Det är andra gången på kort tid som jag har en Pink Floyd låt som ”image header/rubrik”. Varför vet jag inte, men Shine on you crazy diamond är en bra låt (liksom många, många andra Pink Floyd låtar). Sedan är texten bra och innebörden av texten, tillägnad Syd Barret.

Lika illa som det var att försöka plocka ut Social Distortion låtar som är suveräna, lika svårt eller ännu värre är det att plocka ut Pink Floyd låtar… Men ska även här göra ett ”misslyckat” försök. Bara för att…

• Cluster One • What Do You Want From Me • Marooned • High Hopes
• Sorrow • Coming Back To Life • Another Brick In The Wall • Take It Back
• One Slip • Wearing The Inside Out • Keep Talking • Lost For Words
• Poles Apart • Wish You Were Here • Hey You • On The Turning Away
• Us And Them • Comfortably Numb • och många, många fler…

Det var åtminstone ett tappert försök… Pink Floyd låter tankarna flyga.

So, so you think you can tell
Heaven from Hell,
Blue skys from pain.
Can you tell a green field
From a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?

Delar av Wish You Were Here /Pink Floyd

Från musiken till gymet…
Nu måste jag tillbaka till träningen, tillbaka till gymet. Jag måste återfå min fysiska och psykiska hälsa. Det verkar funka bäst på gymet, som det verkar… Bara dundra musiken i lurarna och inte tänka på annat än träningen.

Om än bara för några timmar…

Fast om det ska fungera, lär jag börja äta bättre igen. Har varit lite si och så med det den senaste tiden. Hoppas även matlusten kommer tillbaka.

Har funderat, hur konstigt det än låter (för att vara mig) att börja motionera även utanför gymet.Till att börja med promenera, sedan kanske springa lite?

Till iPhone finns en schysst app. Runkeeper som håller koll på distans, var man gått/sprungit etc.

Kanske värt att testa. Dock ingen ide att lova nåt :/

Har börjat fundera på att sluta publicera små ”blänkare” om min blogg på Facebook. Den som vill läsa, kan ju alltid hitta den ändå… Det kanske bara är störande, sårande, irriterande och allmänt drygt med mina små ”blänkare”… Eller Facebook ”puffar” som Leif GW Persson skulle uttryckt det.

Jag får ta en allvarlig funderare på det hela. Tillsvidare så ”Facebook puffar” jag väl när jag känner för det. Den som stör sig på mina ”Facebook puffar” får väl blocka eller ignorera det hela. Den som vill kan ju alltid hålla koll och titta in då och då eller lägga bloggen som ”bokmärke/favorit”, hur sjukt det än låter :/

Orken och motivationen har senaste halvåret/året inte räckt till MC klubben. Jag hoppas återfå orken/motivationen. Kanske det också kan få mig att hitta inspiration, lust, ork, motivation in my darkest hours… Men jag suger på att lova, jag vet, så lovar inget…

Till att börja med vill jag pusha för ett klubb initiativ som äger rum onsdagen den 18/8, på en av fikaträffarna. En prylbytardag. Alla är välkomna att ta med sig MC relaterade saker som dom vill byta/sälja. Det kan ju vara allt från barn MC kläder till styren och gamla tutor eller hjälmar och svingar… You name it!

Se klubbens hemsida för mer info →

En vacker dag hoppas jag att jag lyckas återfå lite glädje i bloggen. Just nu skrivs det inte mycket av ”skratt”. Tänk istället vad underbart att lyckas få någon att le lite, att känna en liten glädje av att läsa mitt ”dravel och svammel”. Det vore så skönt att veta att jag kunde glädja någon med lite ”sjuk humor” eller vad man nu kan kalla det. En vacker dag, kanske igen..

No code, no riddle, no fancy little countdown…

