Spenderar helgen på landet hos mor och far. Det var ett bra tag sedan man var ner till dem och hälsade på. Så det var hög tid att åka hit. Mitt mellan Flen och Katrineholm. I den sörmländska idyllen…

Här ”nere” på landet, är det som gjort för Gabriel att köra cross, så motorcrossen följde med. Nu har han spenderat timmar med att åka runt kors och tvärs i hagen.

Lillebror Fredrik med familj kom också till farmor och farfar, lill-kusinen Lovis växer så det knakar! Hon tjattrar och hon kryper och springer i sin gå-stol. Amanda hade fullt sjå att hålla reda på henne, men det gillade hon mycket! Hon fick så gärna åka till farbor Fredrik, Sabina och lilla Lovis i Norrköping när hon vill, hon har en stående inbjudan att komma dit och vara barnvakt.

När man är här på landet, så skulle man kunna jobba och snickara i all evighet. Det finns alltid en uppsjö jobb som borde eller måste göras. Hus att underhålla, lador att måla, uthus att laga, tak att täta… Men denna gång fick det bli bara relax och att umgås. Träskallen vart trämask istället.

Ett av problemen med att ”bo på landet” är ju brunnar… Denna gång, dock för första gången så vitt jag vet, så vart avloppsbrunnen full. Detta resulterade i att vatten från slaskar, toa, tvättmaskiner knappt rann ut i brunnen… Typiskt det händer en helg, ingen slam-sugande jour gubbe att få tag på!

Hmm… På sena lördags eftermiddagen vart det mulet och regn. Bra för naturen men mindre bra för utomhus aktiviteter. Istället vart det Monopol, måla Warhammer och bygga lego. Det funkar det med, och ännu bättre i kombination med att äta glass!

Åter igen har träningen uteblivit… Det är verkligen inte bra. Den håller mig i alla fall i schack, mentalt och fysiskt. Åter igen får jag lova mig själv att ta tag i det till veckan! Ska bli minst tre pass kommande vecka!

Måste allt leta reda på mina ”träningspapper” men övningar och tidigare reps och vikter… Eller så får jag bläddra i bloggen. Har ju ändå ”kladdat ner” lite av mina övningar, reps och vikter sedan tidigare.

Nää! Nu får det vara slut bloggat för denna gång. Inget mer att säga! Inget mer att skriva! Only sorrow remains…

Nu kryper vi upp i soffan och tittar på Men in Black II.
You have got to stop nutrelizing our personal…

