Bara en ”rubrik”… Kul att göra! No more! No less!
I söndags var jag en kort vända till Stockholm med mina söner samt en kompis till yngsta grabben. Det är augusti, strålande solsken, inte en snöflinga, inte en regndroppe! Nu bör väl rimligtvis tågen komma i tid! Om dom kommer alls…

Köper biljetter och får veta att tåget är ersatt av bussar. Varför fanns ingen förklaring till, mer än att i Hallsberg har tåget gått sönder! Well! Det kan ju hända det bästa företaget att nåt går sönder, så även SJ. Efter ett antal timmar i Stockholm denna underbara söndag, så ska vi ta tåget hem. Fine! Överbokat tåg, folk fick sitta på golvet, folk fick stå, det var sålt för många biljetter som det verkade. Den vanligtvis obokade vagnen var en klass 1 vagn? Hur F*N ska folk veta att en 1a klass vagn var den obokade vagnen?
SJ, SJ gamle vän… Att du lever än…

Nåväl! Vi lämnar SJ där hän… Det var en fin dag i Stockholm, några regndroppar kom visserligen på eftermiddagen.
Ett mycket kul initiativ (enligt mig) var att denna söndag pågick ”världens längsta bokbord”. Folk som sålde böcker. Nästan hela Drottninggatan var ockuperad av bokstånd. Från barnböcker till författare, till antikvariat till bokhandlare… Jag tycker det var en jätte kul grej!

Till en helt annan sak gällande Stockholm. Medans yngsta grabben och hans kompis var och målade/spelade Warhammer på Games Workshop på Regeringsgatan så tog jag och äldsta sonen en liten promenad. Vi gick bland annat genom NK. Det har jag nog inte gjort på 100år! Nåväl, där fick jag syn på en likadan brödrost som jag sett på MediaMarkt! Samma modell, samma märke! På MediaMarkt var den dyr och kostade 899:- och på NK, än värre, 1299:- Då sa min son (fritt tolkat av mig) att borde det inte vara billigare på NK, med tanke på att man löper ju mycket större risk att bli knivmördad på NK än på MediaMarkt… Notera att detta var med ironi och glimten i ögat, men visst ligger det något i det hela…

NK/Anna Lindh VS MediaMarkt/Peter Antoine 0-1

Funderat och pratat en hel del om film senaste dagarna. Är ju egentligen ingen stor film och biomänniska. Framförallt inte biomänniska. Ser jag att en film går på bio och tänker  -den ska jag se, så ser jag den förmodligen inte förens den går att köpa på DVD på ICA för 29,90:-
Det säger ganska mycket om hur stor biomänniska jag är *L*

Ska så fort tillfälle ges börja titta på vad man egentligen har för DVD filmer i samlingen (om än samlingen är liten)… Ska här göra en liten lista på filmer som jag gärna skulle vilja ha… Hmm! Vissa kanske jag till och med har!

◊ Fight Club ◊ Pulp Fiction ◊ Stalingrad ◊ Plutonen ◊ Apocalypse Now
◊ Scarface ◊ Gudfadern filmerna ◊ Natural Born Killers ◊ Reservoar Dogs
◊ Mad Max filmerna ◊ End of Days ◊ A Night on Earth ◊ Easy Rider

Jag kan nog hålla på att rabbla filmer hur länge som helst! Nåja den dagen den sorgen… Att jag sedan är barnsligt förtjust i X-files är ju en annan femma, så boxarna med alla tv avsnitt samt filmerna på DVD… Det vore kul.

By the way, det kanske är Blue-Ray som gäller nu mer?

Tragiskta fakta. Gymträningen har uteblivit helt, men det har helt enkelt inte funnits motivation, tid, ork eller möjlighet. Men skam den som ger sig, snart så ska jag vara igång igen! Om man ska hitta nåt positivt i frånvaron från gymet skulle det väl vara att min högra handled inte värker och att det inte knakar i den… Fullt så mycket i alla fall *L*

När ekonomi och möjlighet ges kanske jag skulle beställa en 4kg påse med kolhydrater igen. Gainer Pro från Star Nutrition. Dels bra vid träning och kanske kan det funka som mat också när så behövs *L*
Om inte annat j***ligt lätt lagat *haha*
Inte ens Gordon Ramsay kan komma med ett F word om det…

Nåja… Jag ska börja mitt mat maraton med att göra matsedel och inköpslista. Kanske jag rentutav ska kolla upp om det finns någon matlagningskurs i Västerås. Men nja… Det kanske är overkill!

Hade planer på att ha semester, men som av olika anledningar blivit avbrutet. Möten, stand-in för andra som har semester etc… Nåja, man kan alltid ta semester lite senare. Och visst har det väl blivit en och annan dag ledigt, om inte lite flexande. Denna vecka är inbokat med bland annat två möten i Stockholm. Men det blir bara fram och tillbaka över dagarna.

Börjar nu bli hög tid att återfå fokus på Microsoft SharePoint samt nyutvecklingen av LMS systemet.
Men det vore ju inte dumt med lite riktig semester först kanske…

Innan det är tjam att lämna detta blogginlägg så tänkte jag passa på att länka till en YouTube video. Min brors band, Psychopunch och en officiell video från deras nya skiva ”The Last Goodbye”. Idag var första gången jag hörde något från den nya skivan och denna låt var enligt mig, suverän! Mycket bra boys!

Psychopunch:

• JM:………Lead vocals and guitar
• Joey:…..Lead guitar and Backing vocals
• Jocke:Drums
• Lindell:.Bass and backing vocals


Tracklist för The Last Goodbye:
01.   Long Time Coming
02.   The Way She’s Kissing
03.   Never Let Me Go
04.   Distant Sound Of A Riot
05.   The Last Goodbye
06.   She Don’t Really Mind
07.   Bring It On
08.   I’m Not Over You
09.   Another Sunday Morning
10.   Better Off Dead
11.   Nobody Can Save Me*
12.   I Am Free**
13.   Stone Cold Bullet*
14.   Like A Hurricane On Fuel*
15.   Shadows Of The Past***
*= CD bonus track
**= CD + Vinyl bonus track
***= Vinyl bonus track

Info om videon (från den officiella hemsidan) om hur videon är gjord.
För er/oss teknik och data freaks *hahaha* (namnen är länkade)
• Filmat framför en green-screen.
• Filmat med en Panasonic DVX100.
• Redigerat med Final Cut Pro 7, Motion 4, Nuke 6 och Pixelmator.

Klicka här för den Officiella hemsidan →

Det känns nu definitivt som det är tajm att avsluta detta blogginlägg. Det vart (som oftast) längre än vad jag hade trott/väntat mig, och innehåller lika lite av värde som ett valmanifest *haha* Men jag måste bestämt hävda att det är en konst att skriva mycket om ingenting… Fast å andra sidan, Psychopunch delen var av högt underhållningsvärde! Eller hur folks!

Psychopunch –  A Powerful Brand…

