Själva fotot i image headern är från ett av de vackraste skivomslagen jag sett. Nirvana och deras skiva, Nevermind! Kändes bara så ”kul” att göra den bilden, den image headern… Sen har jag ingen egentlig mening eller innebörd med själva bilden. But thats it! Sometimes, the truth is plain and simple.

Att det ska vara så s****s svårt…
att komma iväg och träna! Det är rent skamligt att jag inte kommit iväg. Fast jag lovat mig själv 3 pass i veckan för att hålla mig i fysisk och psykisk form. Men ändå… Inte lyckats något den senaste veckan. Å andra sidan en mycket turbulent vecka, men det är en klen ursäkt! Jag SKA bättra mig!
…Som på mycket annat…

Känns som det skulle behövas många tunga pass nu för att komma tillbaka i form… Eller ja form och form, men att få tillbaka kontinuiteten i träningen. Måste leta på mina ”träningspapper”. Undrar var jag förlagt dessa, hmm?

Det bekymrar mig dock lite att det knakar oroväckande mycket i höger handled… Broskbildning eller liknande kanske… Eller är det bara för man är gammal och sliten *hahaha*

I önskedrömmarnas land…
Tänk vilken frihet det är att faktiskt få önska sig vad man vill… Att sen få det är en helt annan femma. Jag har sagt det förr men säger det igen. När det är sommar, finns det nåt bättre än att grilla? Då jag bor i lägenhet är dock kol eller gasolgrill uteslutet men det finns en så läcker el-grill som jag sett.

Någonting måste slagit slint inne i tankeverkstaden. Helt plötsligt har jag blivit intresserad av kök och köksmöbler och attiraljer för kök? Undrar om jag slagit i skallen *haha* Kanske har blivit utsatt för subliminala meddelanden av OBH Nordica, Weber och andra inom köksbranschen. Är nästan övertygad om att detta intresse är övergående. Man kan ju dock hoppas det håller i sig lite. Det underlättar ju att laga mat m.m. om man har ett intresse för kök och mat!
Tror jag i alla fall…

Fick sådan lust…
Att lägga upp en bild, gjord i Photoshop av äldsta grabben Daniels klasskompis Jonte. Tycker den är suveränt bra gjord. Hoppas du inte misstycker Jonte, eller Daniel heller för den delen. Funderar på att fråga om inte han kan göra en liknande bild på alla 3 barnen.


……………………Min son Daniel, Photoshop målning/retuschering av Jonte.

Slutar som jag började…
För er med Spotify, i give you Nirvana…
Klicka här för The man who sold the world →

I laughed and shook his hand
And made my way back home
I searched for farming land
Years and years I roamed
I gazed a gazer stare
We marked a million hills
I must have died alone
A long long time ago

.

.

.

.

Rest in peace Kurt Cobain………………………………

When my time has come…
Låter rubriken prata för sig själv, men detta är musiken som ska spelas när den dagen kommer. För er med Spotify! Nick Cave och Warren Ellis, musik från filmen The Assasination of Jesse James. Låten Song for Bob!
Klicka här och njut av en instrumental låt →

Skänker en tanke till min ”evige broder” Michael Lesta Leastander…
Rest in Peace brother… Wash away the pain.


Ett tillägg i sista sekunden…

Innan jag postar detta blogg inlägg måste jag ändå slå mig för bröstet och meddela, jag kom iväg till gymet nu på kvällen! Yippie! Nu vart det ett mycket kort pass, som knappt kan räknas som ett pass, men ändå. Extremt mycket folk och det var köer till maskiner och hantlar. Körde fyra övningar med ganska dåligt resultat, men det viktiga var ändå att jag kom iväg! Bara det känns bra! Utöver detta, lyckades tidigare idag även hitta på mina ”träningspapper” i en bunt med andra papper… Kanske skulle göra ett seriöst försöka att skapa nån ”träningsdagbok” av det hela!

Sitter nu och funderar på livet, funderar på juicepressar och kapselbryggare, dammsugare och Weber grillar.
…Och en och annan multifjärrkontroll med pekskärm i färg…

Önskedrömmar om materiella saker… Well!
It is all… just an other million dollars away… But Nevermind…

