Orken att blogga har under de gångna veckorna varit lika med noll, -273,15°c den absoluta nollpunkten i bloggande. Nu spelar det väl mindre roll då det inte är någon som lider av att jag inte skriver. Det är ju inte som en morgontidning alla väntar på och blir ursinniga när den inte kommer *haha*

Sakta, sakta börjar det väl blir någon form av ordning i lägenheten! Men det kryper sakta framåt. Å andra sidan bättre sakta än inte alls… Kanske kan resonera likadant när det gäller den uteblivna träningen, bättre att ambitionen finns än inte alls. Sedan vore det ju naturligtvis betydligt bättre om man faktiskt kom igång igen än att bara ha ambitionen! Som jag skrivit flera gånger tidigare så tar mina blogg inlägg flera dagar att färdigställa, så innan detta blogg inlägg lär publiceras ska jag banne mig varit minst en gång på gymet! För flera veckor utan träning är helt åt helvete fel!

Jag vägrar publicera detta innan jag varit och tränat minst en gång *haha*

Min dotter Amanda berättade att renoveringen av omklädningsrummen på Lögarängen nu är klar, ska bli intressant att se resultatet. Spännande! Om dom nu kunde få klart renoveringen av Kristiansborg nu också. Men med min oregelbundna med träning så är det väl knappast något större problem… Här om dagen så prov-gick jag och minsta sonen Gabriel från Emausgatan ner till Kristiansborg. Det var enligt IPhone appen Run Keeper 740 meter och det tog oss ca: 9 minuter att gå…
Lagom uppvärmning kanske och lagom nervarvning efter?

BTW…
Det vart ett nytt köksbord relativt omgående, det jag fick innan var för litet och det var som en nål i en höstack i köket. Måste säga jag är mycket tacksam och glad för det nya köksbordet. Direkt från Nisses… F.d. Billiga Nisses, men som jag skrev tidigare, billiga tappades bort någonstans på vägen. Förmodligen behövde dom pengar till det omfattande område, stängsel, automatiska grindar, övervakning, porttelefoner som man behövde passera för att ens komma i närheten av varuutlämningen… Nåväl, efter mycket om och men, var det hämtat, och mycket mer om och men senare även monterat.

Köksbord Heby made in Malaysia… Men i bra kvalitet, robust och gott nog att äta på! Och frågar du mig, även riktigt snyggt!

Satt och slö-läste några olika WordPress bloggar och hittade en jag tyckte var kul att läsa och som jag förmodligen kommer att följa med intresse.
Caroline i Shanghai. En svensk tjejs äventyr i mittens rike. Då jag själv varit där två gånger (ja, inte Shanghai men väl Peking och Anshan) så känns lite svenskt bloggande från Kina intressant.


Trots skral ekonomi beställde jag lite Gainer från Gymgrossisten. Dom hade ett paket erbjudande med Gainer Pro och Meal Pro som är måltidsersättning. Utöver det fick man med Gainer bars också. Till det så lade jag till pre- trainer drinken Rage Extrem. Man får väl se om det ger någon effekt och resultat…

Gainer Pro har jag ju använt tidigare och tycker det är suveränt efter träning. Gainer Pro bars följde mer eller mindre med på köpet i detta erbjudande, men kan ju vara värt att testa när man ändå ”fick dom”. Jag har heller aldrig testat Meal Pro, som ska vara någon form av ”måltidsersättning/komplement”, med både långsamma kolhydrater och proteiner.
Rage Extreme är en pre-trainer drink som intas innan träning för mer pump, mer fokus, mer uthållighet. Förra pre-trainer drinken jag testade var No-Explode, det funkade till och från… Jag får se om detta är bättre, sämre eller likvärdigt. Återkommer med en åsikt senare.

Det känns som jag är i en period där jag inte riktigt hittar musik som jag ids/orkar lyssna på. Ett musikaliskt vakuum *haha* Fast det känns som om U2  i alla fall fungerar. Så det blir ett klipp från YouTube…

U2 – The Unforgettable Fire, Live from Zagreb – 2009.

2005 introducerades U2 i Rock ‘n Roll of fame. Introduktionstalet hölls av Bruce Springsteen och han pratade bl.a. om guitar originals och The Edge’s sound:
-”If you play like them, you sound like them”…
Jag håller med, The Edge har verkligen sitt eget sound. Tur man så här på ålderns höst börjat uppskatta U2. Bara en ca 20år för sent *haha*
Jag vill verkligen se dem live och nästa chans jag har, tar jag!

