Man ska inte gnälla när det är sommar… Men 28° – 30° är snäppet varmt alltså! Men det är bara att bita ihop och gilla läget… Eftersom jag här om dagen, mot mina egna ambitioner inte kom iväg och tränade så bet jag ihop idag och körde ett pass på Lögarängen. I 28° värme kördes följande pass:

• Hantelpressar –  3*10*17,5Kg
• Z-bar curls – 3*10*20Kg
• Liggande hantelflies – 1*10*12,5Kg + 2*10*15Kg
• Sittande hantelcurls – 1*10*15Kg + 1*6*15Kg + 1*5*12,5Kg
• Situps i lutande bänk – 5*20st
• Biceps curls i Cablecross med rep – 3*10*41Kg
• Cablecross flies – 3*10*23Kg
• 45° bend (höger & vänster) 3*10*10Kg
• 45° Bänkpress/Bröstpress i Smith – 3*10*30Kg

Måste nog säga att passet gick över förväntan trots värmen och allt annat man har att göra! Skulle jag sätta betyg på det hela måste det i alla fall bli:

Satte betyg och stjärnor denna gång! För min egen skull… Då kan jag alltid backa i bloggen och titta hur pass bra ett pass gått! Speciellt när man vet övriga omständigheter kring både träningen och livet generellt… Samt hettan!!! Jag har aldrig svettats så mycket på ett pass…
Jag skyller på värmen!

Mina älskade små barn är på Gotland!
Pratade idag med min yngsta son och min dotter som är med mor sin på Gotland. Dom hade faktiskt ännu varmare än här… 31° – 32°… Det är ju tropisk värme!!! Dom var på väg in till Visby för att käka glass! Förmodligen det enda rätta i denna värme! Imorgon skulle dom till något badpalats… Jag är övertygad om att dom har det toppen bra! Saknar dom ohyggligt mycket!

Äldsta grabben sommarjobbar…
Äldsta grabben ligger i lite i sommar! Först ”volontär arbetare” på Peace and Love i Borlänge, för att idag påbörja 4 veckors sommarjobb på en ”tal tidning” i Västerås! Bra han får känna på att jobba… Första dagen hade gått bra. Han hade fått jobba med diverse uppgifter och jag hoppas resterande tid ska gå lika bra!

Musiken hjälper…
Skönt att det finns musik att ”försvinna in i”… Det gör livet snäppet lättare i vissa stunder! Ska för er ”kära” läsare, länka in en ”favorite of mine”. Det blir en video från YouTube.
Ytterligare en man och hans band jag haft förmånen att se live…
Nick Cave and the Bad Seeds. Här med låten ”Bring it on”…

Packing up the carnival… F • U • BA • R

