Då börjar semestern då! Skönt med lite ledighet, det behövs verkligen! Tågbiljetter beställda till Stockholm så jag, Amanda och Gabriel åker upp och hälsar på min kära syster! Tisdag bordar vi tåget, hoppas SJ funkar bättre nu än i vintras!!! Allt annat vore väl katastrof!

Stockholm är en sådan underbar sommarstad. Den är fin på vintern med, men just sommar i Stockholm är magiskt. Oerhört vackert och har många gånger önskat att jag bott där. Centralt då naturligtvis. Typ på söder eller i gamla stan… Men priserna på sådant boende gör det ju till bara en dröm. Men sådana måste man också få ha!

Från det ena till det andra när jag ändå är inne på städer. Var en tur till Örebro! Vilken vacker stad det är, skulle nog kunna tänka mig bo där också. Stadskärnan med ån och slottet, ja det är otroligt vackert.

Är nog åter i Örebro om ungefär en vecka, fast då blir det badet på Gustavsvik… Barnen ville så gärna åka dit och ha med sig en varsin kompis. Det blir en sådan ”vrida-nacken-ur-led-för-att-hålla-koll-på-alla-barnen-dag” Men det ska nog gå bra! Dom är så duktiga och klarar sig bra!

Var igår ute på hojtur igen med yngsta grabben Gabriel. Det blev bl.a. en tur ut till Ängsö slott. För fösta gången i mitt liv gick jag faktiskt in i slottet och tittade. Jag som alltid tyckt det varit intressant med slott och herresäten. Även Gabriel tyckte det var intressant att se och höra lite om Ängsö och spökhistorierna där ifrån.

Nåväl, efter vårat kultur historiska besök på Ängsö slott så tog vi en tur till det mindre kultur historiska Media Markt. Teknik geak som man är, tycker jag det är kul att gå runt och bara titta och drömma om dessa prylar. Nu måste jag ju ha en del saker också, så flanerade bland brödrostar, mixers, kaffebryggare mm… och tyckte det var kul *haha* Hittade en jätte läcker brödrost!
*nåt måste slagit slint i skallen*


Skäms nästan att säga det, men visst är den läcker!
Hur man nu kan tycka en brödrost är läcker? Nåt har gått galet i hjärnkontoret!

Nu var det ju inte bara brödrostar och mixers som jag tittade på förstås! Jag kommer vara i behov av någon form av DVD/Blue-Ray/CD spelare och har hittat en som kanske skulle lösa samtliga ljud problem…

Blu-ray hemmabiosystem med inbyggd iPod docka, en läcker och kompakt anläggning. Blu-ray, DVD eller CD. Man kan även spela musik eller videoklipp från iPod/iPhone. Denna skulle täcka mina behov helt klart!

Läs mer om Panasonic SC-BTX 75 här →

Nu vet jag inte om jag tycker priset är så scheisse billigt som dom säger i reklamen… Närmare 6000kr!

Dags att börja packa inför morgondagen. Vi blir ju inte borta i många dagar, men det måste likväl packas. Datorn följer med till Stockholm, men det är nog högst tveksamt att det blir tid för något bloggande! Men vem vet? Om inte annat kommer det väl ett inlägg framöver med rapport från huvudstaden.

På schemat står i alla fall: Gröna Lund, Games Workshop och flanerande på stan… Badbyxorna åker med om vädret tillåter kanske man provar på ett dopp i trekanten som ligger alldeles där syster bor. Vid Liljeholmen/Gröndal.

Tittar man ut genom fönstret idag så känns badbyxor långt borta. Men lika bra att ha dom med, man vet ju aldrig vad vädergudarna har i åtanke…

All in all it’s just another brick in the wall.
All in all you’re just another brick in the wall.

