Ja ha ja! Då sitter man på 6:e våningen och tittar ut… Skum känsla!
Ljudet från E-18 alldeles utanför, tur man gillar och tycker om känslan av rörelse och ljud! Det är en hyfsat schysst utsikt också och på kvällen när mörkret faller, ljuset från belysning på E-18… Ja, det är en ganska skön känsla.

När jag skriver just detta sitter jag på golvet med en kartong som databord *haha*, möbelflytten äger inte rum förens i morgon lördag. Men det funkar ju detta också, det är ju bara temporärt möbellöst.


Vy från balkongen.

Då mina blogginlägg numer tar flera dagar att skriva, så är jag övertygad om att även möblerna hinner komma in innan blogginlägget kommer ut. Det beror ju inte på att det man skriver är reviderade mästerverk *haha*
Det beror nog mer på att man bara hinner skriva lite åt gången.

Mycket riktigt! Visst hann även möblerna komma upp i lägenheten innan blogginlägget var ens i närheten av att vara klart. Det är nu söndag och jag tar ett break i upp-packningen av alla kartonger. Jag kan nu stoltsera med att jag sitter i en soffa och bloggar… Tack vare klubb-bröder med lastbilar och bärvilliga armar gick möbelflytten under omständigheterna otroligt smidigt! Tack!

Känner jag mig själv kan jag tänka mig just upp-packningen går ganska sakta… Det är ju detta med att få undan saker på en ”bra plats”.
Så man inte bara trycker undan allt för enkelhetens skull.

Utöver detta måste även besiktningsgubben/kvinnan komma och fylla på listan över icke acceptabla fel i lägenheten!!! Den som tapetserat i 2 av rummen måste ha allvarliga synfel! Något snedare och uselt utfört arbete har jag aldrig sett! Som min vän Peter sa när han kom in i ”randiga rummet”… Ta betalt för inträde till rummet, det är ju värre än lustiga huset på Gröna Lund *haha*
Det värsta är att det stämmer!

Måste allt ta och kolla upp hur det går med renoveringen av Kristiansborg. Från nya lägenheten är det inte mer än 10 minuters promenad dit! Skulle ju vara suveränt. Kunde man försöka komma igång igen på allvar med träningen.
Jag hoppas likaså kunna ta med barnen ner och simma på kvällarna.
Amanda har blivit skolpolis och får nu simma gratis, det är ju suveränt!
Sådan duktig tjej hon är *stolt*

Är så fruktansvärt träningssugen, men det har varit så mycket annat som tagit kraft att träningen uteblivit. Men ska försöka under kommande vecka vara igång igen! Det är ju så skönt att träna! Fysiskt och psykiskt!

Absolut… Kommande vecka ska det tränas! Jag ska om inte annat prova att kvällsträna på Kristiansborg om det går, men promenad dit som uppvärmning och promenad hem som nervarvning! Räknar och räknar på ekonomin, men det vore suveränt om man kunde beställa lite gainer. Det funkar ju som kosttillskott för mig och som en och annan ”istället för lunch”.

En annan sak jag funderat på när det gäller träning och motion är spåret nere vid Rocklunda. Av nån anledning har jag fått för mig att det bör vara i mycket bra skick! Varför, jo för att jag antar att både VIK och VSK’s A-lag ibland värmer upp och tränar i det spåret. Antar det är ca: 1km hemifrån dit ner. Tror jag ska kolla upp det vid tillfälle… Jag springa spår, en syn för gudarna *haha*

Det vore ju jätte skoj och jätte bra om man även kunde få med alla barnen ut och promenera också! En bra motion. Man behöver ju inte springa utan kan nöja sig med att gå.

Det som ”imponerar” mest med nya lägenheten är köket! Så pass stort kök i en hyreslägenhet. Så många köksskåp så att det ser fruktansvärt tomt ut i dom. I alla fall i nuläget *haha* Får fylla upp dom allt eftersom. Det är märkligt hur intresset för mat har kunnat komma så starkt. Att det sitter i och sitter kvar… Än så länge! Jag riktigt längtar till bokrean, för då ska jag försöka införskaffa lite kokböcker. Upptäckte att jag knappt har någon.
Men men, en kokbok gör ingen kock, men kanske det kan vara ett steg i rätt rikting? Likaså känner jag att jag för barnens-skull bör börja göra mer riktig, icke halvfabrikat mat och mycket mer grönsaker. Varierad och bra kost med en tutch av ad hoc *haha*

Något som jag dock måste införskaffa (med mycket annat) är ett nytt köksbord. Fick ett av min klubb-broder Larsa, men i detta kök var det väldigt, väldigt litet. Har dock hittat ett på ”Nisses”, f.d. Billiga Nisses, men billiga försvann någonstans på vägen… Men men, köksbord måste man ju ha…

Detta bord skulle mer än väl fylla sin funktion, sen tycker jag det var snyggt också. Men det får bli när ekonomin tillåter det hela.

Fick av min klubb-broder Esa tidigare bland annat en soffa och en TV bänk till lägenheten. Igår fick jag även resterande bokhylla som tillhör TV-bänken och jag är oerhört glad och tacksam för det! Den gjorde sig riktigt, riktigt bra om ni frågar mig! Nu kan jag packa upp böcker och DVD’s mm och faktiskt ha någonstans att göra av sakerna! It is great! Plötsligt inser jag att jag har mycket begränsad samling böcker, CD’n och DVD’n.
Blir till att gå på bok rea, antikvariat och andra ställen där man för en billig peng kan hitta intressanta böcker, skivor och filmer…

The layout of the place…

Sovrummen är dock i minsta laget för barnen, alla utom ett som är större.
Dock är en hel vägg bara garderober, vilket i sig är bra men som tar bort ”möblerings möjligheter”.
Nåväl, tillsammans med barnen löser jag nog möbleringsproblematiken.

Fick av någon anledning helt plötsligt lust att länka in lite musik.
En gammal låt med Wall of Voodoo. Mexican Radio, från 1983.

I wish I was in Tijuana – Eating barbequed iguana
I’d take requests on the telephone – I’m on a wavelength far from home
I feel a hot wind on my shoulder – I dial it in from south of the border
I hear the talking of the DJ – Can’t understand just what does he say?

Här om dagen hade vi klubb fotografering, detta gjorde vi nere vid Brännungsbacken i Skultuna. Det är långt ifrån enkelt att få med alla medlemmar på en och samma tid en vardag. Tror vi vart 14 eller 15st så några saknas. Det var synd. Fotografen var Tomas Hansson som bland annat skriver och fotar för MC tidningen Big Twin. Ser fram emot att se resultatet av fotograferingen då omgivningen där vi fotade är mycket vacker med stenmurar och murgröna.

När vi sedan åkte från fotograferingen, så åkta vi gemensamt tillbaka till klubben. Det är en ”mäktig” känsla när 14 medlemmar ur klubben åker i ”kortege”. Det låter mäktigt, det känns mäktigt, det är mäktigt!
Sen får man tycka det kan vara larvigt eller ej, but it’s a fact!

Dags att stänga butiken för denna gång. Låsa ytterdörren och sluta blogga för nu! Tror bestämt jag ska dra lite antennkabel istället…
Lock  ‘n Load… Fire at will!

A room with a view… Is a room with a view!

