I ett tidigare blogg inlägg skrev jag en liten kortis om mina ”favorit madmen”. Bland annat Lemmy, Nicke Cave m.fl. men glömde ju helt bort Mike Ness från Social Distortion. Han ska naturligtvis vara med. Vilket suveränt band…

I was wrong, heter en av Social Distortions låtar, en mycket bra sådan dessutom. I och för sig är det väldigt få av Social Distortions låtar som är dåliga… Skulle väl vara från några tidiga ”punk” plattor som jag inte gillar låtarna. Men från den själv betitlade (finns ett sådant ord?) Social Distortion och framåt, inkl. Mike Ness egna solo plattor är allt strålande bra!


Mike Ness – Social Distortion.

Det finns så otroligt många bra låtar med Social Distortion och Mike Ness egna solo projekt så det är nästan kriminellt att plocka ut några, men ska ändå göra ett ”misslyckat” försök…

• I Was Wrong • Reach for the Sky • Highway 101 • Winners and Losers
• I wasn’t Born to Follow • Ball and Chain • Cold Feelings • 99 to Life
• Bad Luck • Down Here, With the Rest of Us • The Devil in Miss Jones
• Misery Loves Company • Cheating at Solitaire • Dear Lover •  m.fl.

For all YouTube fans out there… Social Distortion med I Was Wrong…



På onsdagar är det som bekant fikaträffar på klubben… Mashed Kidneys MC Skultuna om ni skulle ha missat *haha* Så idag var det MC åkar dag för mig och minsta grabben. Bl.a. tog vi en tur ut till klubben för att just käka hamburgare och fika lite. Dock vart det ett kort besök på klubben, för nästan omgående kom han och jag fram till att vi ville hänga med på en hojtur med några klubbkamrater. Planen var att åka från klubben i Skultuna till nostalgi byn utan för Lindesberg. En redig onsdagstur. För minsta sonen Gabriel skulle det bli den längsta hojturen någonsin. Det fungerade så klockrent, i runda slängar en tripp på 20mil och inte ett ord om att det var jobbigt, kallt, hårt om rumpan eller nåt annat! Han gillade det skarpt!
Fler och längre turer blir det helt klart!

Framme vid nostalgi byn. Jag, Gabriel, Mats, Johan och hans dotter Camilla.


Jag hoppas nu innerligen min dotter Amanda kommer igång att med att åka MC igen också! Detta med att åka går kanske i perioder, vad vet jag…
Men det vore fruktansvärt kul om även hon ville ut och åka MC. Hur långa hoj turer det blir sen, det är en annan femma…

På torsdagskvällen tog jag mig i kragen och körde ett sent kvällspass. Det är tyvärr lite för mycket folk där på kvällarna, vilket gör att vissa maskiner, speciellt Smith-maskinen och Cable crossen är upptagna. Likaså bänkarna vid de fria vikterna. Men men, det är skönt att träna likväl. Dock… Vilken j***a kväll! Hade förberett mig så bra genom att ha övningarna klara på ett ”papper”… Den tappade jag på väg mellan omklädningsrum och gym. Hittade det liggande ute i regnet efter gympasset *morr* och ja… man får i dessa tider av ombyggnation gå utomhus mellan gym och omklädningsrum.

Kommer in på gymet, kör uppvärmning och sedan börjar jag med övningarna… Inte första gången Mp3 spelaren dör efter några minuter *suck*… Men körde i alla fall på med träningen.

Passet blev närmare 2 timmar långt. Efter träningen går jag sedan tillbaka till omklädningsrummet, bara för att upptäcka att nån jävel klippt låset till skåpet!!! I skåpet hade jag bara min väska av värde, men i väskan låg gymkortet som naturligtvis var borta… Satans bovar och banditer!
Anmälde direkt till gympersonalen om vad som hänt, men vart hänvisad att komma tillbaka imorgon när receptionen var öppen *suck*…

Dock gick själva passet hyfsat bra med följande övningar och resultat.

1. Upright rows i Smith maskin – 3*10*20Kg
2. Hantel kickbacks – 3*10*9Kg
3. Overhead press maskin – 3*10*59Kg
4. Triceps overhead pull i Cable cross – 2*10*36Kg + 1*9*36Kg
5. Hantellyft åt sidan – 3*10*7,5Kg
6. Compund row – 3*10*71Kg
7. Dips – 2*10 + 1*8St
8. Super pullover maskin – 2*10*55 + 1*7*55Kg

Passet får hela stjärnor.
♦ Laddar Mp3 spelaren för nästa pass…
♦ Ger mig iväg mot Löga för att prata klippta hänglås och stulna gymkort…

”But the day may come when you’ve got something to lose,
and just when you think you’re done paying dues
And you say to yourself, dear God what Have I done?
And hope its not too late ‘cause tomorrow may never come”
/Social Distortion – Reach for the sky.


Fredag…
Det går mot semester, det känns som jag desperat behöver det. Det kommer i alla fall bli en tur med barnen till min kära syster i Stockholm. Exakt datum, ja det vet jag inte ännu, men ser fram emot det. Sedan om tid ges så blir det nog en tur ut på landet igen till mor och far. Kanske även en dagstur till lillebror i Norrköping!

Var idag ner till Actic Gym på Lögarängen och meddelade igen om inbrottet i skåpet och det stulna gym-kortet. Som tur var gick det smidigt och jag fick genast ett nytt kort. Vilken tur, så inte träningen blivit lidande! Nån ersättning för hänglås e.t.c. är det nog inte tal om… Men kortet var det viktiga!


Bring conscience – higher – hell on earth
The preacher confirms – a final rebirth

