Usch och ve och fy vad det är tråkigt att packa! Men det måste göras! Bara att vika kartonger, fylla dom med de ”skräp” man har och bubba, bära och svettas… För att packa och bära i 28°-30° värme innebär att man svettas, jag lovar! Hmm, kanske man kan räkna detta som ”cardio” träning…

Alldeles så sakteliga börjar det bli mer och mer påtagligt vad det är jag gjort och vad omfattande ändringar det innebär. Ändringar inte bara för mig utan även för och speciellt för dem jag sårat och som jag defacto tvingat till ändringar mot deras vilja. Fast det är ingen ide att sitta och älta det, eller att få det att låta som det är ”synd om mig”, för det är det inte, och heller inte min mening det ska låta så! PUNKT!

Och själva grejen med detta blogg inlägg var snarare de rent ”materiella, praktiska och vardagliga ändringarna”… Man upptäcker ganska snart att man har knappt en grej av värde. CD, DVD, böcker, kläder och det är i stort sett allt.

Inget fel i CD’n, DVD’n, böcker och kläder, men de rent praktiska sakerna så som köksredskap, knivar, gafflar, kastruller m.m… Kan ju vara bra att ha!
Det blir nog ett besök på IKEA framöver för att köpa ett ”flytta hemifrån kit”.

Allt löser sig säkert i sinom tid, det viktiga är, känner jag att det kommer fungera för barnen! Att det finns sängar, leksaker, TV mm så det funkar för dem. Sedan löser sig säker saker allt eftersom!

By the way! Någon som har erfarenheter av Bredbandsbolaget och att ha TV genom bredbandsbolaget? Vore ju skönt att i en framtid ha både TV, telefon och nätet via en operatör! Dom hade ett helt OK utbud av program. Det känns viktigt att det finns kanaler för barnen… Denna TV generation! Sen är det ju ett plus om det finns någon kanal för pappa också!

Man har ju heller inte råd att spendera en förmögenhet på TV kanaler, men utbudet ovan känns som om det räcker för både pappa och barnen! TV 4 Fakta, Discovery och National Geographic för pappa och några Disney kanaler och Nickelodeon för barnen. Funderar på denna kombination. Å andra sidan, det är ett tag kvar till TV kanals valet!

I drömmarnas land…
För att få drömma lite, om och när ekonomin tillåter vore det väldigt trevligt med en ny TV samt ett ljudsystem till. Såg en så smidig Blue-Ray spelare med inbyggd dockning för iPhone/iPod. Läckert värre! Som sagt, den dagen man kan unna sig nåt sådant… Men drömma får man väl.

Den uteblivna träningen…
Träningen ja..! Det har blivit skamligt lite träning denna vecka. Å andra sidan har denna vecka varit allt annat än normal… Försöker intala mig själv att nästa vecka, då j***lar ska det tränas! Måste komma igång med träning minst tre gånger i veckan… Varje vecka!
Det håller mig som jag skrivit tidigare, i någon form av ”funktionsdugligt skick”… Vägde mig här om dagen… 69Kg!
Tror att 10-15Kg till inte skulle skada en medelålders sliten man *haha*

Å andra sidan, ska man gå upp i vikt lär man väl äta rätt och nyttigt också… Inte bara träna. Får allt försöka bättra mig på matfronten. Frukost sägs vara en viktig måltid. Lär börja pröva det mer regelbundet.

Hur som helst, träning på schemat imorgon banne mig!

Tankarna far…
Känner mig tankspridd, tankarna far iväg till mina barn som är på semester. Saknar dom grymt mycket! Jag vet dom har det toppen bra, men saknar dom ohyggligt mycket! Well, till helgen som kommer ska vi åka ner till mor och far på landet så det blir en mys helg ute på vischan! Om det fungerar tar jag med crossen till Gabriel och lillebror Fredrik skulle komma upp med kusin Lovis, så Amanda får vara stora tjejen som får passa lill kusinen.

Amanda och Gabriel på båten till Gotland

Amanda och Gabriel på båten på väg till Gotland med sin mamma.

My choice – My loss – But still it hurts like hell!
I guess that i deserve that…

Måste få tankarna i andra banor, för saknaden är tung! Tur det finns mobiler, så man får höra dom i alla fall. Nää, nu måste man rycka upp sig! Andra banor var det…

I helt andra banor…
Finns det egentligen något godare än att grilla? Det är så otroligt, otroligt gott och eftersom jag varit i önske och drömmarnas land tidigare i detta inlägg kan jag väl lika väl fortsätta! I lägenheter får man ju inte ha kol eller gasolgrill, men jag har sett en riktigt fin och läcker el-grill. Från grillarnas Rolls Royce, Weber! Se vilken läckerbit!

Hmm… Undrar om man grill-mästare av att köpa en sådan grill! Det skulle ju underlätta. Det sägs övning ger färdighet, får väl tro på det då!

Västmanlands taltidning.
Jag är glad för att det går så bra för äldsta grabben på sommarjobbet. Västmanlands taltidning. Det är allt från CD bränning till att läsa in artiklar och events m.m. i studio till att redigera detta! Jag är stolt över att han gör detta.

If you’re homeless – You should be home by now! Later amigos!

