Tog mig i kragen och tränade i förrgår… Eller vad man nu kan kalla det?
På fastande mage, det är ju lyckat… Not!
Fast man vet om det så gör man det ibland i alla fall. Det är detta med att lyckas äta frukost, jag bara måste bli bättre på det! Men jag var dit i alla fall!

1a. Triceps overhead pull i cablecross – 3*10*41Kg (superset med 1b)
1b. Upright rows i Smithmaskin – 3*10*30Kg (superset med 1a)
2… Hantel kickbacks – 3*10*10Kg
3… Overhead Press maskin – 3*10*59Kg
4… Hantellyft åt sidan – 1*10*10Kg + 2*10*7,5Kg

Sen tog det stopp! I både ork och motivation…
Men betygsätter ändå passet och ger det hela:

Detta för att jag kom iväg ner till gymet och gav det en chans. Lite lite, kanske värt 2 stjärnor med tanke på att de 2 första övningarna funkade hyfsat bra. Men det blir bara 1,5 stjärnor för passet!

Kontentan är ändå att man ska vara nöjd med att man kom ner till gymet och gjorde ett försök. Sedan att det inte var jordens bästa gympass, det kan jag leva med! I wont complain no more…

See no evil – Speak no evil – Hear no evil…

Mat, ett nödvändigt ont eller en underbar njutning…
En ambition och en målsättning jag har är att göra matlistor/matsedlar! Både för frukost, lunch och middag! Så man har alternativ att göra. Det brukar ju annars kunna spåra ur och man har inga idéer alls om vad man ska äta m.m. Har fått för mig att har man 20-30 maträtter att ”välja” mellan, så blir det enklare. Sedan behöver man inte följa denna slaviskt dag för dag, utan snarare att man har att ”välja på”… Så är det, när man är långt i från kock!

Är övertygad träningen skulle ge bättre resultat med mat i magen *Yepp*

Hur som helst…
Musik som är så viktigt, i alla fall för mig, idoler som jag gärna hade sett live, Pink Floyd med låten Keep talking.

For millions of years mankind lived just like the animals
Then something happenend which unleashed the power of our imagination
We learned to talk

Metallica.
Av någon anledning kom jag att tänka på Metallica! Ett bra band men aldrig några jätte favoriter för mig. Hur som helst har jag ändå lyckats se dom live två gånger. Första gången för över 20år sedan, sista spelningen, natten innan basisten Cliff Burton dog i en bussolycka i småland. 20år senare ser jag dom på Festival Grunds i Tallin. En hyllnings turne till just Cliff Burton.

Metallicas bästa låter /enligt mig!

..

• For whom the bell tolls
• Fade to black
• Sad but true
• Nothing else matters
• The unforgiven
• Welcome Home (Sanitarium)

† RIP – Cliff Burton


Back to the gym…

Undrar jag när man ska ta sig i kragen igen och träna? Skulle ju men är motivations fattig! Men ska försöka! Verkar ha slarvat bort min ”tränings papper” med, övningar och ”resultat”… Hmm, slarvigt slarvigt!

Disguised in black…

