Sitter och funderar på tid… Att tiden kan gå så fort när man har kul och man vill att tiden ska stå still och att den kryper så smärtsamt långsamt när man längtar och saknar!

Tid är även nåt jag hoppas få i köket framöver. Har en längtan att lära mig mer om matlagning och göra köket till den naturliga samlingsplatsen. Pratat en del med min mor om just matlagning. Hon kan ju en hel del om just det *L*

En existentiell eller vetenskaplig eller bara rent dum fundering kring tid. Det är ju ganska vedertaget att universums start var Big Bang. Före det fanns ingenting. Men är ingenting egentligen någonting? Tiden går att mäta men inte att ta på, så även om ingenting fanns innan Big Bang, så var det ju en viss tid som ingenting fanns… Alltså, fanns ju tiden, eller?

Lägger ner den funderingen tills den dag jag träffar Steven Hawking *L*

När man börjar kolla och analysera vad man har för ”vardagssaker” så upptäcker man hur mycket saker man saknar! Exempelvis städsaker… Dammsugare, golvmopp, skurhink, diskställ mm. Tur man har en förutseende mamma *L* som hjälper till och inhandlar det mest nödvändiga. Nu kan jag i alla fall torka golvet och diska när den dagen kommer *L*

Ibland är nog ÖB en ganska bra affär… Kanske… Men det funkar… Tror jag…

Men inte ens min mor, matintresserad som hon är kunde förstå att jag tittat på en brödrost för 900:- Jag har en viss förståelse för hennes reaktion och oförståelse för att en brödrost inte bör kosta 900:- *haha*

Å andra sidan kostar den ju inte 900:- utan 899:-
Dock lutar det nog mer åt en 99:- brödrost från… ÖB kanske *haha*

Börjar mer och mer att sakna läsandet. Verkligen längtar efter att få läsa en eller två eller tio goda böcker. Allt från skönlitteratur, till biografier, till historia, till facklitteratur och även att under nästa bokrea införskaffa en eller två eller tre kokböcker. Hmm! Måste fråga äldsta grabben var han gjorde av min Nicki Sixx bok. The heroine diaries!

Jag har ju i och för sig en hel hög böcker ligger och väntar på att bli lästa, så det är väl bara att sätta igång. Problemet är att de flesta ligger nerpackade i kartonger. Men bara känslan av att få komma igång att läsa är en skön känsla!

En god bok, kan ta en långt, långt bort eller bok kan lära dig mycket, få dig att skratta eller vara otroligt spännande. Att inte få läsa böcker är för mig en helt främmande tanke. Ser fram emot att få packa upp alla böcker igen. Framförallt de olästa *L* Säger som min gode vän Jerker Swande, ”på nattduksbordet bör det ligga minst ett tiotal böcker”.

Under kommande vecka ska jag banne mig tillbaka till gymet. Nu måste jag varit frånvarande från gymet i snart en månad. Nu mer tar ju blogginläggen mer än en dag att skriva och göra, så jag antar att jag innan detta inlägg är färdigt kommer jag kunna presentera både övningar, reps och antal…

Tror dessutom jag måste ta och beställa mer Gainer. Jag får nog offra några kronor på just det. Bra att ha efter träningen. Kanske jag även ska testa pre-trainer drinken Rage Extreme. Det vore bra med ett inköp, men jag får avvakta lite och kolla ekonomin först…

Jag måste även kolla om inte gymet på Kristiansborg har öppnat igen efter sommaren? Det är närmare dit från jobbet om man kör lunch träning. Sen kommer det ju även vara gångavstånd från nya lägenheten.

Sen kan man ju undra när renoveringen av omklädningsrummen ska vara klart..? Det har ju helt klart dragit ut på tiden. Förhoppningsvis slipper man då uppklippta lås, bovar och banditer!

Tog mig på lunchen en promenad, av ren nyfikenhet… Jag ville helt enkelt kolla hur lång tid det tog att gå till och från jobbet till nya lägenheten. Jag tog två olika vägar båda två tog strax under 12 minuter att gå. Strax över 1Km båda vägarna. Sicken tur det finns apps till iPhone så som RunKeeper som höll reda på tid, avstånd och karta (GPS) *L* Tech Geek!

Det känns ju ganska bra att promenaden till och från jobbet inte tar mer än tio minuter en kvart. I och för sig i strålande solsken! Det blir säkert värre i hällregn eller när det blåser småspik, är snöstorm, en meter snö på backen, minus 25° kallt och isbjörnarna attackerar! Men den dagen den sorgen…

Tog mig tiden idag, måndag att träna första passet på över en månad. Skönt att komma iväg till gymet igen! Alldeles för långt uppehåll. Dock var träningspasset på alldeles för tom mage (inte ovanligt tyvärr). Men bortsett från det så måste jag nog säga det gick bra! Gympasset var på strax över en timme och innehöll följande övningar för axlar, rygg och triceps:

1. Hantellyft framåt – 3*10*7,5Kg
2. Press bakom nacken i Smithmaskin – 3*10*20Kg
3. Hantellyft åt sidan – 3*10*7,5Kg
4. Hantel kickbacks – 3*10*7,5Kg
5. Shrugs – 3*10*15Kg
6. Upright rows i Smithmaskin – 3*10*20Kg
7. Overhead press maskin – 1*10*59Kg, 1*7’59Kg, 1*4*59Kg
8. Compound Row – 3*10*77Kg

Måste sätta stjärnor för att det gick så pass bra för att vara första passet på över en månad. Nu är det bara att försöka hålla i det här!

Tiden rinner ut för detta blogginlägg! Och kanske är det tur att så är fallet? Många ord blir det men som Jan Guilliou sagt, ”vem bryr sig om anonyma människors pladder och dåliga anteckningar”… Well Jan, du kan sluta läsa nu…

Time moves relentless…