När jag skriver detta så är det bara några dagar kvar till valet. Jag tänker inte på något sätt göra detta till ett politiskt blogginlägg, det varken ids  jag, orkar jag eller vill jag… Politiska bloggar finns det nog gott nog om ändå. Hittade en bild på nyhetskanalen.se som får räcka som politisk propaganda i detta inlägg… Valmanifest är lika trovärdiga som serietidningar…

©-Magnus Carlsson, Nyhetskanalen.se

Visst skulle dom passa in i TV serien Beavis and Butthead *haha*

Äntligen… På tiden, tog jag mig i kragen och gick till gymet! Om än bara ett kortare ”start-up pass”. Men bara att komma iväg och igång igen, var inte en dag för sent! Känns som man tappar oerhört mycket genom att vara ifrån gymet i närmare en månad!

1. Lutande bänkpress i Smithmaskin: 3*10*30Kg
2. Sittande hantel curls: 2*0*12,5Kg + 1*8*12,5Kg
3. Liggande hantel flies: 3*10*12,5Kg
4. Biceps curls i CableCross (rep): 3*10*41Kg
5. Liggande bröstpress med hantlar: 2*10*15Kg + 1*8*15Kg
6. Situps i bänk: 5*20St

Det känns ju onekligen att man snabbt tappar om man inte är regelbundet på gymet. Får utgå ifrån att nu blir det mer regelbundet igen! Yepp! Så är det!

Dagens pass, trots man tappat får:
Mycket tack vare det faktum att man kom iväg och igång igen!

Det rullar på för fullt på jobbet också och tur är väl det förstås. Det gäller att hålla någon form av struktur på det hela. Fokus ligger för stunden mest på:

• SharePoint
• Exlearn/Evision
• Kvalitetsledningssystem

Sedan är det en uppsjö möten av olika karaktärer. Allt från face to face till online och telefonmöten. All in the name of IT…

Ska  även läsa in mig på Adobe Photoshop Elements för en kurs. Eftersom jag jobbar en hel del i Photoshop, så tror jag att funktionaliteten är ungefär likvärdig. Elements är väl mer lillebror, men ser lite annorlunda ut. Lite som gamla Photoshop och Adobe Bridge.

Sedan har jag alla dessa IT böcker jag mer och mer känner jag bör börja plöja igenom. Allt från att driva IT-projekt till SOA.

Börjar känna mig redo/motiverad att ge mig i kast vid ovanstående två böcker. Mastig litteratur om Service Orienterad Arkitektur. Read ‘til your eyes bleed!

Barnen kämpar på duktigt och har i år kommit fram till att sälja jultidningar! Något jag aldrig i min barndom gjorde, förmodligen för lat för det. Så det initiativet är ju hedervärt av dem! Naturligtvis måste man ju sponsra deras jobb genom att beställa lite ”jultidningar”, fast det nu mer verkar vara mer böcker och DVD’n än tidningar.

Beställde av Amanda:
• Matkalendern. En bok med 365 recept, ett för varje dag på året. Kokbok.
• Soppor, bröd och röror. Kokbok (intresserad mest av rörorna).
• En almanacka för väggen (bra att ha).

Av Gabriel:
• Grilla med Salming. Kokbok av Toronto Maple Leafs legenden Börje Salming!
• Pasta och nudlar. Kokbok (pasta är ju inte ovanligt man lagar).

Summar summarum för detta kalas blir 650kronor,
rättvist fördelat mellan Amanda och Gabriel.

Så här i sista minuten, eller bland de sista raderna i blogginlägget måste jag ändå skriva om ett motionspass som jag och barnen hade så här på fredagskvällen. 750m promenad till Kristiansborg för att där bada 1,5 timmar, varav Amanda simmande 1Km och Gabriel 600m. Sedan 750m promenad hem igen! Det blir ju i alla fall 1,5Km promenad och mellan 600-1000m simmande!

Det ska tilläggas att renoveringen av Kristiansborg inte är färdigt! Varken omklädningsrum eller hela badet! Men det är väl på G!

Dags att slå igen butiken, slut bloggat för denna gång…
Nästa gång jag skriver i bloggen är, well god knows when!

Men… Kommer det nåt mer blogginlägg?
Spelar gifta kusiner banjo?

Come in from the cold… I owe you my heart…

