberna med guasch färger stenhårda som betong…
Förmodligen efter att ha legat i portföljen de senaste 10-12 åren… Probably!

Men jag kan inte låta bli att tänka om det finns nån mening med att jag inom loppet av några dagar både ser gamla reklam teckningar, målningar och mitt konstnärsmateriel…
Är det ett omen?  Är det Salvador Dali som kallar från andra sidan *haha*

Men återigen…
Det var före bloggens tid och framförallt före Photoshops tid *haha*

Tacos, tacos, tacos… Känner mig så ända in i h-vete mätt 12 timmar efter jag frossat i tacos. Konstigt att det kan vara så gott?
Provade att göra en egen liten sås/röra till tacos’en.

• Creme Fraiche (tomat basilika)
• Marinerade, soltorkade tomater
• Vitlök
• Svartpeppar

Mixade creme fraichen med marinerade soltorkade tomater och vitlök samt lite svartpeppar… Det fungerade bra. Det jag lärde mig av detta var: jag tror jag ska använda ”vanliga” soltorkade tomater istället för marinerade. Tror färgen hade blivit bättre, mer röd om man inte haft marinerade soltorkade tomater. Man kan nog ha mer creme fraiche också för att få det mer lättflytande, mer sås än röra! Avancerad kok konst… Not! But still!

_

Åter igen måste jag få pusha lite för en blogg jag hittat via WordPress. Caroline i Shanghai. Då jag varit i Kina på jobb två gånger, om än inte mer än sammanlagt en månad så måste man bara erkänna… Jag älskar Kina. Kultur-krockarna, språk-krockarna, mat-krockarna… Bara att försöka ha ett ”alldagligt liv” som västerlänning måste vara svårt i Kina. Så stor respekt för Caroline och hennes sambo som flyttar dit! Följ gärna hennes blogg. Intressant minst sagt!

Lägger in en egen bild från en av mina Kina resor…

The story behind the picture… Vart bjuden på en lunch på en liten landsorts resturang, där jag fick ”ansvaret” att peka ut vilken kyckling som skulle vara till lunch?!?! Efter en si så där 2-2,5 timme när denna lunch var avklarade skulle vi lämna restaurangen. Ett par meter från entrén ligger då detta…
Någon har uppenbarligen velat ha get till lunch…

Amanda och Gabriel har med sin mamma varit på ”fotosession/fotostudio” och jag har sett några av bilderna bl.a. en på Amanda.
Så otroligt vacker hon är!
_

Väntar med spänning på hur fotona på Gabriel ser ut!… Spännande!


My Love gillar bl.a. Pearl Jam, Temple of the Dog,  Mother Love Bone,  Soundgarden, Nirvana m.fl.
Band man alldeles för sällan lyssnar på nu mer… Varför kan man undra?
Men länkar in en låt med Temple of the Dog –  Say hello to heaven.
A tribute to Andrew Wood/Mother Love Bone!
_

_ RIP – Andrew Wood… Say hello to heaven!

Från tacos till halshuggna getter, från Psychopunch till Temple of the Dog…
Från A till Ö från svenska till kinesiska from heaven to hell..

The last goodbye?

My castle is my home… -and i’ve got two!

