Shut the f**k up and train är precis vad jag borde göra! Hardcore träning på gymet 3-4-5 dagar i sträck och riktigt fysiskt slita ut mig!
Blanda gym, med att simma och att promenera.
Sedan drömmen om att börja kickboxas,om än bara med en säck *haha*

Kommande vecka SKA bli en tung, tung träningsvecka. Ska försöka varva med gym och simma! Behöver verkligen komma i form.
Det känns att man varit ifrån gymet alldeles för mycket!
Måste säga jag är imponerad av Amanda och Gabriel. Vi gick till Kristiansborg två dagar på raken och simmande. Även om det dag två bara simmades 0,5Km… Eller, bara och bara… Det är inte illa med 0,5Km heller!

Har testat en av Gainer Pro bars, det var minst sagt i mastigaste laget! Penut butter cream är smaken och jag har inte lyckats få i mig en hel ännu *L*

Meal Pro får jag nog ta med till jobbet. Det händer ju allt som oftast man åker ifrån matlådan, då kan ju Meal Pro vara en bra backup måltid.

Det är ju för tragiskt… Lagom när man känner detta enorma sug efter att totalt ge järnet på gymet, 3-4-5 dagar på raken för att riktigt ta musten ur en själv, vad händer? Jo dagen efter jag skrev det så vaknar man med feber, ont i halsen och en kropp som känns som den är 80år *haha*
Det låter som en dålig ursäkt, jag vet! Men tyvärr, det är sant!

Å andra sidan, i de senaste blogginläggen har jag påpekat hur lång tid det nu mer tar att skriva ett inlägg, d.v.s. flera dagar så chansen är stor att jag hinner krya på mig innan jag ens publicerar detta. Så då har jag kanske hunnit till gymet lik förbannat… Förhoppningsvis!

Fick av någon anledning någon suspekt lust att lägga in en bild av några vad jag tror är (ganska säker på dessutom) ”hårda killar”. Navy Seals.
Det får en att sluta gnälla på en liten förkylning… Förhoppningsvis *haha*

Hur det än är, man blir ”lack” på att det inte blir som man tänkt…
Frustration är bara förnamnet…

I’ll be back later i detta blogginlägg med hur det går med ”max-träningen”…

Musik är (nästan) ett måste för mig på gymet! Det som spelas på själva gymet i sig är så många ljusår ifrån det som funkar för mig! Enda gångerna det bara måste gå utan musik, är när jag glömt ladda MP3 spelaren…
På MP3 spelaren rullar för närvarande (och har så gjort en tid):

· Rammstein
· Eisbrecher
· Emigrate
· James Rays Gangwar
· KMFDM
· Megahertz

Länkar in ett YouTube klipp igen. I vanlig ordning när det gäller min musiksmak så blir det i form av ljud och en stillbild… Banden jag gillar har förmodligen inte råd att göra videos *haha*… Med undantag av Rammstein då möjligtvis!

Lite osäker men får intrycket av att sångaren i Megahertz är samma sångare som i Eisbrecher!? Det är ju lätt att kolla upp iof. Spelar noll roll egentligen!

Om någon har bra tips på ”gym MP3 musik” så tar jag tacksamt emot tips…
Oomph, White Zombie, Minstry m.fl. kan bli aktuella att lägga in på MP3 spelaren. Men fler idéer skadar inte!

Sitter och tittar i ”bok reklam”. Mitt nyvunna matintresse och alla mina skriverier om kokböcker,  allt ”babblande om” och inklusive det jag beställde av mina barn som säljer jultidningar, där jag uteslutande beställde bara kokböcker! Så sitter jag här med en fundering… Fredrik Paulún Sveriges främsta GI expert… Jag betvivlar inte hans kunskaper alls, författare, föreläsare, eget brödmärke, eget näringscenter, medverkar i TV och radio, hjälper proffs-idrottare mm.

Jag skulle vilja lära mig av honom, inte om GI utan snarare hur F*N man hinner med allt… Jag är 4 månader och 12 dagar äldre än Fredrik Paulún, den tiden kan väl knappast gjort mig så mycket mer saktfärdig än honom *haha*

Han måste ha en magister-examen i tidsplanering…
Please mr: Paulún, how do you manage?

Ps: För er som inte vet, tycker jag att jag var ”lite fyndig” när rubriken var kokbokblues, då Fredrik Paulún skrivit en bok som heter Blodsocker Blues… Eller, det kanske bara var extremt dåligt… *haha*’

Hmm… Ja jobbet är varierat! Minst sagt! När jag skriver detta ska jag imorgon ha en telefon-konferens på engelska. Jag ser faktiskt fram emot det, det är en utmaning, något utöver det vanliga! Det jag vet är.. I’ll fix it!

Jag är i behov av en bil… Så jag hoppas det löser sig med ”företagsbil/förmånsbil”. Det skulle underlätta sååååå mycket! men man får avvakta och se…  Maybe… Maybe not!

Det är ju inte så att man lider brist på arbetsuppgifter… men i mitt stilla sinne tänkte jag att det är bra att lära sig mer om agila utvecklingsmetoder, bl.a. scrum som används av vår IT partner Office… Alltid lär man sig någonting,

Ba-

Det är bara att inse tragiska fakta… Inget gym denna vecka. Förkylning och hosta håller i sig, så det är lika bra att låta bli! Tragiskt, tragiskt. Men man får försöka att bita ihop och komma igen under nästa vecka, eller när nu förkylning och hosta tänker ge med sig. Jag ska i alla fall försöka behålla ambitionen om en ”grym gym vecka” med 3-4-5 pass och riktigt maxa ut sig själv!

♦ If in doubt – knock ‘em out…/ HA
♦ If at first you don’t succeed, try, try and try again…/ Neville Chaberlain.
♦ We shall never surrender…/ Winston Churchill.

Slut på ammunition, slut på bläck, slut på bokstäver… Ytterligare ett blogginlägg utan något värde för efter-världen *haha*… Nåja, det är ju mer för min egen skull jag skriver, inte för Nobelpriset i litteratur…
Men klart det är kul om någon läser förstås…



Fire in the hole….

